Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nyköp av dator - förslag på förbättringar eller ändringar?

Permalänk
Medlem

Nyköp av dator - förslag på förbättringar eller ändringar?

Hej!
Ny dator skall inhandlas då min börjar vara uppåt åren. Då det är ett bra tag sen man satt och grävde i komponent-djungeln tänkte jag få be er lite mer kunnigare att ta en titt på det jag hade planerat köpa, se om något kan förbättras eller ändras av annan orsak. Främsta användningsområdena är spel och lite bildredigering. Tack på förhand!

Moderkort
MSI Z97 Gaming 78

CPU
Intel i7-4790

RAM
Corsair Vengeance Pro 16GB 2400 Mhz

GPU
MSI GTX 980 4GB OC

Ärver från nuvarande dator
Samsung SSD 480 GB
Corsair AX750

Permalänk
Medlem

Chassi? CPU-kylare? Budget?
Rekommenderar att du tar K-varianten av 4790!
Byt även ut RAM:et mot lågprofil som Vengeance LP eller Crucial Ballistix Sport

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Chassi? CPU-kylare? Budget?
Rekommenderar att du tar K-varianten av 4790!
Byt även ut RAM:et mot lågprofil som Vengeance LP eller Crucial Ballistix Sport

Chassi blir nog ett Fractal R5. CPU-kylare har jag inte funderat på något annat än original. Budget spelar inte så stor roll - jag hade dock tänkt att inte sväva ut för mycket då överklockning eller andra 'egenjusteringar' inte kommer ske.

Ska titta på den CPUn samt nya minnen!

Permalänk
Medlem

Bara så du vet har du valt ut top of the line prylar som kostar top dollar. Är du typ inte professionell videoredigerare eller datorentusiast så är det overkill komponenter du listat.
Den extra prestandan man får uppväger inte det extra priset för en casual user.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av brah:

Chassi blir nog ett Fractal R5. CPU-kylare har jag inte funderat på något annat än original. Budget spelar inte så stor roll - jag hade dock tänkt att inte sväva ut för mycket då överklockning eller andra 'egenjusteringar' inte kommer ske.

Ska titta på den CPUn samt nya minnen!

Rekommenderar verkligen att du kollar på en annan Cpu-kylare. Original kyler riktigt dåligt och låter som en dammsugare. En billig och bra kylare är Hyper 212 Evo.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!