Crucial Ballistix recenserade

Permalänk
Melding Plague

Crucial Ballistix recenserade

<font style="font-size: 10pt"><b>Crucial Ballistix recenserade</b></font> <small class="small">måndag 23 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Raul</a></small><br>
<a href="http://www.bigbruin.com/reviews/crucialballistix/index.php" target="_blank" >Big Bruin</a> har testat Crucials senaste entusiastminnen som heter Ballistix. Minnena är av typen DDR400 och är specificerade till väldigt låga latenser.<br /><br />Minnena, som jämförs med en av <a href="http://www.bigbruin.com/html/corsair-twinx4000.htm" target="_blank" >Corsairs</a> motsvarande modeller, testas bland annat i 3dMark, SiSoft Sandra, PC Mark och även i överklockning. Det är inga stora skillnader minnena inbördes, Crucial Ballistix leder alltid med maximalt 3% jämfört med Corsairs TwinX1024-4000PRO. Resultaten i överklockning av minnena är godkända; stabila 240Mhz (DDR480) är de högsta uppnådda klockfrekvenserna för minnena.<br /><br />Läs mer på <a href="http://www.bigbruin.com/reviews/crucialballistix/index.php" target="_blank" >Big Bruin</A>.<br /><br /><i>"And, speaking of timings, all we see in the published specifications is the CL=2 figure. The complete string of published timing information is quite impressive... 2-6-2-2 (CAS latency, Act to precharge delay, RAS to CAS delay, and RAS precharge respectively)."</i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Märks när Raul skrivit nyheten, finns en sammanfattning så man slipper kolla detaljer själv.

:):up:

Permalänk
Medlem

Fina minnen....Har dock Crucials PC4000 o i jämförelse så är mina bättre även i låga timings=)

At 200 MHz, the timings on the Ballistix DDR were the afore mentioned 2-6-2-2, at 220 MHz I had to relax them slightly to 2.5-6-2-2, and at 240 MHz they were run at an impressive 2.5-8-2-2. Beyond 240 MHz I experienced various errors before, and once into Windows, no matter what combination of timings, voltages, and other BIOS settings I tried. With the ceiling established, I moved on to benchmarking these modules against an admirable opponent...

Mina kommer upp i 222 (444)MHz STABILT i 2-2-2-5 och 250 (500)MHz STABILT i 2.5-2-2-5
(Var bara tvungen!)

Kör på MSI K8N Neo Platinium o A64

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvonS
Fina minnen....Har dock Crucials PC4000 o i jämförelse så är mina bättre även i låga timings=)

At 200 MHz, the timings on the Ballistix DDR were the afore mentioned 2-6-2-2, at 220 MHz I had to relax them slightly to 2.5-6-2-2, and at 240 MHz they were run at an impressive 2.5-8-2-2. Beyond 240 MHz I experienced various errors before, and once into Windows, no matter what combination of timings, voltages, and other BIOS settings I tried. With the ceiling established, I moved on to benchmarking these modules against an admirable opponent...

Mina kommer upp i 222 (444)MHz STABILT i 2-2-2-5 och 250 (500)MHz STABILT i 2.5-2-2-5
(Var bara tvungen!)

Kör på MSI K8N Neo Platinium o A64

Tur för dig.. ja fick en sticka av mina två som var kassa.. kan endast boota med den kassa stickan i slot tre och den bra i slot ett sen kan ja ändå inte ladda upp windows eller någonting, ska skicka tillbaka den nu i veckan.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

sluta oroa mig, får mina imorgon, posten var hit idag men hade inte pengar med mig när jag träffade honom men imorgon så...

>>>b0bzor! Offtopic.

Ser att du har Enermex 465, bra val men de är lite klena, fick byta mitt i förebyggande syfte, är du nöjd?

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?