Permalänk

Ny datorbyggnation

Hej!

Min kompis ville ha en dator ihopsatt och då gjorde jag det. Är lite osäker om allt jobbar bra ihop. T.ex. räcker nätaggregatet?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7851760/2015-03-31

//ALBiiJONzz

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk

Det passar!

500w räcker gott och väl men jag brukar alltid ta 600w till sådana här burkar.

Permalänk
Medlem

Allt kommer funka ihop.
Du har tagit bra delar.
500W räcker bra för det där paketet. Inga problem med det.

Jag skulle dock ha tagit dessa minnen http://www.inet.se/produkt/5308830/crucial-8gb-2x4gb-cl9-1600...
Därför att dom är lägre, så kallat "LP-minne".
Det kan ha betydelse om du senare köper en bättre processorkylare. Höga minnen kan ta i kylaren.
Så ta dom dära låga minnena. Dessutom är dom billigare men lika bra.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Skrivet av Makaveli1:

Det passar!

500w räcker gott och väl men jag brukar alltid ta 600w till sådana här burkar.

Skrivet av halojoy:

Allt kommer funka ihop.
Du har tagit bra delar.
500W räcker bra för det där paketet. Inga problem med det.

Jag skulle dock ha tagit dessa minnen http://www.inet.se/produkt/5308830/crucial-8gb-2x4gb-cl9-1600...
Därför att dom är lägre, så kallat "LP-minne".
Det kan ha betydelse om du senare köper en bättre processorkylare. Höga minnen kan ta i kylaren.
Så ta dom dära låga minnena. Dessutom är dom billigare men lika bra.

Tack för responsen! Bytte som halojoy rekommenderade till LP-minnen.
Min kompis pappa är dock orolig på att nätaggregatet inte är "framtidssäkert". Han tror att ifall min kompis skaffar ett nytt grafikkort om några år så räcker inte nätagregatet till, vad tycker ni?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Tack för responsen! Bytte som halojoy rekommenderade till LP-minnen.
Min kompis pappa är dock orolig på att nätaggregatet inte är "framtidssäkert". Han tror att ifall min kompis skaffar ett nytt grafikkort om några år så räcker inte nätagregatet till, vad tycker ni?

Dock så har din kompis ingen anledning att uppgradera sitt grafikkort inom de närmaste åren eftersom det spelet han spelar är CS:GO som inte är så värst krävande. Och 960 kommer hålla under de närmsta åren och kommer troligtvis inte behöva uppgraderas inom 5 år

Permalänk
Skrivet av Kataang:

Dock så har din kompis ingen anledning att uppgradera sitt grafikkort inom de närmaste åren eftersom det spelet han spelar är CS:GO som inte är så värst krävande. Och 960 kommer hålla under de närmsta åren och kommer troligtvis inte behöva uppgraderas inom 5 år

Dock så vet du inte att han bara kommer att spela CS:GO. Nu till våren kommer GTA V troligtvis ut vilket kanske införskaffas. Under åren kommer det även flera nya spel, kanske till och med ett nytt CS. Så om nya spel blir mer krävande, så behövs en uppgradering.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |