Permalänk
Medlem

Minecraft server

Jag och några polare har startat upp en minecraft server här i veckan.
Den förra "officella" servern lades ner så vi tog tag i det och startade upp en egen.

Denna server kommer inte att vara helt ren, dvs: mods kommer finnas, de som står på listan nu är multihome,no explode(creepers finns men förstör inget), fireban så vi slipper alla småbarn(och stora) som bränner ner skogar och hus, warps kommer i ett senare skede.

Vårt mål med servern är att bara starta upp en server som folk kan spela och ha kul på, /gives och liknande kommer inte att missbrukas och inte heller kommer admin abuse förekomma då vi vill ha en likvärdig server för alla.

Vad är IP:n till servern ?:
85.238.222.123

Vilka regler är det som gäller?:
vi kör med basic rules, dvs: Ingen grief, inga stölder ur andras kistor (ban-hammaren kommer slå hårt i ansiktet på dig om så sker), fråga alltid om lov om du bygger i närheten av någons hus etc. OP:s ord är lag så lyd dem till punkt och pricka!

det täcker nog det mesta, har ni några frågar så tveka inte på att skriva i forumet

lite smakprov på det som finns på servern:

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Låter bra!

Visa signatur

| Intel i7 4690k | Fractal Design R4 | MSI GTX 970 | Asus Xonar DX | Corsair 750W | SSD Samsung 500GB + WD 1 TB | Corsair 16GB 1600MHz | Sennheiser PC360 | LG W2753VC |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kommer ni att absolut inte ha några undantag på åldersgränsen? För jag är 15, och det är 1 år yngre...

Permalänk
Medlem

Sjukt tråkigt att ni ska generalisera att alla P12:or är små omogna barn som springer runt med TNT och spränger skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Kommer ni att absolut inte ha några undantag på åldersgränsen? För jag är 15, och det är 1 år yngre...

vi bestämde oss för att ta bort åldergränsen så bara att ansöka så länge du sköter dig är det ingen fara

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

är det ingen som är intreserad ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

är det ingen som är intreserad ?

Jag är intresserad, Vill gärna spela! Bara att kontakta om frågor så svarar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Jag är intresserad, Vill gärna spela! Bara att kontakta om frågor så svarar jag

sprid gärna vidare till så många som möjligt

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

sprid gärna vidare till så många som möjligt

Jag är intresserad av att börja.

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk

Mitt ingame nick är (kallekutta) utan paranteser

Skulle vara kul att köra med er

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja vara med på servern

Namn: Davvda

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

sprid gärna vidare till så många som möjligt

Ja visst. När får man ip och sådant?

Permalänk

Vad kör ni för servermodd?
Plugins?
Specs på servern?
Lina?
Allt det viktiga?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Svar till samtliga!

IP och allt det kommer alldeles strax, vi har problem med några mods/plugins som måste fungera.

vi kör bukkit som de flesta, plugins som kommer finnas är : multihome och noexplode.

linan är 38 upp/ 46 ner och hostas från privat dator.

det är som sagt en "Hobby server" därav dator host. inga planer på att hyra er server finns för er som undrar.

något mer ni undrar över ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Så! nu ligger IP:n ute så det är bara att joina och börja bygga

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

är intresserad, nickar mudzi

Permalänk

Det är ingen whitelist så det är bara att Joina!

Visa signatur

jag har en x6, vad har du?

Permalänk
Medlem

Servern är faktiskt riktigt välgjord.
Admin å moderators e riktigt schysst å hjälper med det mesta =), (ingen give vilket jag tycker är bra).

thumbs upp flipp3n.

Permalänk
Medlem

"Den förra "officella" servern lades ner så vi tog tag i det och startade upp en egen."

Antar att du menar den server som inte alls lades ner men som numera går under namnet Minecraftonline.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skumtomten:

"Den förra "officella" servern lades ner så vi tog tag i det och startade upp en egen."

Antar att du menar den server som inte alls lades ner men som numera går under namnet Minecraftonline.

jaha! åfan. ber om ursäkt för det ^^

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nån av er som vet hur fan man får dynamic map att fungera ordentligt? Har letat som en gnu men den vill inte uppdatera kartan på "ipadress:2183"
Jag ser min användare, sol/måne, klocka och jag kan välja värld samt chatta men inget mer, alltså det är bara en svart stor ruta.

Nån som kanske kan hjälpa mig? Alt. kasta mig åt rätt håll till en som fungerar med bukkit:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nån av er som vet hur fan man får dynamic map att fungera ordentligt? Har letat som en gnu men den vill inte uppdatera kartan på "ipadress:2183"
Jag ser min användare, sol/måne, klocka och jag kan välja värld samt chatta men inget mer, alltså det är bara en svart stor ruta.

Nån som kanske kan hjälpa mig? Alt. kasta mig åt rätt håll till en som fungerar med bukkit:)

ta upp det med hekepettson eller thacow, någon av dem borde kunna

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av flipp3n:

ta upp det med hekepettson eller thacow, någon av dem borde kunna

Skall kontakta dem tack:)

Edit: Antar jag hittar dessa användare här?

Permalänk

Varken jag eller Thacow vet vad dedär är så det är ingen mening att försöka.

Visa signatur

jag har en x6, vad har du?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av HenkePettsson:

Varken jag eller Thacow vet vad dedär är så det är ingen mening att försöka.

Ajfan, tack iaf

Permalänk
Medlem

Riktigt skön server måste jag säga! =D

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk
Medlem

Grr, när jag ska logga in på minecraft.net för att köpa det får jag följande felmeddelande trots rätt uppgifter och utan flera försök.
"Login throttled, too many attempts. Try again in a couple of minutes."

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Grr, när jag ska logga in på minecraft.net för att köpa det får jag följande felmeddelande trots rätt uppgifter och utan flera försök.
"Login throttled, too many attempts. Try again in a couple of minutes."

köp med paypal så funkar det

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

köp med paypal så funkar det

First i was like then i was like
Kan vara en fördel att vara inloggad för att kunna köpa. Det är alltså inloggningen som strular :S

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson