Windows Phone, lite tjat och problemlösning

Permalänk
Medlem

Windows Phone, lite tjat och problemlösning

Hallå!

Tänkte fråga er om ni kan hjälpa mig med ett problem jag har.

Köpte en Samsung Omnia 7 8 gb (tyvärr :/) från Tyskland, via Ebay International.
Tog knappt en vecka innan man fick den, gav 2400 :- för den allt som allt.
Rekommenderar WP7 starkt, jag älskar det Dock så har det trots allt lite barnsjukdomar såsom inget spotifystöd än, inget svenskastöd osv. Inget jag direkt haft några problem med. Förutom ett:

Jag har lyckats synka med Zune. 1 gång, av väldigt många och jag vet inte vad jag gör för fel.
Jag har lyckats få in musik så jag klarar mig, men jag vill gärna kunna uppdatera telefonen ifall Samsung/Telia får tummen ur arslet och fixa problemet med ljudet när någon ringer (Jag har inga problem nu, byter mellan GSM/3G manuellt beroende på om jag inte använder den, eller om jag behöver surfa).

Då till min fråga:

Någon som vet något bra trick så man kan koppla till zune? testat det mesta jag kunnat komma på, bytt kabel, usbport, installerat om Windows, installerat om Zune ett antal gånger, reboots på både telefon och dator. Något tips? Hur gör ni när ni synkar era WP7 telefoner?

Måste lägga till att jag själv tycker att det är synd att Windows hoppat på samma tåg som Apple, dvs att man måste ansluta till datorn för att uppdatera osv. Väldigt tråkigt, och ger mer problem än fördelar (vilka fördelar egentligen..?)

Edit*

Lyckades nu faktiskt...av någon mirakulös anledning, säkert bara för att jag lade upp en tråd här
Ifall någon annan har samma problem, det jag gjorde va:

Stäng av telefonen
ta ut batteriet, sätt i det igen
Koppla i usbkabeln
Starta zune.
Done

Visa signatur

Krusidullen är stulen