Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Steelseries Sensei blinkar blått och går inte att använda

Permalänk

Steelseries Sensei blinkar blått och går inte att använda

Köpte min steelseries sensei igår och har inte kunnat använda den pågrund utav den inte fungerar. Googlade och några har samma problem som mig vissa skicka tillbaks den och dem flesta löste det med någon slags steelseries programvara? Nån som har haft samma problem som mig som går att lösa eller är det bara att skicka tillbaka den?

Permalänk
Medlem

Fick det problemet med min Rival när jag uppdaterade Steelseries Engine medans musen var inkopplade.

Löste det genom att ta ur musen, avinstallera programvaran ladda hem den senaste versionen, sen koppla i den igen.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Blev samma när jag försökte uppdatera med senaste fw för min sensei raw. Avinstallerade Steelseries Engine-skiten och röck ur sladden precis som bjorling, då vaknade den till liv igen. Påstår att mjukvaran ska vara för 8.1, men de kan knappast ens ha testat skiten. Verkar vara många som har samma problem.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2