Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Dator startar om sig hela tiden

Datorn startar om sig hela tiden. Precis efter att man har kommit in i windows, startar den om sig. Tänkte att jag ska installera om windows, men precis när man ska välja språk startar den om sig.

Går man bara in i bios och låter den stå där, startar den inte om sig. Alla temperaturer ser bra ut.

Moderkortet är 890FX-GD70

Datorn fungerade fint ungefär en vecka sen när jag testade den senast. Kunde spela spel osv. Det är en äldre typ av SSD som sitter i datorn, kan en gammal SSD få fnatt och skapa liknande problem?

EDIT: Jag har nu efter ett par försök fått igång installationen av windows.

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråden då jag har samma problem, Jag hoppas det är okej Mixxo!

Det är så att datorn fryser helt och hållet, kommer sedan något "brus" i hörlurarna. Datorn startar sedan om och då fungerar den normal. Alla temperaturer ser bra ut och det var absolut inga fel på datorn förän 2veckor tillbaka. Jag vet inte vad som fick allt att frysa för jag har inte ändrat något i BIOS. Varje dag när jag startar datorn så händer samma sak, jag har försökt med det mesta men vet inte vad mer som finns att göra.
Min burk:
Intel® Core™ i5-3470 - QuadCore
3x 4GB DDR3-1333Mhz - 1000GB - 7200 RPM - SATA
Nvidia GTX670-2GB DDR5 (2xDVI, HDMI, DP)
Corssair 600W 80+ Bronze
Windows 8
Jag hoppas någon har möjligheten att hjälpa oss med detta problem.
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaseerQ:

Jag lånar denna tråden då jag har samma problem, Jag hoppas det är okej Mixxo!

Det är så att datorn fryser helt och hållet, kommer sedan något "brus" i hörlurarna. Datorn startar sedan om och då fungerar den normal. Alla temperaturer ser bra ut och det var absolut inga fel på datorn förän 2veckor tillbaka. Jag vet inte vad som fick allt att frysa för jag har inte ändrat något i BIOS. Varje dag när jag startar datorn så händer samma sak, jag har försökt med det mesta men vet inte vad mer som finns att göra.
Min burk:
Intel® Core™ i5-3470 - QuadCore
3x 4GB DDR3-1333Mhz - 1000GB - 7200 RPM - SATA
Nvidia GTX670-2GB DDR5 (2xDVI, HDMI, DP)
Corssair 600W 80+ Bronze
Windows 8
Jag hoppas någon har möjligheten att hjälpa oss med detta problem.
Tack!

Tja,

Hade problem med att allting frös efter 5 minuter, efter mycket felsökning visade det sig att det var min ssd som strulade. Fick en ny på garantin & det löste problemet.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Datorn startar om sig hela tiden. Precis efter att man har kommit in i windows, startar den om sig. Tänkte att jag ska installera om windows, men precis när man ska välja språk startar den om sig.

Går man bara in i bios och låter den stå där, startar den inte om sig. Alla temperaturer ser bra ut.

Moderkortet är 890FX-GD70

Datorn fungerade fint ungefär en vecka sen när jag testade den senast. Kunde spela spel osv. Det är en äldre typ av SSD som sitter i datorn, kan en gammal SSD få fnatt och skapa liknande problem?

EDIT: Jag har nu efter ett par försök fått igång installationen av windows.

Provat med att uppdatera bios?

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nepo:

Tja,

Hade problem med att allting frös efter 5 minuter, efter mycket felsökning visade det sig att det var min ssd som strulade. Fick en ny på garantin & det löste problemet.

Det fungerade fint en stund efter att jag lyckades installera om windows, men nu började det alltså igen. Ska plocka ut ssd och försöka igen.

Permalänk
Medlem

För mig fryser inget, utan allt bara startar om helt utan förvarning.