FTP SSL Server till Windows Server 2008 R2

Permalänk
Medlem

FTP SSL Server till Windows Server 2008 R2

Tjena!

Jag söker en FTP server med stöd för SSL till Windows Server 2008 R2 Standard.

Jag har testat Filezilla, men funkar inte riktigt för mig. Tips på andra?

Jag hade raiden FTPs gratisversion, men den funkar inte heller då man måste vara inloggad i servern hela tiden, och att det kommer upp en ruta man måste klicka på var 30:e min eftersom jag använder mig av freeversion, suger!

Så, ös tips på bra och enkla FTP servers!

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Och vad hjälpte den länken mig på en google search?!

Permalänk
Medlem

Är det inte lättare att säga vad som inte fungerar i Filezilla? Tycker helt klart det är simplast och fungerar klockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Är det inte lättare att säga vad som inte fungerar i Filezilla? Tycker helt klart det är simplast och fungerar klockrent.

Vet inte riktigt om det är att den inte är kompatibel med Windows Server 2008, eller om felet finns hos i mig

...felet fanns nog hos mig, eller att installationen jag gjorde inte gick som det skulle första gången!
För nu när jag skriver detta inlägget och samtidigt sitter med servern så gick den igång

Men: helst av allt skulle jag vilja ha något likt RaidenFTP då jag kört den i många år, men med SSL...

Permalänk

Kör på filezilla. Funkar utmärkt med SSL och är väldigt enkel att sätta upp

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase