Permalänk
Medlem

Datorn låser sig

Hejsan.

Problemet:
Mitt problem är att min nya dator låser sig, alltså det gå inte trycka eller röra tangentbord eller mus. Så jag har bara ett alternativ och detta är att trycka på "turnoff" eller "reset" knappen på datorn.
Datorn låser sig jämt i VLC media player och har låst sig en gång i DIRT2 spelet, aldrig annars vad jag har märkt.

Mina felsökningar:

Jag har testat den senaste VLC:n och en äldre VLC version, inget hjälpte.

Jag har installerat om hela datorn, hjälpte inte.

Jag har uppdaterat alla drivrutiner till de senaste och även testat äldre grafikkorts drivrutiner, inget hjälpte.

Jag har gjort "memtest" för att kolla ifall minnena va fel på... jag körde det över en timme och det va inget fel på dem.. dem va helt OK!

Det märkligaste är att grafikkortet klarade sig igenom 3DMARK... Jag testade 2 gånger. Första med låga inställningar och andra med högsta inställningar.

Felsökning som gav resultat:

Jag felsökte oxå genom att byta mitt grafikkort HD5770 till ett äldre som jag hade här hemma som är ett X1300.. när jag hade satt in detta gamla X1300 kortet så funkade VLC media player perfekt. så jag antar att det är grafikkortet.

Här info på vilka delar jag har i min nya dator:

Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3.4Ghz
Ram-minnen: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL9
Moderkort: ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3
Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5
Nätagget: Corsair HX 750W PSU
Hårddisk: WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA,

DVD brännare och Chassi antar jag inte spelar nån roll.

KÖR WINDOWS XP Professional 32bitars

Temperatur - Värme-info:
Grafikkortet: 40 grader
Processor: 38 grader
Moderkort: 27 grader

Funderingar:

Tror ni att det är grafikkortet som är problemet här?

Tack för snabba och bra förklarade svar!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

Det kan vara för att ditt OS inte är kompatibelt med HD5770 kortet, pröva o kör windows7 istället.

EDIT:
Kompatibilitet är kanske fel ord, det jag menar är att det kanske inte "Fungerar till 100%" med xp.

Permalänk

Jag , du och många många fler har problem med detta. Kolla i AMDs forum tex finns hur många trådar som helst om detta.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimpanDirr
Jag , du och många många fler har problem med detta. Kolla i AMDs forum tex finns hur många trådar som helst om detta.

Snälla, länka mig den sidan.

Jag vill så gärna köra XP. Har ni förslag på något annat grafikkort som gör att jag kan klara av köra XP med VLC?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jetti
Det kan vara för att ditt OS inte är kompatibelt med HD5770 kortet, pröva o kör windows7 istället.

Nu har jag redan skickat tillbaka kortet till komplett och de ska felsöka det.

Kan du ge några exempel på några bra grafikkort som jag kan använda till XP?
det vore jätte shysst. och helst ifall varan finns att köpa på komplett.

Tack för att ni är så snabba på svara oxå=)

Jätte tacksam!!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

Jag läste lite på AMDs forum.. men jag hittade bara en person som hade problem med att datorn låser/fryser mig. Men hans problem verkade vara värme problem.
Min dator låser sig när CPUn är 40 grader och Gpun är 39 grader och moderkortet 27 grader.
Så mitt problem består inte av värmeproblem.
Utan mitt problem är att datorn låser/fryser sig när jag använder VLC.. då fryser den vart enda gång!.. den har låst sig i DIRT2 endast 1 gång då var det i menyn oxå.. men kan beror på att jag inte hunnit spela så mycket.
Har även testat The sabotuer och där har det inte låst sig nångång.

Men om ni läser det jag skrev så står det att datorn inte fryser i VLC när jag bytte till äldre grafikkort, X1300... men så fort jag sätter in mitt nya HD5770 och slå på vlc så fryser datorn och filmen sig efter ca 10 min.. jag har max kunnat se 20 min med detta HD5770 kort i VLC,... men med det gamla X1300 kan jag se hur länge som helst.
Det märkliga är att jag kan spela filmer i WMP11 med mitt HD5770 utan att datorn fryser, men så fort jag kolla i VLC så fryser datorn sig.. Jag fick för mig att det hade med VLC programmet och göra, men eftersom VLC funkar perfekt när jag byter till det gamla grafikkortet så tror jag mera på att det är mitt nya grafikkort som är fel på?

Fortsätt gärna med fler förklaringar och påståenden som gör att man kan blir mer säker på att det är mitt grafikkort.

PS! I mitt nya kort är det DirectX 11 och det gamla är det DirectX9,, det kan inte vara så att man måste göra nån inställning i VLC att man har DX11?
Jag har ingen aning som sagt... mer förslag tack och förklaringar

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Kortet har nu vart på felsökning,, och det va inget fel på det.
Nu har jag testat moderkortet, minnena och grafikkortet.. och dessa komponenter funkar.

Kan det vara så att mitt nätagg det är fel på, det är ett nytt Cosair 750Watt.
Man kan ju ha otur och fått ett söndrigt nätagg.

Vad tror ni? kan denna frysningen beror på nätagget?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

Frysningar beror främst på felaktig hårdvaru/minneshantering.
Du har köpt 1600MHz minnen som ditt moderkort enbart har stöd för genom överklockning av minnena.
Hur har du ställt in dina minnen i BIOS? (Klockning & Volt)

Vilken BIOS version har du?
Moderkortet har en minst sagt STOR lista med uppdateringar bara på ett år.
Och de första uppdateringsversionerna 0703 & 0705 har åtgärdat främst System frysningar.

Har du installerat de senaste 790X drivrutinerna från AMD's hemsida? (inte dom från CD-skivan)

Har du installerat de senaste grafikkortdrivrutinerna fråm AMD's hemsida?

750W är tillräckligt.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeDuke
Frysningar beror främst på felaktig hårdvaru/minneshantering.
Du har köpt 1600MHz minnen som ditt moderkort enbart har stöd för genom överklockning av minnena.
Hur har du ställt in dina minnen i BIOS? (Klockning & Volt)

Vilken BIOS version har du?
Moderkortet har en minst sagt STOR lista med uppdateringar bara på ett år.
Och de första uppdateringsversionerna 0703 & 0705 har åtgärdat främst System frysningar.

Har du installerat de senaste 790X drivrutinerna från AMD's hemsida? (inte dom från CD-skivan)

Har du installerat de senaste grafikkortdrivrutinerna fråm AMD's hemsida?

750W är tillräckligt.

Jag har bådat ändrat i BIOS till 1600 mhz sen till 1333mhz men det hjälpte inte heller.
Jag har den senaste ATI 10.1 versionen.

Jag har den senaste Biosen, komplett uppdaterade den senaste BIOSEN åt mig för Cpun läste inte av den gamla biosen. så jag har den senaste.

Jag har dragit hem de senaste Chipset på asus hemsida.

Jag har lämnat in grafikkortet och dem gjorde dessa tester:
Följande tester har utförts hos komplett:
* Installation, installation av de senaste officiella drivrutinerna till grafikkortet, Catalyst 10.1 - OK
* Stresstest, 3DMark2006 3 loops - OK
* Stresstest, FurMark Stability Test, Xtreme Burning mode i 60min - OK
* Speltest, Crysis 30min - OK
* VLC media test, film i 30min - OK

Jag har testat nu även med att byta nätagg med en kompis, och det hjälpte inte heller.
Så nu har jag typ testat det mesta i datorn, utan hårddisk och processor. Jag har dock gjort stress test på både HDD och CPU som visade inga fel så jag tror inte det är fel på dem.

Jag märkte oxå att filmer fryser även på nätet när jag kollar på flash player filmer på nätet,, t.ex SVT PLAY, TV4 PLAY. och sen har jag kollat trailer på www.mafia2game.com och då fryser datorn sig oxå,, det kan gå mellan 10-30 min innan nåt händer och ibland på några sekunder.

Så nu vet jag att det hänger sig i VLC och flash player.. jag kommer säkert stöta på flera fel med filmer.
Dock så funkar filmerna när jag kollar på Windows media player.
och jag har spelat spelet, The Saboteur i över 30 min och inget har hänt, spelet glider på fint.
Konstigt att det fryser sig i filmer men inte i spel.

när den fryser sig så blir bilden stilla och ljudet hakar upp sig,.. jag kan inget annat göra än att trycka på reset knappen på datorn för det gå inte röra mus eller tangentbord.

Är jätte tacksam för svar! Det har gått en månad sen datorn kom och jag har i stort sätt bara felsökt nu denna månaden, jätte tråkigt att det aldrig löser sig =(

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknade problem med mitt nya system. Ibland fryser din sig 5min efter uppstart och andra gånger inga problem med efter 10+timmar spelande.
Efter läst igenom nästan hella tråden på AMD's hemsida finns det några som har hel svarta frysningar men dem flesta värkar få färg shower.

Det ska tydligen komma en HotFix den 12 denna månaden får nog vänta och se.

System:
I5 -750: 3,3Ghz
RAM: 1600MHz 4Gig
PSU: Corsair 550
ATI: 5870
HDD: 2Samsung F3

Prime95: Kört systemet inga problem 10Timar.
Memtest86+: testat några timmar.(Kommer inte ihåg hur många lops)
Asus egna Memtest: 2,5 Timmar (8Lops) Inga problem.
Futuremark Vantage: Gick fel fritt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quinidar
Jag har ett liknade problem med mitt nya system. Ibland fryser din sig 5min efter uppstart och andra gånger inga problem med efter 10+timmar spelande.
Efter läst igenom nästan hella tråden på AMD's hemsida finns det några som har hel svarta frysningar men dem flesta värkar få färg shower.

Det ska tydligen komma en HotFix den 12 denna månaden får nog vänta och se.

System:
I5 -750: 3,3Ghz
RAM: 1600MHz 4Gig
PSU: Corsair 550
ATI: 5870
HDD: 2Samsung F3

Prime95: Kört systemet inga problem 10Timar.
Memtest86+: testat några timmar.(Kommer inte ihåg hur många lops)
Asus egna Memtest: 2,5 Timmar (8Lops) Inga problem.
Futuremark Vantage: Gick fel fritt.

Jahaa, en hotfix för hela 5x serien? HD5770 oxå då?
jag har ju läst en del att 5x serien krångla lite titt som tätt.
Asså, funkar inte detta så byter jag snart ner mig till HD4890, då funkar skiten iaf.

Datorn är precis ny oxå, så det är tråkigt att det funka. köpte delar från komplett. och på mitt moderkort är det inget integrerat grafikkort, även är det ett dyrt och bra kort.

Här info på vilka delar jag har i min nya dator:

Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3.4Ghz
Ram-minnen: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL9
Moderkort: ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3
Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5
Nätagget: Corsair HX 750W PSU
Hårddisk: WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA,

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

Yup, Det är Tydligen problem med många GPU'er från 5x serien samt även några från 4x från.
Det roliga är om man läser posterna os AMD's sida så dök detta problemet upp från senaste driver updaten. Vissa säger att dem har löst problemet att ändra stöm tillförseln till GPU'n (Funkat för vissa andra inte) så kanske är något inom detta området men vet aldrig säkert.
Så jag skulle tro att det är nog bara att vänta lite och se om det löser sig snart annars kommer jag RMA GPU'n och försöka få ut något annant eller kanske vänta på Fermin.

Bästa hälsningar
Quinidar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quinidar
Yup, Det är Tydligen problem med många GPU'er från 5x serien samt även några från 4x från.
Det roliga är om man läser posterna os AMD's sida så dök detta problemet upp från senaste driver updaten. Vissa säger att dem har löst problemet att ändra stöm tillförseln till GPU'n (Funkat för vissa andra inte) så kanske är något inom detta området men vet aldrig säkert.
Så jag skulle tro att det är nog bara att vänta lite och se om det löser sig snart annars kommer jag RMA GPU'n och försöka få ut något annant eller kanske vänta på Fermin.

Bästa hälsningar
Quinidar

Jag nu bytt och testat med ett nvidia 9800 GTS och då funkar VLC och flash och mina spel helt PERFEKT! yeah!!! så jag ska få ett nytt graffe kort nu.. men nu när jag körde prime här om dagen så frös den sig!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som direktx/drivrutinsproblem

Permalänk
Medlem

Det är inte löst ännu! Sen jag bytte grafikkort så funkar det att kolla på filmer iaf.. vad jag har märkt iaf.
Men jag körde ett test med programmet PRIME och när jag kör bara minnestest på programmet så fryser datorn sig direkt.
jag körde även bara CPU stress i Prime och då klarar den flera tester utan någon frysning. men när jag kör bara minnestest på PRIME så fryser datorn efter några få sekunder.

är det minnena det är fel på?

för jag har bytt runt minnena på alla 4 platserna och bara testat ett i taget osv. har testat alla möjliga sätt men datorn fryser sig sen i Prime iaf. Så antingen är mina 2 minnen trasiga, elle så är det minnesplatsen på moderkortet som är sönder. vad tror ni?

Jag har den senaste uppdateringen på bios så det ska ju funka.
Jag har även kollat upp så mina minnen passa på detta moderkortet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

Re: Datorn låser sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crill333
Hejsan.

Problemet:
Mitt problem är att min nya dator låser sig, alltså det gå inte trycka eller röra tangentbord eller mus. Så jag har bara ett alternativ och detta är att trycka på "turnoff" eller "reset" knappen på datorn.
Datorn låser sig jämt i VLC media player och har låst sig en gång i DIRT2 spelet, aldrig annars vad jag har märkt.

Mina felsökningar:

Jag har testat den senaste VLC:n och en äldre VLC version, inget hjälpte.

Jag har installerat om hela datorn, hjälpte inte.

Jag har uppdaterat alla drivrutiner till de senaste och även testat äldre grafikkorts drivrutiner, inget hjälpte.

Jag har gjort "memtest" för att kolla ifall minnena va fel på... jag körde det över en timme och det va inget fel på dem.. dem va helt OK!

Det märkligaste är att grafikkortet klarade sig igenom 3DMARK... Jag testade 2 gånger. Första med låga inställningar och andra med högsta inställningar.

Felsökning som gav resultat:

Jag felsökte oxå genom att byta mitt grafikkort HD5770 till ett äldre som jag hade här hemma som är ett X1300.. när jag hade satt in detta gamla X1300 kortet så funkade VLC media player perfekt. så jag antar att det är grafikkortet.

Här info på vilka delar jag har i min nya dator:

Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3.4Ghz
Ram-minnen: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL9
Moderkort: ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3
Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5
Nätagget: Corsair HX 750W PSU
Hårddisk: WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA,

DVD brännare och Chassi antar jag inte spelar nån roll.

KÖR WINDOWS XP Professional 32bitars

Temperatur - Värme-info:
Grafikkortet: 40 grader
Processor: 38 grader
Moderkort: 27 grader

Funderingar:

Tror ni att det är grafikkortet som är problemet här?

Tack för snabba och bra förklarade svar!

jag har haft exakt samma problem med min dator datorn låser sig mellan 1-30 minuter in i en film SVTplay VLC media player casic, windows media player. Men att spela går hur bra som helst. LÖSNINGEN för mig iaf var att ta bort alla codec på datorn och installera om dem så var problemet löst. Jag körde tidigar på K-lite codec pack. Hoppas det löser sig

Permalänk
Medlem

Har samma problem jag, har också XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 men en Intel cpu istället. Datorn hänger sig nån gång i veckan sådär, mest när jag spelar verkar det som. Har testat lite olika grejer men inte har hjälpt hittils så vet inte vad man ska göra. Ifall det är gpun som spökar?

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar alltid våra kunder att köra köra Prime95 i minst 2 timmar, men bäst är ju alltid att köra det utanför ordinarie OS med t.ex. http://www.memtest86.com/

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar verkligen TS att byta ut sina minnen, detta kort har jag på mitt jobb haft flera stycken bekräftade problem med och då har kunderna kört corsairminnen, liknande det som TS haft, de har fått låna kingston standardminnen istället ett tag, och voila, deras problem har varit som bortblåsta.
Med andra ord, har det handlat om inkompatibilitet, vilket asus är ruskigt duktiga på när det gäller corsairminnen..mången jobbig felsökning har man genomfört för att komma fram till detta ibland...:/

Alltså, min rekommendation är att du lånar ett kingstonminne om möjligt, eller köper 1gb sticka billigt någonstans

'För övrigt de som talar om hd 5xx serie och problem, läs trådarna om det igen, för det hotfixen skall ta hand om gäller endast kort från hd5850 och uppåt, alltså inte 57xx serien.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

jag har ett 5970 som jag tror är problemet.
Titt som tätt får jag en helt vit skärm bild och datorn låser sej helt. Har aldrig upplevt dessa problem tidigare med mitt 5870, 4870 m.m Använder windows 7 och Vista. Problemen uppstår oftare i windows 7.´

Detta är verkligen jobbigt. Är det drivrutinerna, Hotfix, man får vänta på? Är detta verkligen ett mjukvaro problem?

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppik
jag har ett 5970 som jag tror är problemet.
Titt som tätt får jag en helt vit skärm bild och datorn låser sej helt. Har aldrig upplevt dessa problem tidigare med mitt 5870, 4870 m.m Använder windows 7 och Vista. Problemen uppstår oftare i windows 7.´

Detta är verkligen jobbigt. Är det drivrutinerna, Hotfix, man får vänta på? Är detta verkligen ett mjukvaro problem?

----------
hotfixen finns att ladda ner från atis sida, du kan kolla arkivet för nyheter här på sweclocker så hittar du en länk så kan du prova, är iaf värt det, det löste mitt problem med gråa prickar och helgrå grafik på mitt hd5850 när jag lirar mass effect 2 t e x

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(