Microsoft introducerar ytterligare nya ikoner i Windows 10 Build 10041

Permalänk
Melding Plague

Microsoft introducerar ytterligare nya ikoner i Windows 10 Build 10041

Utseendemässigt rör Windows 10 sig från ett hopkok till en mer konsekvent produkt och med senaste testversionen introduceras fler platta ikoner enligt Microsofts nya tema.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som Windows 95 igen.....

Permalänk
Medlem

Bättre än de förra men jag tycker att de borde arbeta vidare på det.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Vist win 8 var ett hopplock av två OS, men jag föredrar win 7 locken framför win 8.

Lär om man får det gratis, installera på en burk där man inte ser det fula UI:t.

På modern dator klarar ju av 3D effekter, är ju inte som vista där datorerna låg efter Os:et

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

What the..? Första april är ju inte än?

Det där är ju Windows 95 all over again?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!

Permalänk
Medlem

Usch så fula ikoner. Till och med ikonerna i Windows 2000 känns mer moderna…

Visa signatur

Är en tämligen ointressant individ.

Permalänk

Blir nog iconpackager eller dylik mjukvara för min del.

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | EOS/W11 PFW
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem

Hmm. Jag är inte så förtjust i den här designen, men det kanske ser snyggt ut i slutprodukten.

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk

Får även lite "tidig macintosh-känsla"... Antar att de gör sig bättre på ett skrivbord än bredvid varandra i storformat.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Usch vad fult!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så tycker jag att de gamla versioner av Windows har åtminstone bättre ikoner...

Permalänk
Medlem

Skönt att se vi får en ikon för a:\ år 2015
I övrigt gillar jag inte designen så värst mycket

Permalänk

De försöker ju gå på den enkla moderna stilen som alla verkar köra med nuförtiden och ikonerna passar in i deras nya tema som de introducerade i Windows 8. Sen om alla inte gillar det är det ju bara att installera ett temapaket.

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tycker stilen påminner om illustrationerna i flygresenär-instruktionerna. Tycker inte det är fult, men det känns inte tidlöst.

Installerade builden igår och dessvärre är startmenyn fortfarande usel. Förstår inte att dom övergav den första versionen. Om man inte vill ha tiles ska man väl inte behöva ha ett enormt tomrum efter att man tagit bort alla? Och det går fortfarande inte fästa genvägar i vänstra panelen, så de som föredrar startmenyn i windows 7 kommer inte gilla det här. Tror inte tredjeparts-startmenyerna kommer tappa i popularitet direkt. För egen del är det ingen dealbreaker, jag kan leva med den minsta storleken på tiles, men tycker ändå det är ett märkligt beslut.

Permalänk
Avstängd

För min del spelar det ingen roll hur ikonerna ser ut det är total ointressant, god prestanda minimalt med blotware etc är vad jag vill se.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Tycker stilen påminner om illustrationerna i flygresenär-instruktionerna. Tycker inte det är fult, men det känns inte tidlöst.

Windows har väl aldrig designats tidlöst? Det känns som att den grafiska stilen alltid varit ganska känslig efter rådande trender - med XP som det kanske mest tydligt talande exemplet.

Permalänk
Medlem

Ser helt f********a ut, kommer bytas ut om jag kommer köra Windows 10, dock börjar fundera på att hoppa av Windows helt.
Alldeles för mycket onödigt trams i Windows 10 verkar bli, som passport, hello, MS konto, Secure boot m.f saker jag inte behöver ha, eller vill ha.

Tycker MS börjar försöka bestämma hur jag ska använda datorn istället för jag själv lite väl mycket nu.

Och som sagts förut, "nya startmenyn" är ett skämt enbart, så man mäste köra med tredje parts likt förbaskat...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

De är så fruktansvärt fula att kräkreflexen går igång.

Permalänk
Medlem

Problemet tror jag inte är att ikonerna är platta, utan att dom är så överdrivet färgstarka. Jag tror att ifall Microsoft istället skulle köra på en annan typ av "flat Design färgscheman" så skulle allt bli betydligt snyggare

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av AndraBullar:

Windows har väl aldrig designats tidlöst? Det känns som att den grafiska stilen alltid varit ganska känslig efter rådande trender - med XP som det kanske mest tydligt talande exemplet.

Tycker XP funkar även idag om man ser bara på design, inte som win 98/95. Men en annan som kört det i flera år har tröttna på temat dock. Vore nice att gå över till något nytt och fräscht, men win 10 erbjuder inget av detta, är som att gå tillbaks i tiden.

Hoppas mer spel börjar fungera bra i linux. Microsoft har haft sin storhetstid och det behövs nytt blod på marknaden.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Inget djup i ikonerna och de känns nästan lite otydliga när man kollar på dom. Nej detta var ingen höjdare alls.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Permalänk

Personligen kunde jag inte bry mig mindre om ikoner. Men för dom som faktiskt vill ha ett snyggt OS tror jag att detta går åt helt fel håll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk

Ser betydligt bättre ut faktiskt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jag älskar dem.

Permalänk
Medlem

Blir säkert bra när de är på sin plats, mot en vit bakgrund ser de säkert konstiga ut!

Android 5.0 ser ju väldigt bra ut med tiles och stilrena ikoner så varför kan inte windows 10 göra det med?

De har ju WP8 med som ser riktigt bra ut även om det är närmaste oanvändbart..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Stöd för RAW i fotovisaren? Det är något jag längtat efter!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Datavetare

Ikonen övre raden till höger med namn imageres_29.ico som föreställer en 5¼" floppy. Att denna finns med 2015 kan bara betyda att man är klart förbi "feature complete": RTM nu!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer