Dator bootar om när Windows-loggan visas..

Permalänk
Medlem

Dator bootar om när Windows-loggan visas..

Hej!

Jag har ett väldigt irriterande problem. Har haft Windows 7 på min gamla burk, och idag skulle jag äntligen uppgradera till Sandy Bridge. Det innebar ny GPU, CPU, moderkort, RAM. Dock har jag samma gamla hårddisk kvar, en WD Caviar Black 640 GB (inköpt för några månader sedan). När jag bootar upp den nya datorn efter att jag har byggt ihop den fungerar allt utmärkt ända tills jag håller på att installera om Windows 7 på hårddisken.

När datorn bootar om efter installationen så kommer jag inte längre än till Windows-loggan. Hårddisken börjar ge ifrån sig lite knastrande ljud som om den jobbar på högvarv, och sen slocknar skärmen och datorn startar om. Sen upprepas samma procedur igen och igen. Någon gång så har det även stått att det har gjorts en ändring i hårdvaran och så frågas det om jag vill starta i normalt/felsäkert läge osv.

Jag har installerat om Windows 7 flera gånger, varit inne och ändrat boot-ordningen, det jah har kommit på helt enkelt.

CPU: Intel Core i5 2500K
RAM: Corsair 8 GB DDR3
GPU: Gigabyte Geforce GTX560Ti
Mobo: Asrock P67 Pro3
HDD: WD Caviar Black 640 GB
Nätagg: Hiper 580 W

Någon som har ett hum om vad som är problemet? Hårddisken fungerade när jag flyttade över den till den nya burken.

MVH
Tobias

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Medlem

Lås tråd, flyttat den till teknisk support.

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr