Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AC adaptrar, har fyra, vill använda en!

Permalänk

AC adaptrar, har fyra, vill använda en!

Har köpt ett billigt kameraövervakningssystem från Kina(eller Japan...)

Varje kamera kommer med en standard AC adapter, men jag vill dra en kabel till alla (seriekoppla) för jag har inte uttag,och kan inte sätta uttag på de ställena kamerorna ska vara på! således en kabel till alla..

Men, hur gör jag då? ska jag leta efter en adapter som orkar driva alla 4? alltså gånga själva A (Amperestyrkan) med 4?

På en adapter står följande:

Input: 100-240Vac
50/60Hz 0.6A

Output: 12V (tecken för växelström) 1A

Så jag ska då leta efter en adapter med Amperevärdena gånger 4? alltså input 2.4A output 4A (Voltvärdena ska väl vara samma)

Eller hur ska jag lösa detta?

Permalänk
Medlem

Primärsidan(input) behöver du inte bry dig om amperen på, bara du hittar en adapter som klarar leverera 4 A på sekundärsidan(output).

Sedan är det parallell-koppling du vill gör av din apparater, inte en seriekoppling.

Permalänk
Skrivet av mattoys:

Primärsidan(input) behöver du inte bry dig om amperen på, bara du hittar en adapter som klarar leverera 4 A på sekundärsidan(output).

Sedan är det parallell-koppling du vill gör av din apparater, inte en seriekoppling.

Yes, blandar alltid ihop parallell med serie! har en massa adaptrar liggandes! hoppas nån av dom passar dessa specar

Permalänk
Medlem

Hur mycket drar kamerorna?
Om de bara drar 0,3A klarar du dig med en 'mindre' adapter.
Kolla kamera-specen.