Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Installera om datorn

Permalänk
Medlem

Installera om datorn

Hej

Har två skivor här hemma, en windows 7 ultimate och en windows 8. Skulle behöva formatera min dator idag och eftersom jag de senaste åren har använt w7 så är jag lite sugen på att testa 8an. Vilket operativsystem föredrar ni? Kommer att spela csgo och gta på datorn, w8 kanske är bättre optimerat?

Permalänk
Medlem

Kör den variant du har licens på, 1000 onödiga kronor att spendera på en uppgradering

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Kör den variant du har licens på, 1000 onödiga kronor att spendera på en uppgradering

Har licens på båda bara det att 8an är helt oanvänd

Permalänk

Testa Windows 10 det är gratis.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zibbe:

Hej

Har två skivor här hemma, en windows 7 ultimate och en windows 8. Skulle behöva formatera min dator idag och eftersom jag de senaste åren har använt w7 så är jag lite sugen på att testa 8an. Vilket operativsystem föredrar ni? Kommer att spela csgo och gta på datorn, w8 kanske är bättre optimerat?

Kör på windows 8! Finns ingen anledning att sitta med gammalt os när det finns nyare!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av zibbe:

Hej

Har två skivor här hemma, en windows 7 ultimate och en windows 8. Skulle behöva formatera min dator idag och eftersom jag de senaste åren har använt w7 så är jag lite sugen på att testa 8an. Vilket operativsystem föredrar ni? Kommer att spela csgo och gta på datorn, w8 kanske är bättre optimerat?

Det finns väldigt få anledningar att sitta kvar på W7 just nu W8.1 är betydligt mer stabilt i min mening! Du kan annars skicka ett PM till strejf om du vill ha en objektiv mening om Windows 8's överlägsenhet Annars är Linux alltid trevligt..!

Permalänk
Medlem

Jag hade inte krånglat med 8:an när 10:an står för dörren. Minst arbete hade varit att vänta på tian, eftersom man kan byta in sin 7/8:a licens mot en sådan. Säger inte att 8:an är krånglig, men du ödslar tid på saker som de kastat ut eller byggt om i tian. Det är mitt resonemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag hade inte krånglat med 8:an när 10:an står för dörren. Minst arbete hade varit att vänta på tian, eftersom man kan byta in sin 7/8:a licens mot en sådan. Säger inte att 8:an är krånglig, men du ödslar tid på saker som de kastat ut eller byggt om i tian. Det är mitt resonemang

Jag känner likadant. Har en licens liggande, men ingen lust att ge mig in på att själv laga det som Microsoft efter många om och men tagit på sig att laga.
Hoppfull inför 10an.

Skrivet av Fluffarn:

Det finns väldigt få anledningar att sitta kvar på W7 just nu W8.1 är betydligt mer stabilt i min mening! Du kan annars skicka ett PM till strejf om du vill ha en objektiv mening om Windows 8's överlägsenhet Annars är Linux alltid trevligt..!

I LOLd.