Permalänk

Java netbeans animation

Tjena!
Jag har precis börjat lära mig netbeans och alla dess egenskaper. Jag håller i nuvarande och jobbar på ett Blackjack spel fast det har tagit stopp. Jag har använt mig av knappar där jag sedan ändrar deras Icon för att få fram ett kort. Jag har det mesta klart och allting funkar fast jag skulle gärna vilja ha en animation där ett kort dras diagonalt över framet. Jag har lyckats att skapa en animation där kortet färdas snett, i detta fall åt vänster, fast jag vet inte hur jag ska få kortet att färdas diagonalt istället.

Tacksam ifall någon kunnig kan dela med sig av sina kunskaper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behappypro:

Tjena!
Jag har precis börjat lära mig netbeans och alla dess egenskaper. Jag håller i nuvarande och jobbar på ett Blackjack spel fast det har tagit stopp. Jag har använt mig av knappar där jag sedan ändrar deras Icon för att få fram ett kort. Jag har det mesta klart och allting funkar fast jag skulle gärna vilja ha en animation där ett kort dras diagonalt över framet. Jag har lyckats att skapa en animation där kortet färdas snett, i detta fall åt vänster, fast jag vet inte hur jag ska få kortet att färdas diagonalt istället.

Tacksam ifall någon kunnig kan dela med sig av sina kunskaper.

Netbeans har ingenting med Java att göra för det du vill uppnå. Netbeans är ett IDE för att utveckla programvara i exempelvis Java.

Jag gissar på att din animation endast använder X-koordinater. Om du lägger på Y så får du diagonalt. Däremot så blir det kvadratiskt diagonalt.
Du vill säkert att det går från en sida till exakt rätt position? Då måste du rita ut en "virtuell linje" mellan koordinaten den börjar på och som den slutar på och "animera" längst med denna linje.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?