ASUS ROG G751JY - kommer man bli besviken?

Permalänk
Medlem

ASUS ROG G751JY - kommer man bli besviken?

Har gått i tankarna att byta ut mitt stationära system (se signatur) till en bärbar för att spara plats (har en liten etta) och för att jag tröttnat lite på PC-spelandet.

Har funderat på denna dator:
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/asus-rogg751jy-t7105h/210160.2001/

Jag har absolut inget erfarenhet av bärbara speldatorer, endast mina förutfattade meningar att en bärbar kan aldrig ersätta en stationär

Har dock kollat lite recensioner och det verkar som att 980M korten är RIKTIGT vassa och i närheten av de vanliga 980-korten?

Jag hade tänkt att spela lite alla möjliga spel, och kan definitivt nöja mig med att komma upp i 60fps i high/ultra settings 1080p

De mesta kommer jag nog köra via HDMI till min nyinköpta Sony 55" LCD-TV ändå, och köra med antingen Xbox-one dosa eller PS4 dosa.
Jag vill dock inte vara låst att bara spela på PS4:an, man har ju massor med spel till PCn efter många års samlande

Så... Är det en ok dator att spela på? Kommer den klara av spel på bra grafik, tex Dying Light, Guild Wars 2 osv osv.

Jag vill inte vara helt utan speldator, då skulle jag nog känna mig rejält handikappad, och samtidigt vill jag ju ha en dator man kan spela spel på utan problem, men har tröttnat på att halva vardagsrummet är ockuperat av databordet

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk

Du kommer bli riktigt nöjd! Om du inte redan köpt en. Klarar alla spel jag testat hittills på Ultra.
Jag har egentligen bara två saker att klaga på och det är det värdelösa ljudet i högtalarna men jag använder alltid headset så det spelar ingen större roll för mig. Och sedan är den inte speciellt bärbar då den väger en hel del, det är ingen dator man bär runt på dagligen kan jag tycka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Har gått i tankarna att byta ut mitt stationära system (se signatur) till en bärbar för att spara plats (har en liten etta) och för att jag tröttnat lite på PC-spelandet.

Har funderat på denna dator:
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/asus-rogg751jy-t7105h/210160.2001/

Jag har absolut inget erfarenhet av bärbara speldatorer, endast mina förutfattade meningar att en bärbar kan aldrig ersätta en stationär

Har dock kollat lite recensioner och det verkar som att 980M korten är RIKTIGT vassa och i närheten av de vanliga 980-korten?

Jag hade tänkt att spela lite alla möjliga spel, och kan definitivt nöja mig med att komma upp i 60fps i high/ultra settings 1080p

De mesta kommer jag nog köra via HDMI till min nyinköpta Sony 55" LCD-TV ändå, och köra med antingen Xbox-one dosa eller PS4 dosa.
Jag vill dock inte vara låst att bara spela på PS4:an, man har ju massor med spel till PCn efter många års samlande

Så... Är det en ok dator att spela på? Kommer den klara av spel på bra grafik, tex Dying Light, Guild Wars 2 osv osv.

Jag vill inte vara helt utan speldator, då skulle jag nog känna mig rejält handikappad, och samtidigt vill jag ju ha en dator man kan spela spel på utan problem, men har tröttnat på att halva vardagsrummet är ockuperat av databordet

Det enda du kan behöva tänka på är ju att du knappt sparar någon plats ändå...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk

Jag kan spela Dying Light utan några större problem på mitt GTX 870M, dock med lägre inställningar på grafiken men fortfarande snyggt, har inte allt på Low.
Så nog kommer ett 980M klara av Dying Light alldeles utmärkt.
Andra spel som mitt grafikkort klarar utan problem är Shadow of Mordor, CoD: Ghosts och BF4 så ett 980M klarar nog av allt du slänger på den plus en hel del framtida spel.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!