Vilken spelklassiker skulle passa sig i dagens mått mätt ?

Permalänk
Medlem

Vilken spelklassiker skulle passa sig i dagens mått mätt ?

Vilket spel skulle du kunna tänka dig passa i dagens form så att säga, tänk er en klassiker som görs om idag och kan dra nytta av dagens grafik/ljud osv.
Jag själv skulle vilja se:

- Defender of the crown
- Commandos
- Rocket ranger

Vilken nostalgi chock, undras bara om man hade klarat det

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk

Netstorm Islands of War

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Dogs of war

Permalänk
Medlem

Monkey island 1&2

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

System shock. Det var ett riktigt kul spel.

Duke nukem. "Come get some!" "Let´s Rock!" "Eat shit and die, motherfucker!

Deus Ex.

Flashback. Riktigt fin nostalgi. Ska se om jag kan fixa fram det o få det att funka på XP Kul kul.

Fade to black.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hired Guns

Guardian Heroes

Moonstone

Phantasy Star

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Transport Tycoon helt klar

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Diablo & Diablo 2.
Starcraft
Duke Nukem 3D

Något Zelda spel skulle jag vilja se a la Diablo typ. DET hade varit skojj tror jag.

Permalänk
Medlem

Jag hade velat ha Zelda - Link To The Past helt som det är, bara att grafiken skulle vara som typ Twilight Princess eller något, och se bakifrån Link då också förståss, det hade varit lätt skön känsla

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Vagrant Story

...och en massa andra som redan nämnts i tråden. Flashback och SystemShock med nya grafikmotorer hade varit kanon.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Rock n roll racing!

lär vara det som är blizzards "major announcement" detta året.
man kan ju alltid drömma

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Transport Tycoon helt klar

www.openttd.org

Om ett par år får vi antaligen se en version med förbättrad grafik.. det återstår dock en hel del grejer att rita samt att den nya grafikmotorn inte är riktigt klar ännu.

Dock tycker jag det fungerar rätt bra med den gamla grafiken också, det är snyggt för att vara ett 12 år gammalt spel.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

The Dig

det spelet vill jag se i dagens eller morgondagens grafik, eller som en film =/

Visa signatur

jag e jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
Rock n roll racing!

http://www.consoleclassix.com/info_img/Rock_n_Roll_Racing_SNE...
lär vara det som är blizzards "major announcement" detta året.
man kan ju alltid drömma

*dreggel*

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk

Monkey Island 1 & 2. Behöver inte nödvändigtvis vara dagens grafik, röster skulle räcka för mig

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
Rock n roll racing!

http://www.consoleclassix.com/info_img/Rock_n_Roll_Racing_SNE...
lär vara det som är blizzards "major announcement" detta året.
man kan ju alltid drömma

It's a god damn classic!

Megaman hade varit skönt som FPS eller third person. Gärna med Zero och hans lasersvärd också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
www.openttd.org

Om ett par år får vi antaligen se en version med förbättrad grafik.. det återstår dock en hel del grejer att rita samt att den nya grafikmotorn inte är riktigt klar ännu.

Dock tycker jag det fungerar rätt bra med den gamla grafiken också, det är snyggt för att vara ett 12 år gammalt spel.

Aaah danke.........

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Blood vore grymt!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
Rock n roll racing!

http://www.consoleclassix.com/info_img/Rock_n_Roll_Racing_SNE...

lär vara det som är blizzards "major announcement" detta året.
man kan ju alltid drömma

Ja jävlar...vore grymt!

Skulle nog vilja ha Super Probector också, och kanske nåt fightingspel, typ streetfighter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Transport Tycoon helt klar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
www.openttd.org

Om ett par år får vi antaligen se en version med förbättrad grafik.. det återstår dock en hel del grejer att rita samt att den nya grafikmotorn inte är riktigt klar ännu.

Dock tycker jag det fungerar rätt bra med den gamla grafiken också, det är snyggt för att vara ett 12 år gammalt spel.

annars finns ju locomotion, officiell "uppföljare" till tt, med rct 1/2 grafik.

men ett nytt i snygg 3d hade nog varit nice

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Inaktiv

Jag vill ha Street of Rage 2 i dagens grafik!

Jag vill ha Quake 2 i Quake 4-grafik!

Jag vill ha Diablo 1 i Diablo 2-grafik!

osv osv

Permalänk
Medlem

Tycker charmen med gamla spel ligger lite i deras grafik. Men jag hade inte haft något emot:

- Wacky Wheels nyrelease med högre upplösning.

- En remake av Heretic, Hexen och Hexen 2 i typ Quake 4 motorn och utvecklat tredjepersons fighting system för närstrider, i stil med Jedi Outcast.

- Arena, Daggerfall och Morrowind i Oblivion motorn!

- WarCraft i WarCraft 3 motorn. Finns en mod som gör det, men den är inte komplett.

- Rome: Total War i den uppdaterade Medieval motorn.

Permalänk
Medlem

Jag tror inget plattformsspel skulle hålla dagens mått tyvärr. Om de inte gjordes om helt i 3D-miljö dvs.. det är en 3D-värld vi lever i, men den har ju sina fördelar också. Beror på hur mycket man fick göra om, och fortfarande endast räknas som en upphottad version. Imo ska gamla spel vara just gamla spel.. många försök verkar stupa på just att de förstör den gamla nostalgikänslan som lever kvar.

Jag ger ett "Go" för Street Legal Racing: Redline. Fler fordon, fler valmöjligheter (mestadels fler delar, annars var det rätt bra som det var), fler banor, snyggare grafik, bättre ljud och framför allt, inga buggar.

Diablo 1 i Diablo 2-grafik? Håller Diablo 2-grafiken och den icke existerande fysiken dagens mått?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDE
annars finns ju locomotion, officiell "uppföljare" till tt, med rct 1/2 grafik.

men ett nytt i snygg 3d hade nog varit nice

Tyvärr har de förstört spelglädjen en hel del i det jämfört med originalet. Den enda fördelen som jag ser med locomotion är snyggare grafik.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

UFO: Enemy Unknown! Bättre strategispel får du leta efter....fortfarande

Visa signatur

säg du hä!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lpe_91
Blood vore grymt!

Japp, ettan var jävligt bra

Klarade du sista banan, den där det endast fanns en zombie?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Själv känner jag att många klassiker jag spelat som ung håller fortfarande. Retrofan ju

Skulle dock vilja se Starcraft i nytappning.
Gärna dem RPG spelen man missade i nyform annars. Orkar inte med buggande grafik från t.ex. Xenogears, Chrono Cross eller Suikoden (även om jag lär spela dem någon dag). Skulle vara mkt fint med dem i ps2-ps3 grafik.

För att göra mig dum vill jag fanimej se FFVII till ps3 också. Techdemon var ju underbar

Permalänk
Medlem

Little Big Adventure 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
Rock n roll racing!

http://www.consoleclassix.com/info_img/Rock_n_Roll_Racing_SNE...
lär vara det som är blizzards "major announcement" detta året.
man kan ju alltid drömma

Det spelet är helt underbart oo så många minnen

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

The last ninja serien och Betrayal at Krondor vore kul...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]