[ECG] vs [ACE] match-gameplay!

Permalänk

[ECG] vs [ACE] match-gameplay!

Yes!

Här kommer det upp 3 klipp på när Electric Gaming lirade mot Ace-Army den 18 Juni 20.00.

Map: Valparaiso.
Mode: 8on8 Rush.
Type: Fun-PCW.

Defender:
http://www.youtube.com/watch?v=cNBZGjcJ-gA

Attacker (part 1):
http://www.youtube.com/watch?v=XOEcoIR9EJo

Attacker (part 2):
http://www.youtube.com/watch?v=hl2DY7fz7EI&

Måste också få tecken-förklara mig, någongång jag säger. " Acechopper är 18 år ... " men det kom annat som skulle förklarat vad jag menade, av min erfarenhet så har vissa 18 åringar väldigt tuff och kaxig attityd i gaming världen, men troligen så har jag haft otur och träffat alla och bildat mig den uppfattningen. Ber om ursäkt!

Men nu får ni luta er bakåt och enjoy the match!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

def filmen var inte så stor underhållning... dom anfaller snabbt och förstör ett ställe sen står laget och campar resterande tid.

frågor: varför kör man inte på hardcore? och vilken nivå är det här?

blir spännande o se när dom anfaller. segt internet, kanske onödigt o se i 720p när grafiken är på lägsta...

Permalänk

Grafiken var på lägsta pga kunna spela in med ljud och allt, för att kolla i 720p / 1080p var för att kunna köra fullscreen på youtube utan att kvalitén blir sunkig.

Det är HC, delvist. Ingen 3D spot, FF ska vara på men det ville inte dom. Det går att köra HC men då höjjs också ribban, man dör fortare etc.

Inte så stor underhållning tyvärr tack vare att 1 spelade in, vi ska bli bättre på att fler ska kunna spela in så ja, mer underhållning för er som tittar.

Nivån är svår att säga, men motståndet var knappt något alls med tanke på vår situation. ACE var la Low+ ev Mid.

-------------------------------------------------------------------------------------

Def filmen är också till för oss så att vi kan se vad vi gjorde fel, ( vi gjorde rätt stora fel ). Man ser mini-mapen och ser också vilka ställen som var attraktiva ställen att attackera på vilket gör att vi kan sätta upp en taktik emot det.

Men förövrigt, vad tyckte du om attackerna? Kom gärna med kritik på vart vi gjorde fel, vad vi skulle kunnat gjort bättre osv. Somsagt så vill vi utvecklas och det gör man oftast med fler påsar ihop!

EDIT: Lite ironiskt att man går " Brb " mitt i ett Clanwar? =D Skulle aldrig göra det i vanliga fall,

Part 1 på attacker rullen 11:18

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

attackerna var intressanta... är ju själv ingen veteran, men spelat betan och köpt det nyss...

gillar eran medic combo, ena springer fram och dör han återupplivar han bakom kändes som att ni tog det relativt lugnt, men ser det mestadels positivt då alla inte dör och ni måste spring längst hela banan... kändes kanske som en solklar vinst?

motståndarlaget anföll utan support från hela laget, och när dom insåg att dom skulle köra teamplay så stog alla i en hög... fungerade två ggr, men en ae skada och hela laget skulle dött...

ibland så körde kameramannen lite rambo, fast klarar man av det och överlever så gynnar det laget...(är ändå bara 10sek respawn, ifall det går fel)

gillade också att ni var som två teams som delade upp sig, såg att ni kunde banorna men kändes ibland att ni inte alls pratade med varandra? kan ju varit självklart vad ni skulle göra osv?

pinsamt när ni anfaller med stridsvagnen, fast svårspelat i cqb. skulle ni haft tanken i bakgrunden skulle dom focuserat på den istället för o bry sig i bombställerna

vad skulle ni gjort ifall dom hade kört som ett team och återupplivat varandra?

Permalänk
Skrivet av Disney:

vad skulle ni gjort ifall dom hade kört som ett team och återupplivat varandra?

Vi skulle antagligen ha försökt kört " box-play ". Och fokuserat på 1 person i taget från medel-distans.
Det hade blivit betydligt svårare för oss och vinsten hade inte blivit lika solklar. Det gäller att hitta den svaga länken snabbt där man kan bryta sig igenom för att sedan ta dom bakifrån. Det mesta sker med helin, bara helikoptern och infanteriet taimar varandra så kommer infanteriet in i basen utan att någon märker det.

Som jag nämnde hade det krävt mer av oss som lag. Vi hade behövt vara tajtare i grupperna och haft dubbel bättre TP.

* Bör flikas in att ACE vill spela mot oss igen fast denna gång så tar dom och övar in mer taccs och mer teamplay. Att dom spelar som ett lag. Så jag misstänker att det blir mer intressant match en denna. Om intresse finnes spelas även denna match in men med mer recorders och lite snyggare ihop-klippning och inte bara rassel ihop-kraffs.

Det är det som är det roliga med Bc2 och Battlefield i största synnerhet, går bara att säga exakt hur man ska göra dom första 30 sek, sen gäller det att vara snabb att ställa om sig beroende på miljö, motstånd, spelstil, medmera.

Tanken ansåg jag att vi använde ganska lite, men ibland var den ett måste och få ut den första försvars-muren som motståndet han få upp innan vi fick " move-up ".

Tanken psykar ganska mycket i det stadiet igenom att bara rusha och panga på fiender. Som ett suicide mission. Då lägger alla fokus på att få ned tanken medans en annan grupp sitter i heli och infanteriet hittar en lucka att springa igenom i för att sedan ödelägga basen.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

väntar på match 2 med spänning...

vad körde ni med för uppsättning? 3-4 medic ? vad var resterande?

btw ot: du har inget tips på hur man hittar en klan o spela med?

Permalänk

Dom tre punkterna kändes som om det var lite ironi inblandat?

Vi hade ingen konkret uppsättning då egentligen det hade blivit missförstånd och vi hade endast övat taccs på Arica Harbor ( rush ) utan vehicles. Vi fokuserade på den banan eftersom det är 2000 m utan skydd att springa. Så visade sig att det skulle vara Valparaiso.

Men med lite brain-storm så Körde Heli-Squad: 2 Engineer, 1 sniper.
Alpha: 1 Assault 1 Sniper
Foxtrot: 1 Engineer (AT-4), 1 Medic , 1 Assault.

Attacker:

Heli-Squad: Helicopter
Alpha: 1 Assault 1 Sniper
Foxtrot 2 medic 1 assault

Ang hitta klaner, mja. Tyvärr inte, Googla dig fram.. Beror på vad du söker, kan rassla fram 3 klaner ( Svenskar ). Men osäker på aktivitet och den ena är över 40 medlemmar.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

lite ironi är det, men såg då ut som att ni hade samma roll genom hela spelet?

undra hur det skulle gå ifall alla körde medic och bara pushade ? och en assault som tillför ammo

hur många träningspass kör ni i veckan? när jag körde Unreal CTF körde vi två till fyra träningsmatcher i veckan, slutade med fyra till sex matcher i veckan på laddern... saknar klanen och folket...

Permalänk

Kör inga tränings-pass. Har lagt Bc2 på hyllan sedan 3 månader tillbaka. Tar bara lite fun-matcher för att vara varma i kläderna inför BF3.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

OT:
Unreal CTF was the shit Var själv aktiv under UT2k3/2k4. Nickade Slain då.
Vilken klan spelade du i?

MVH
ECG Lootis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lootis:

OT:
Unreal CTF was the shit Var själv aktiv under UT2k3/2k4. Nickade Slain då.
Vilken klan spelade du i?

MVH
ECG Lootis

om jag minns rätt så var jag en av dom som grundade WW =>
http://apps.gustlik.dev.ggl.com/claninfo.php?cid=6683

men började på ltu och lumpen när vi var som bäst... synd att man inte kunde tagit ett sabbats år osv... googlade lite på gamla nick och såg att jesus hade varit med på en interjuv... annars var wardancer och tr8tor väldigt skillade...

får se ifall man får lite tid över o gibba i bc2 nu