Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilken är den mest prisvärda 55"+ 4k-tvn?

Permalänk
Medlem

Vilken är den mest prisvärda 55"+ 4k-tvn?

Tjena sweclockers!

Jag har tänkt köpa en 4k-tv och undrar vilken som kan vara mest prisvärd?

Jag vill INTE ha rekommendationer på en FULL-HD tv. även om de kan ha bättre bild då det inte finns så mycket 4k-material för tillfället.

Det jag är ute efter är en bild som är så nära oled som möjligt. varför jag inte köper oled är för att det är alldeles för dyrt och att det är "bara" full-hd, dvs inte framtidssäkert.

Har testat http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KD55X8505BAE/so... och den hade enorma 3d-problem, det måste ha varit den sämsta 3dn jag har sett. satt jag högt upp så blev hela undre delen av skärmen suddig och visade dubbelt. satt jag lite lägre med huvudet så blev övre delen likadan. satt jag i mitten så blev det dåligt då med. sen hade den bleeding eller clouding (vet ej va det heter exakt). stora ytor på den högra sidan som va extrabelyst, märktes enormt i mörka scener.
Annars var färgerna och svärtan helt okej.

Så klockren svärta, klockrena färger, och BRA 3D.

Kommer att koppla tvn till dator.

Tack på förhand

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800