Permalänk
Medlem

Hjälp mig vattenkyla

Har byggt en ny dator och hade funderingar på att vattenkyla innan jag byggde den men så blev det inte eftersom jag inte vet vilka komponenter som behövs.

Har spanat in detta kit: http://indomo.se/11899-EK-KIT-H3O-Supreme-HF-360 men det är bara till processorn och jag vill ha till grafikkortet också.
Eftersom jag har ett Gainward GTX 570 Phantom så har jag kommit fram till att det är http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p11684_EK-Wate... jag skall ha eftersom det inte är referensdesign på kortet. Backplate vill jag också ha.

Hur bra lirar dessa grejer ihop?
Är det bättre att bygga ihop ett paket av lösa (bättre?) delar? Isåfall behöver jag hjälp med det så lista gärna exakt allt jag behöver för ett komplett system.

Maxbeloppet inklusive allt är 5000 kronor och målet är ett snyggt, kvalitativt samt TYST system.

Samtliga komponenter i min burk i dagsläget:
Asus Maximus IV Extreme
Intel 2500K
Corsair Vengeance 8GB
Corsair Force F120
Corsair AX850
Corsair H70
Corsair Obsidian 700D
Gigabyte GTX570 Phantom

Visa signatur

Corsair 700D | i5 2500K | EK-KIT H3O Supreme HF 360 | Asus Maximus IV Extreme | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gainward GTX 570 Phantom | Corsair AX 850W | Corsair Force F120 |

Permalänk
Entusiast

Om jag inte minns fel så finns det inga vattenblock som passar till Gainward GTX 580.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 700D | i5 2500K | EK-KIT H3O Supreme HF 360 | Asus Maximus IV Extreme | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gainward GTX 570 Phantom | Corsair AX 850W | Corsair Force F120 |

Permalänk
Medlem

En riktig röra men här har du en lista på vad du tänkte på och mina tankar om des

Settet du tittar på innehåller:
- EK-Supreme HF - Nickel <--- Bland de bästa, klart bäst i sin prisklass
- EK-CoolStream RAD XT (360) <--- Prisvärd
- Yate Loon D12SH (2200rpm) <--- Låter en hel del, men med fläktkontroller väldigt prisvärd
- EK-DCP 4.0 (Pump) <--- Klart överdimensionerad, borde vara EKs DCP 2,2
- EK-Multioption Advanced <--- enligt mig är dessa bäst, finns flera storlekar
- TUBE Masterkleer 12,7/9,5 CLEAR <--- Bland de bästa någorlunda billiga tubingz
- EK-PSC Fitting 10mm x8 <--- Inga erfarenheter, men alla EK fittings jag testat har varit bra
- EK-Ekoolant UV Blue <--- Skräp, plocka hellrefärgad tubing, de flesta ångrar färgad juice när deras utrustning blir nerkleggad med äckelpäckel, dock ser färgad juice ofta bättre ut.. Batterivatten + medel mot monstren som bildas i vattnet samt medel mot korrosion så vinner du
- TIM Arctic Cooling MX-2 <--- Inte den bästa men antagligen den mest lättanvändarvänliga och prisvärda. Tunnt lager på hela processorn och på med blocket, boom, success.

Orkar inte sätta ihop ett paket men du kanske kan fråga Artur på Coolingstuff eller be Indomo om hjälp. Vet inte hur deras support är men det borde väl inte vara något problem.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360