Nu kan du spela N64-spel med ray tracing

Permalänk
Medlem

Har nu testat att köra The Legend of Zelda: Majora's Mask med verktyget som är gjort för spelet, jag måste säga att upplevelsen var riktigt trevlig.. har försökt spela just det spelet tidigare via emulator, men den gamla grafiken och upplösningen på dagens större skärmar har gjort att upplevelsen inte varit den bästa, men nu kändes det bra och spelet ska helt klart spelas ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yippikayey:

Har nu testat att köra The Legend of Zelda: Majora's Mask med verktyget som är gjort för spelet, jag måste säga att upplevelsen var riktigt trevlig.. har försökt spela just det spelet tidigare via emulator, men den gamla grafiken och upplösningen på dagens större skärmar har gjort att upplevelsen inte varit den bästa, men nu kändes det bra och spelet ska helt klart spelas ut.

Har du kollat på texture packs?

https://www.henrikomagnifico.com/zelda-majoras-mask-3d-4k

Permalänk
Medlem

Hmm, fräckt om det går att kompilera spelen till t.ex. Tizen-appar.
Hade varit otroligt smidigt att kunna ha en USB-sticka med alla spelen på, plugga in i TV:n tillsammans med handkontroll och bara köra.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Intressant!

[Edit]
Möjligheten för texture packs verkar inte finnas ännu och är listad som "planned features" på projektet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Ocarina of time är dock redan decompiled och kan spelas "native" på pc via shop of harkanian. En tom rom av spelet krävs. Så för just detta spel samt super Mario 64 behöver du inte vänta

Tack för tipset!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yippikayey:

Intressant!

[Edit]
Möjligheten för texture packs verkar inte finnas ännu och är listad som "planned features" på projektet.

Nu tänkte jag ju mest för "vanlig" emulering

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag upptäckte att en modd gjorde att jag kunde köra med bloom i Half-Life och en klasskamrat talade om att "smika grisar".
Jag känner väldigt mycket likadant när det gäller det här, eller RTX i Quake I/II, men visst är det kul att det går.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Kommer ihåg när jag upptäckte att en modd gjorde att jag kunde köra med bloom i Half-Life och en klasskamrat talade om att "smika grisar".
Jag känner väldigt mycket likadant när det gäller det här, eller RTX i Quake I/II, men visst är det kul att det går.

Bloom har jag aldrig gillat, är bland det första jag stänger av i alla spel.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Kommer ihåg när jag upptäckte att en modd gjorde att jag kunde köra med bloom i Half-Life och en klasskamrat talade om att "smika grisar".
Jag känner väldigt mycket likadant när det gäller det här, eller RTX i Quake I/II, men visst är det kul att det går.

Skrivet av Alphahanne:

Bloom har jag aldrig gillat, är bland det första jag stänger av i alla spel.

Bloom är nåt som finns i verkligheten när vi tittar på nåt, eller i objektiv när vi fotograferar eller filmar nåt, så för att vi ska uppleva spel som mer verkligen så _måste_ det finnas bloom. Det är alltså inte att "sminka grisar" eller liknande, utan nåt som ska vara där. Sen att det framför allt i början fanns spel (om det var Far Cry som var först?) där dom såklart vred upp det till max o som såg lite sisodär ut. Nu däremot finns det garanterat många spel som har det rätt sparsamt att man knappt ens tänker på det, men skulle det försvinna så märker man lätt en skillnad till det sämre o mindre verklighetstroget.
Så protip är att inte stänga av det i nåt nyare spel nästa gång, för dina minnen av hur det såg ut förr sitter säkerligen i bakhuvet o får dig att tro att det är lika dåligt idag, precis som motion blur också som garanterat har dåligt rykte idag pga dom gamla o väldigt fula implementionerna som fanns förr. Men alla gör såklart som dom vill, vill bara tipsa om att testa igen