Hur gick det för era antagningar till Högskola/Universitet?

Permalänk
Avstängd

Jag blev antagen men blir lagom snurrig i huvudet av CSN's hemsida, maken till rörigt virrvarr får man leta efter.

Permalänk
Medlem

Blev antagen till högskoleingenjör maskinteknik på KTH, dock funderar jag på att vänta ett år då jag har ett jobb på gång.. Hörde att man kan ha kvar sin plats tills senare om man kommit in? Stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Blev antagen till högskoleingenjör maskinteknik på KTH, dock funderar jag på att vänta ett år då jag har ett jobb på gång.. Hörde att man kan ha kvar sin plats tills senare om man kommit in? Stämmer det?

Det tror jag knappast. Antagningar gäller vid ett tillfälle.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av voro12:

Blev antagen till högskoleingenjör maskinteknik på KTH, dock funderar jag på att vänta ett år då jag har ett jobb på gång.. Hörde att man kan ha kvar sin plats tills senare om man kommit in? Stämmer det?

Det kräver dock "särskilda skäl", vilket ovanstående sannolikt inte klassas som. Numera verkar inte ens militärtjänstgöring räknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det tror jag knappast. Antagningar gäller vid ett tillfälle.

Skrivet av Elgot:

Det kräver dock "särskilda skäl", vilket ovanstående sannolikt inte klassas som. Numera verkar inte ens militärtjänstgöring räknas.

Happ okej.. Dock så ligger jag 0.7 över gränsen på HP så det är nog inga problem

Permalänk
Medlem

Jag kom in jag också. Blev transportlogistik för min del.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Fastighetsförvaltning på Newton kompetensutveckling, 5 terminer YH-utbildning Drog en riktigt djup suck av lättnad när jag såg att jag kom in, hade ganska låga förväntningar då jag är väldigt ung och oerfaren jämfört med många andra som var på intervju samtidigt som mig, men jag måste ha gjort ett bra intryck.

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Fastighetsförvaltning på Newton kompetensutveckling, 5 terminer YH-utbildning Drog en riktigt djup suck av lättnad när jag såg att jag kom in, hade ganska låga förväntningar då jag är väldigt ung och oerfaren jämfört med många andra som var på intervju samtidigt som mig, men jag måste ha gjort ett bra intryck.

Ahh nån mer än jag som sökt lite fastighetsutbildning, jag sökte främst tekniskförvaltare på fastighetsakademin men kom inte in.
Ser ut att bli Drifttekniker istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Ahh nån mer än jag som sökt lite fastighetsutbildning, jag sökte främst tekniskförvaltare på fastighetsakademin men kom inte in.
Ser ut att bli Drifttekniker istället.

Jag sökte fastighet som första, teknisk som andra, och drifttekniker som tredje, men som jag förstått det så är det lite skitesamma vilken man kommer in på för man kan söka samma tjänster som alla tre. Tror dom bara fördjupar sig på olika områden, samt att fastighet är lite längre än teknisk och drifttekniker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Industriell på KAU, någon mer ? ;D

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem

Sjukgymnast på GU.
Så jävla gött, hade det som mål förra året att öka på HP så man kunde komma in, så löser man det och så löser sig livet i framtiden ;)!
Ska klura ut CSN nu också bara.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Du får ett välidgt stort plus ett på det. Väldigt nyttat att ha räknat igenom det där häftet.

Kan man hitta det någonstans på nätet?

Blev Civ. Ing Elektro i Uppsala för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Jag är antagen till mitt andrahandsval, civ.ing. i elektroteknik, och står som fjärde reserv till mitt första, civ.ing. i maskinteknik/teknisk design.. Båda två i Lund.

Någon blivande kursare här?

Läser du Elektro blir jag kanske din fadder (:

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Någon mer stackars sate som ska flytta från den befolkade delen av Sverige upp till Norrland och läsa Civ.Ing Väg och Vatten (Speciellt om någon mer tänkt gå bergsinriktningen där sedan)i Lule?

Eller, någon här som ska till Lule över huvud taget?

Klart man skall till lule!
Visserligen inte den linjen du sökt men civ. elektroteknik

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Fick andra antagningsbeskedet och kollade idag. Stod innan som reserv två och det var två som var antagna i min urvalsgrupp men när jag kollade nu så är jag fortfarande reserv två men det är bara en antagen. Hur fungerar deras urval egentligen? Jag är i grupp BII.
Är jag körd på förstavalet? Kan jag börja söka lägenhet där jag kom in utan att behöva oroa mig för att jag kommer att komma in på förstavalet?

Visa signatur

Hej

Permalänk

Kul att så många verkade komma in på det dem hade önskat sig:)

Själv är jag inte intresserad av att plugga just nu men ville veta om mina betyg räckte för att komma in på luleås universitet till Fastighetsmäklare samt Ekonomprogrammet på Göteborgs universitet. Kom in på båda vilket var en lättnad då jag nu vet att mina betyg räcker när jag väl börjar nästa höst:)

Siktar på en framtid som Börsmäklare alternativt mäklarassistent till en början:)

Permalänk
Medlem

Antagen till tandläkarutbildningen i Wroclaw.

Ses om fem år >_<

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gör mitt examensarbete i Hangzhou, Kina. Åker på torsdag. Nöjd? En smula.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Blev antagen till högskoleingenjör maskinteknik på KTH, dock funderar jag på att vänta ett år då jag har ett jobb på gång.. Hörde att man kan ha kvar sin plats tills senare om man kommit in? Stämmer det?

Började du där? Jag blev antagen till det, men ångrade mig och blev i fredags antagen till civilingenjör innovation, produktion och logistik på MDH. Tyvärr har man missat lite av nollningen men som tur så pågår det ju i två veckor!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Började du där? Jag blev antagen till det, men ångrade mig och blev i fredags antagen till civilingenjör innovation, produktion och logistik på MDH. Tyvärr har man missat lite av nollningen men som tur så pågår det ju i två veckor!

Nej jag gjorde inte det, lyckades få ett jobb som jag börjar på imorrn Men nästa år blir det nog om jag inte har ändrat mig tills dess

Permalänk
Medlem

Har sökt till en kurs nu i höst och det var upprop idag, tyvärr är det så att jag är reserv nr 12 och det är 26 personer som har blivit antagna till kursen.

Finns det någon chans att komma in tror ni?

Kursen heter grundläggande beskattningsrätt i Kalmar.