Logitech lanserar G400 – ersättaren till MX518

Permalänk
Medlem

Kändes som MX518 hade mera lag än MX510, hoppas den nya varianten är bättre.

Permalänk
Medlem

Logitech-märket under handflatan är en riktigt kass designmiss, konstigt att de inte rättat till det.

Permalänk
Medlem

1. Fortfarande inte en fulländad spelmus om den har angle correction.
2. Hur vissa kan klaga på att en ny mus kostar 450 kr förstår jag inte. Lever ni på pantburkar eller?
3. Bra att de fortfarande kör med optisk sensor!
4. Att såga musens nya, tunnare kabel för att ens katt kommer att bita av den.. ptja, lär din katt lite vett istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Blir en sådan när min MX518 bestämmer sig för att gå sönder, får se hur många år det tar...?

För mig oxå!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Ja! Jättebra att de inte gick över till laserlensor. Optisk ftw.

Så laser är inte optik menar du ?! Det är ju samma sak, olika ljuskäller bara

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arelion:

2. Hur vissa kan klaga på att en ny mus kostar 450 kr förstår jag inte. Lever ni på pantburkar eller?

Vem är du att säga vad som är billigt eller dyrt för andra människor?

Permalänk

Slår fortfarande inte IE 3.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamilton83:

Slår fortfarande inte IE 3.0

haft och använt min mx518 nästan varje dag i 5 år och den är lika bra som när den var ny, innan jag köpte den hade jag en ie 3.0 i en vecka tills knapparna började bli tröga och ge mig kramp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Svårt att uttrycka det som ''ersätta'' Mx518, Nya G400 har ett högre pris än mx518 så tycker jag dom skulle ha fortsatt producera den som ''Budget'' Gaming mus så slipper folk med liten budget köpa en ACE mus som går sönder på 1 vecka och är inte alls skön.

Jag har haft två ace möss i typ ett halvår nu och de funkar hur bra som helst. Ena har jag hemma och den andra av samma modell på jobbet. Den första vi beställde till jobbet gick sönder efter 15min då vänstra musknappen slutade att funka, men vi beställde en ny (när dom ändå är så billiga) och den har funkat lika bra som den hemma. Stor, skön och perfekt form.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bejje:

Jag har haft två ace möss i typ ett halvår nu och de funkar hur bra som helst. Ena har jag hemma och den andra av samma modell på jobbet. Den första vi beställde till jobbet gick sönder efter 15min då vänstra musknappen slutade att funka, men vi beställde en ny (när dom ändå är så billiga) och den har funkat lika bra som den hemma. Stor, skön och perfekt form.

Alla Ace möss jag har känt på och känt folk köpt har varit usla och blivigt glappa efter någon vecka, Och så kan jag även tillägga att detta är bara smak från person till person. Men jag har personligen aldrig haft en mer obekväm mus i handen.
Alla tycker vi olika
Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Alla Ace möss jag har känt på och känt folk köpt har varit usla och blivigt glappa efter någon vecka, Och så kan jag även tillägga att detta är bara smak från person till person. Men jag har personligen aldrig haft en mer obekväm mus i handen.
Alla tycker vi olika
Mvh

hade en mus from ace en gång och tycker samma som dig.

Permalänk

Nu får man alltså vara rädd om sin gamle MX518 så den inte går sönder:)

Permalänk
Medlem

Kanske får bli en sådan när/om min gamla fina MX500(!) går sönder, fast den har levt ut 510 och 518 redan så vi får väl se

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Alla Ace möss jag har känt på och känt folk köpt har varit usla och blivigt glappa efter någon vecka, Och så kan jag även tillägga att detta är bara smak från person till person. Men jag har personligen aldrig haft en mer obekväm mus i handen.
Alla tycker vi olika
Mvh

Skrivet av LS_07:

hade en mus from ace en gång och tycker samma som dig.

Ja jag har väl haft tur då men jag hade innan möss som logitech mx 1000 och logitech revolution, möss som jag gillade skarpt på grund av utformningen. Nu funkar min revolution skitdåligt, specielt i spel där den suger, men acen har typ samma utformning och är jätteskön i handen + att den är mycket bättre att spela med.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Kanske får bli en sådan när/om min gamla fina MX500(!) går sönder, fast den har levt ut 510 och 518 redan så vi får väl se

Sitter i samma sits. Skaffade en MX500 när den kom. Den visar inga direkta tecken på att ge vika än så får väll se om den överlever denna generationen med

Några månader när jag körde mycket diablo 2 för härrans massa år sedan och satt och idiotklickade dagarna i ända så blev det något konstigt extra klickljud och lite knepig känsla i vänsterknappen. Men det återställdes när den fick vila lite igen och sedan har jag inte märkt av det något mer på alla år.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Trevligt att musen iallafall behåller den gamla designen, även om den visuellt mer påminner om den gamla hederliga MX 500. Priset kommer garanterat att sjunka efter lansering så det blir nog i slutändan en lyckad produktuppdatering ändå.

Personligen hade jag gärna sett att man gjort gummihöljet hållbarare då detta som ovan nämnts nöts upp ganska fort. Samma sak med Logitech-märket under handflatan. Min G500 som jag kör idag bör inte ha något av dessa problem då gummit känns betydligt hållbarare och Logitech-märket är ritat direkt på skalet.

Jag fick ett ryck för 2år sen och klädde in nästan hela min MX518 med "griptape" bara för att testa (ni vet sån svart tape som brukar sitta i trappor, med svart sandpapperyta)
Och jag blev så nöjd med resultatet så jag gjorde det på min andra MX518 med. Riktigt skön klickkänsla blir det då fingrarna inte glider alls.
Finns dock en lite störig sak med att göra så, kornen på tejpen fjällar dom första veckorna..men om man står ut med det så rekommenderar jag verkligen att klä in musen.

felstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonssown:

Svårt att uttrycka det som ''ersätta'' Mx518, Nya G400 har ett högre pris än mx518 så tycker jag dom skulle ha fortsatt producera den som ''Budget'' Gaming mus så slipper folk med liten budget köpa en ACE mus som går sönder på 1 vecka och är inte alls skön.

Har en ACE mus och jämfört med kompisarnas är denna bättre (Kompisarna har MX518)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Har en gammal MX500 på jobbet som börjar se lite skabbig ut, men funkar lika bra som när den var ny, bra kvalitet på Logitechs möss får man säga. MX500 var skälet till att jag blev kvar i Logitech-fållan och köpte G5:or hem till spelburkarna.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151787:

Vem är du att säga vad som är billigt eller dyrt för andra människor?

I detta fall, jämfört med vad andra möss kostar och vad elektronikprodukter kostar i övrigt, är inte 450 kr särskilt mycket för en mus man kan använda i 5 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

I detta fall, jämfört med vad andra möss kostar och vad elektronikprodukter kostar i övrigt, är inte 450 kr särskilt mycket för en mus man kan använda i 5 år.

Håller med, 450kr är inte mycket för en kvalitetsmus.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Mionix > Logitech

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem

Ash.. den har samma "angle snapping", inge köp.
http://blog.logitech.com/2011/06/09/introducing-the-logitech-...
"Angle snapping is present in this sensor at the same level as the MX518."

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Ash.. den har samma "angle snapping", inge köp.
http://blog.logitech.com/2011/06/09/introducing-the-logitech-...
"Angle snapping is present in this sensor at the same level as the MX518."

Vad är det och varför är det dåligt?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Vad är det och varför är det dåligt?

Vissa gillar det men inte jag.

"Angle snapping" reglerar styrningen till att bli PIXELRAK upp, ner, hö, vä, trots att man inte drar rakt, men det sker bara vid en viss flack vinkel.
MAO gör man en svagt diagonal siktrörelse åker den istället rakt åt sidan (och man måste korrigera efteråt).

Märks olika mycket (eller litet) beroende på hur de är inställt i varje mus (några har värdet inställbart "0-100" i mjukvaran).. men vissa är fria utan funktionen (t.ex ms wmo, imo, ime3.0, någon deathadder version mfl).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Logitech-märket under handflatan är en riktigt kass designmiss, konstigt att de inte rättat till det.

Håller tyvärr verkligen med! :<

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk

ÄNTLIGEN! Har väntat på en ny Version av en mx518 !

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Haft min 518 sedan den kom.
Tuggar fortfarande på som om den vore ny.
Enda som inte är standard är att jag har satt teflon-"kuddar" under...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Vissa gillar det men inte jag.

"Angle snapping" reglerar styrningen till att bli PIXELRAK upp, ner, hö, vä, trots att man inte drar rakt, men det sker bara vid en viss flack vinkel.
MAO gör man en svagt diagonal siktrörelse åker den istället rakt åt sidan (och man måste korrigera efteråt).

Märks olika mycket (eller litet) beroende på hur de är inställt i varje mus (några har värdet inställbart "0-100" i mjukvaran).. men vissa är fria utan funktionen (t.ex ms wmo, imo, ime3.0, någon deathadder version mfl).

hmm, detta låter rätt så irriterande, vet du om mx500 har "Angle Snapping" med?
för om den har det så är det ingen fara för då är jag van vid det

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

synd att den är dubbelt så dyr bara

Permalänk
Medlem

Denna skall inskaffas när(om?:P) min nuvarande 518 pajar