Kan man gå tillbaka till patch 1.00 på GTA V?

Permalänk
Entusiast

Kan man gå tillbaka till patch 1.00 på GTA V?

Edit: Idag verkar det som tur är fungera perfekt igen. Jag vet inte varför då ingen ny patch har släppts men jag klagar inte!

Sedan patchen som kom igår så har jag börjat fått spikar ner till nästan exakt 50% GPU usage cirka var 30:e sekund.
Det är ingenting jag fått för mig utan EVGA Precision X visar det klart och tydligt och andra upplever samma sak på diverse forum.

Med förra patchen hade jag inga problem över huvud taget och GPU-användningen låg alltid vid 95-99%.
Men jag antar att man inte kan gå tillbaka på grund av det förbannade DRM'et och att 1.01 nu krävs för Online eller liknande?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast

Nope tror tyvärr inte det går... har samma problem.
Får väl bli att lägga spelet på hyllan ett par dagar tills dom fixar det dom förstörde...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Sedan patchen som kom igår så har jag börjat fått spikar ner till nästan exakt 50% GPU usage cirka var 30:e sekund.
Det är ingenting jag fått för mig utan EVGA Precision X visar det klart och tydligt och andra upplever samma sak på diverse forum.

Med förra patchen hade jag inga problem över huvud taget och GPU-användningen låg alltid vid 95-99%.
Men jag antar att man inte kan gå tillbaka på grund av det förbannade DRM'et och att 1.01 nu krävs för Online eller liknande?

Får du som fryslagg när du spelar?

Permalänk
Medlem

Okej, själv fick jag error när jag försökte uppdatera så var tvungen att köra i offline-mode. Kanske lika bra det då

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sakkan:

Får du som fryslagg när du spelar?

Kan man väl säga, det är ju inte riktigt fryslagg som så att allt står still men när FPS:en dippar så mycket som den gör när GPU-användningen når 50% så känner man ju helt klart av det.
Det är helt enkelt en stor dipp i frameraten tack vare att endast 50% av GPU'n används i 1-2 sekunder istället för 100%.

Här är en bild på det, notera hur hur det alltid händer var 30:e sekund utan undantag.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Instämmer med att den nya patchen är kass. Fick dra ner på grafikinställningarna för att få samma stabila fps som med förra patchen.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz