Fredagspanelen 13: Intel Z68, Nvidia Geforce GTX 560, ljudkort och RAM-minnen

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 13: Intel Z68, Nvidia Geforce GTX 560, ljudkort och RAM-minnen

I veckans avsnitt av Fredagspanelen sätter SweClockers redaktörer tänderna i en rad högaktuella ämnen. På dagordningen står allt ifrån Nvidias senaste grafikkort till surfplattor och läsarbrev.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Åh en timme, härligt!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Hedersmedlem

Ännu en fredagspanel. Underbart!

Ett litet tips, bakgrunden är lite mörk. Tycker att ni borde lägga mer belysning där ni sitter vid inspelningen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Fun fun fun fun fun fun!

Permalänk
Medlem

Kom precis innanför dörren med lite fredagsdryck. Perfekt timing ser jag!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Hur gick det med eyefinity testerna som talades om för månader sedan i en fredagsplanel eller vad det var

Permalänk
Medlem

Åååh, fredagspanel. Ska fixa käk så ska man bänka sig!
Och en hel timme (nästan iaf), bra bra.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Ännu en fredagspanel. Underbart!

Ett litet tips, bakgrunden är lite mörk. Tycker att ni borde lägga mer belysning där ni sitter vid inspelningen.

Håller med, bildkvaliten i kasst ljus är helt enkelt kass.

Permalänk
Medlem

Och inte få man se hur det ser ut i den nya lokalen...

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Snyggt med fingret på örat vid "visningsbilden" för filmen

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Avstängd

Corsair h100 och Zotac GTX 580 AMP2!

Permalänk
Medlem

Hurra! 54 minuters fredagsunderhållning. Ska bara äta en god bit mat och sedan bänka mig framför datorn.

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Håller med, bildkvaliten i kasst ljus är helt enkelt kass.

Håller med det är för mörkt idag.
Om ni nu pratar i en 1h så borde det väll vara läge att köra varje vecka?

Permalänk

Fredagspanelen är veckornas höjdpunkt! Tackar så hemskt mycket för ännu ett nytt avsnitt.. Ska spara det till ikväll och kolla igenom med 100% fokus Keep it up.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av xyllian:

Håller med, bildkvaliten i kasst ljus är helt enkelt kass.

Vi har ännu inte fått all belysning på plats men vi jobbar på det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Vad jag har längtat nu ska jag snart se det

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

"En brittisk forskare, lärare, vad det nu var"?!?!?!?!?!

Det är ju David Braben!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Jag saknar den gamla goda stenväggen en smula tyckte den gav skön mysfaktor.

Permalänk

Att ni svarade på frågor från medlemmar var intressant, kanske utöka det till 4-5 frågor framöver? Annars var det intressant rätt genom. Hade dock önskat lite mer infällningar av klipp, bilder etc.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Bacon:

"En brittisk forskare, lärare, vad det nu var"?!?!?!?!?!

Det är ju David Braben!

Visst är det!
Minnet svek mig i stundens hetta.

Som Andreas skrev satsar vi på att ha allt klart med belysning och annat lagom till nästa vända, om två veckor. Att köra varje vecka är tyvärr tidsmässigt svårt i dagsläget, förutom själva filmandet det går det åt en hel del jobb för produktionen runt omkring.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Andreas, du nämnde som snabbast att du gillade flightsims. Lirar du x-plane, space simulator 2010 tro?

Tack för ett annars bra avsnitt i gammal god anda!

Permalänk
Proffsmoddare

Måste säga att klassen på fredagspanelen har höjt sig riktigt mycket från när ni började!

Dessa håller riktigt hög standard!

Bra jobbat!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

"man behöver inte snabbare RAM om man bara spelar spel"
Har ni provat minecraft?

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk

Fel bild vid 21:47?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Synchronized nose scratch vid 44:40

Permalänk

Awesome shit!
till nästa gång dock: rundvandring på nya kontoret och ev. den mytiska andreas i bild

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

om de nu inte ska spela nån roll om man har billigt eller dyrt ljudkort om man kör optiskt, hur kommer de sig att man tex hör stor skillnad mellan min cdspelare o x-fi platinum ? :S när de är samma låt på skivan som på datorn och båda körs optiskt :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av wix:

om de nu inte ska spela nån roll om man har billigt eller dyrt ljudkort om man kör optiskt, hur kommer de sig att man tex hör stor skillnad mellan min cdspelare o x-fi platinum ? :S när de är samma låt på skivan som på datorn och båda körs optiskt :S

För att du använder två olika signalkällor.

Du kommer däremot inte höra skillnad när du spelar upp samma ljudfil med samma inställningar men använder dig av två olika ljudkort som är digitalt kopplade till samma DAC.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Trevligt avsnitt. Skulle dock vilja ha lite bättre ljussättning, det var lite mörkt ifrån början, och ljusnade mot slutet när solen tittade fram bakom molnen.

EDIT: Nevermind, läste inte tidigare inlägg!

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem
Skrivet av wix:

om de nu inte ska spela nån roll om man har billigt eller dyrt ljudkort om man kör optiskt, hur kommer de sig att man tex hör stor skillnad mellan min cdspelare o x-fi platinum ? :S när de är samma låt på skivan som på datorn och båda körs optiskt :S

Det kan vara så att det sker någon form av postprocessing på datorn. Jag har märkt detta i synnerhet med t ex Windows Media Player då saker kan låta helt annorlunda än med andra program. Testa ett annat uppspelningsprogram och se om det gör skillnad.

Sedan är det nog värt att nämna att en äkta bypass kommer du nog aldrig få eftersom det nästan alltid brukar finnas åtminstone en volymkontroll inblandad i en dator. Skillnaden må vara minimal och försumbar men den är inte noll.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970