Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Medlem

Fractal Design Newton R3 1000W

Tjena,

Är det ett bra agg det eller, kvalitetsmässigt alltså?

Mvh

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Sweclockers har ju testat den!

Med extremt hög verkningsgrad, stabila spänningar och låg ljudnivå är Fractal Design Newton R3 en utmärkt produkt.

http://www.sweclockers.com/recension/16111-fractal-design-new...

Permalänk
Inaktiv

Hade själv två stycken exemplar som blev returer inom garantin då fläkten varvade upp och ner hela tiden, kör nu Fractal Newton 1000w istället utan sådan där semi passiv fläkt. Annars ska det vara ett mycket bra agg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slakter:

Sweclockers har ju testat den!

Med extremt hög verkningsgrad, stabila spänningar och låg ljudnivå är Fractal Design Newton R3 en utmärkt produkt.

http://www.sweclockers.com/recension/16111-fractal-design-new...

Va dum jag är, tror jag läste den recensionen för typ två veckor sen. Men lläser så mycket att man glömmer hälften

Skrivet av anon41947:

Hade själv två stycken exemplar som blev returer inom garantin då fläkten varvade upp och ner hela tiden, kör nu Fractal Newton 1000w istället utan sådan där semi passiv fläkt. Annars ska det vara ett mycket bra agg!

Ok, 1000watt är egentligen overkill för mitt ändamål men tanken är att kunna köra det i passivt läge så mycket som möjligt och att det ska finnas kraft nog vid en eventuell uppgradering.

Men på det stora hela så är det helt ok grejer alltså?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB