Drivrutiner till Grafikkort.

Permalänk
Medlem

Drivrutiner till Grafikkort.

Hur är det med Amd:s drivrutiner till grafikkort nu för tiden? Jag hade väldiga problem för några år sedan när jag hade deras kort. det var caps hit och dit som man var tvungen att installera på den grundläggande drivrutinen för att det över huvud taget skulle fungera.

Har amd samma system som nvidia dvs motsvarande geforce experience?

Permalänk
Medlem

jo de har dom men hur bra det funka mm samma med nvidias med den kan dyka då o då men dom funka fin att checka med
sen tar jag med drivern manuellt

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Har använt båda, båda har idag väldigt bra drivrutiner.
Motsvarigheten till Geforce Experience är AMD Gaming Evolved, har däremot ingen efarenhet med det då jag tweakar alltid allt själv.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Testpilot

AMD's drivare funkar lika bra som Nvidias tycker jag just nu, det är vissa saker som inte är fixat så som Crossfire i Skyrim och vissa andra titlar, men annars inga problem vitt jag vet.

Du har sedan något som heter Gaming Evolved för AMD, funkar typ som Nvidias GFE - Du kan fixa auto inställningar för ditt spel, och det fetchar från andra användare istället för tex. Nvidias in-house settings. Du har även funktioner som ShadowPlay med Gaming Evolved, och även inbyggd streaming mjukvara.

Men du kan däremot tänka såhär; Om ett spel är gjort för Nvidia, då kommer det flyta bättre på AMD och vice versa - Bara att kolla på FarCry eller Evolve ;P

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Hur är det med Amd:s drivrutiner till grafikkort nu för tiden? Jag hade väldiga problem för några år sedan när jag hade deras kort. det var caps hit och dit som man var tvungen att installera på den grundläggande drivrutinen för att det över huvud taget skulle fungera.

Har amd samma system som nvidia dvs motsvarande geforce experience?

AMDs drivers är så dåliga att AMD har kopierat Nvidias rakt av

Nä men seriöst, finns dom som har problem oavsett tillverkare.
Men ska fungera bra vilket kort man väljer idag.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar