Permalänk
Medlem

Processor- och chassihjälp!

Tjenare!

På grund av att de lite nyare spelen blir mer och mer krävande så har jag bestämt mig att uppgradera min burk.

Från vad jag fått höra så lider jag på grund av min processor, och behöver råd till vilken processor jag ska köpa samt om jag behöver ett nytt moderkort, och ytterligare, om allt detta passar i mitt nyvarande chassi, och med resten av mina prylar.

Chassi: NZXT GUARDIAN 921 RB Midi Tower
Grafikkort: ASUS R9 280 Series
SSD: Samsung SSD 840 EVO 250GB ATA Device
Nätagg: Corsair CX750 v3 750W

Processor nu: AMD Athlon(tm) II X3 445 P

Söker inget 'over the top', men processorn själv kan få ligga runt 2000 kronor. Vid ev. moderkortsbyte så uppskattas råd på detta med.

Tacktack, ha de!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7951315/2015-05-05

Kanske? 4460 också ett alternativ om överklockning absolut inte ska ske och du vill spara några hundringar.

Permalänk
Medlem

Jag får kolla på detta! Tack så mycket!

Permalänk
Avstängd

Totala budgeten för cpu,moderkort samt eventuella minnen?

Ett paket i mellanklassen runt 4000kr, och insteg 3000kr och sist men inte minst toppklassen runt 5500-6600kr.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

En 3000kr, kanske 3500, men jag har en begränsad budget nu. Vad säger du om kronwalleds förslag? Hade varit roligt att veta ungefär vilka spel man skulle kunna få igång med hans addition, men dina förslag är också välkommna.

Tacktack

Permalänk
Skrivet av Snowbag:

En 3000kr, kanske 3500, men jag har en begränsad budget nu. Vad säger du om kronwalleds förslag? Hade varit roligt att veta ungefär vilka spel man skulle kunna få igång med hans addition, men dina förslag är också välkommna.

Tacktack

kronwalled's förslag innehåller en bra processor och samt ett moderkort med Z97-chipset som möjliggör överklockning. Med den uppgraderingen kommer begränsningarna i spel ligga i ditt grafikkort.

Visa signatur

Citera för svar.