Datordelar 4-5k [INGET CHASSI]

Permalänk
Medlem

Datordelar 4-5k [INGET CHASSI]

http://data.fuskbugg.se/skalman01/wres.PNG

Detta kommer då vara en speldator, CS, WOW, HON, Cod osv.
Och surfande såklart! Ni kan ändra vad som helst så att det blir bättre prestanda, men tänk på min budget, dvs 4-5k!

Tack

Permalänk
Permalänk
Medlem

Själv skulle jag ha kört på en X4 940 och ta ett billigare moderkort istället. Sen skulle jag ha köpt en 4770 istället för 220. 4770 är ganska mycket bättre och svalare för inte så mycket pengar.

Jag tror egentligen inte att du behöver sätta dit den där CPU-kylarn. Kör med stockkylaren istället...

Angående hårddisk så skulle jag ha tagit en 500GB:are för samma pris istället och en 12 istället för 11...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Själv skulle jag ha kört på en X4 940 och ta ett billigare moderkort istället. Sen skulle jag ha köpt en 4770 istället för 220. 4770 är ganska mycket bättre och svalare för inte så mycket pengar.

Jag tror egentligen inte att du behöver sätta dit den där CPU-kylarn. Kör med stockkylaren istället...

Angående hårddisk så skulle jag ha tagit en 500GB:are för samma pris istället och en 12 istället för 11...

Kan du sätta ihop en dator istället för att bara säga vad som ska bytas ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av access
Kan du sätta ihop en dator istället för att bara säga vad som ska bytas ?

kan inte du bara byta ut det han sa i stället för att han ska behöva sätta ihop en hel dator?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skalman01/2fra.PNG

En uppdatering! Kommer allt passa? Moderkortet med proccesorn osv..
Också, är det prisvärt eller skulle ni byta ut något?
Budget: 5k

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Nättagg?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.