Permalänk

Snabb modd - Högtalare

Tjena.

Hade lite tråkigt i går kväll..
Eftersom farsan bränt ett ljudsystem för ett tag sedan så har man ju hans sateliter till datorn och basen sparad (kretskorten som brann) så fungerade högtalarna som sagt.

Jag tog han Bashögtalaren 6"?

och satte på en cdspindels plasthölje( 50 pack ).
klipte upp ett litet hål för kablarna (tog 2 par från en nätverkskabel)
och satte silicon runtom för tätning.

Vet att det är ojämt utkletat men så länge det håller tätt så duger det

Funkar bra. dock är den lite tungdriven då den är på 8ohm men den låter bra för att vara så liten och jag trodde materialet skulle ge mer 'brummande' ifrån sig men icke.

I normalyssnande så låter den redigt fint men vrider man på lite så stpår den och hoppar Det är bara botten delen som rör sig ca 2mm in och ut men pressar man den mot bordet så låter det genast mycket renare igen.

Bara en liten kul grej för det mesta och tänkte använda den som testhögtalare.

EDIT:

Har gjort några B-filmer med. Kvaliten suger rent ut sagt. men det funkar. som nämt är det bara Denna högtalaren som spelar. inspelat med en sunkig w880i tror jag telefonen heter

http://www.youtube.com/watch?v=UZnGUSlMpQs&feature=user

http://www.youtube.com/watch?v=rEqYFfrOGPI&feature=user

// Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Du har inte funderat på att använda mindre bilder?
Kvaliteten på dem är ju så dålig så att det kan kvitta om man har dem större...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Du har inte funderat på att använda mindre bilder?
Kvaliteten på dem är ju så dålig så att det kan kvitta om man har dem större...

Nu är det så att kameran sätter den upplösnings själv. orkade inte förminska i paint. och swec's forum förminskar ju ändå ner bilderna till 'rätt format' .

Syns ju iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Du har inte funderat på att använda mindre bilder?
Kvaliteten på dem är ju så dålig så att det kan kvitta om man har dem större...

Sätt dig längre från skärmen

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nu är det så att kameran sätter den upplösnings själv. orkade inte förminska i paint. och swec's forum förminskar ju ändå ner bilderna till 'rätt format' .

Syns ju iaf.

Tänk på dom som har 3g internet (eller uppringt modem), bilderna skulle kunna vara 1/10 så stora som dom är nu och ändå fylla samma nytta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Tänk på dom som har 3g internet (eller uppringt modem), bilderna skulle kunna vara 1/10 så stora som dom är nu och ändå fylla samma nytta.

modem är det väl ändå ingen fara för.. alla har väl bredband nuförtiden..

Ang 3Gmodem, sitter med min mobil som modem @ <1.2Mbit
Det laddar ändå fort när det är såpass några bilder..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axzell
Sätt dig längre från skärmen

Hjälper inte...

Måste fortfarande scrolla i sidled för att se bilden... detta i full-läge...
Detta på 1440x900 pixlar..

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

usch köra en subb som fullrange, måste låta rentutsagt fördjävligt.

tycker du skall försöka bygga en riktig låda istället, en liten smidig bandpass eller dylikt, kan ju ha den som subb till datorn eller något.

har du ingen subb förstärkare så är det ett delningsfilter som gäller.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hoho, sedär, vad heter låten du spelar i http://www.youtube.com/watch?v=rEqYFfrOGPI&feature=user föressten?
Vet vad orginalet heter men jag har då inte hört dendär "mixen" eller vad man ska kalla det, lät bra.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Kan du inte använda en glasburk istället för en plastburk. Glas är ju lite stabilare om man säger så. Det finns säkert nån burk som blir bra. Ju längre burk ju djupare bas kan du få ut..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Jag byggde den mest bara för skoj

inget ajg använder . har rediga grejor till det utan det är mest bara en testhögtalare.

testade ett slutsteg i en bil häromdagen då ägaren inte trodde det var redigt och inte ville bränna sin 2 1500kr basar.. så länge man får lite B ljud så duger sånt fint ^^

Låten som spelades är följande

Queen - Living On My Own (Dj Dean Special 2008 Club Mix)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ha fan ganska trevligt må jag säga bra musiksmak har du oxå

BTW är du möjligen medlem på 740klubben.se?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Ser nice ut Jag är med på 740 klubben de är ju bara nåt man måste vara dock menade du ju inte mig

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Hehe.. getto så det Ljuder om det.

Japp jag är medlem på 740klubben ^^ Ligger dock under annat namn där.

EDIT: Kommer även en lite småful modd i helgen för att liva uppstämningen

EDIT2: Jag har läst någonstans att få bort övertonerna 200hz-uppåt? så är det bara att sätta en vanlig glassäkring mellan basen o förstakaren? eller ska man köra med kondensatorer eller vad det nu är för grejor som används för att skilja ur ljudet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Du behöver en spole i så fall.

En kondensator tar bort toner under en viss frekvens.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?