Permalänk
Medlem

Problem med hårddisk

Tjenare!

Har 3 st hårddiskar som just nu ligger utanför mitt chassi då mitt externa chassi till en av dem har pajat, vilket gör att jag inte kan ha sidan på mitt chassi. Kort och gott, dem ligger på bordet.

Jag har problem med en. Den funkar inte.

Vad ska jag göra?

Nää, bara driver med er Här kommer lite mer utförlig läsning:

Har 2 st mekaniska, och 1 SSD.

De mekaniska är
1. (X86) = Samsung Spinpoint F3 7200 rpm 500 gb
2. (Lagring) = WD Green 5400 Rpm 1 Tb.

Windows har varnat att en av hårddiskarna, 7200 rpmmar'n, håller på att krasha.
Har kört med CrystalDisk och HDD Tune och ingetdera visar på något slags problem.

Dock har jag märkt att det kan ta uppemot 10 sec när jag ska söka på startmenyn, den kan ibland helt enkelt frysa när jag surfar.
Jag har inte kunnat komma in i Steam under några dagar (Som är installerad på Samsung-disken (x86 alltså, därav namnet. Innehåller alla program förutom vissa nytto såsom firefox/spotify som ligger på SSDn)). Det startar, men så fort jag ska försöka klicka någonstans så fryser det till och Utforskaren krachar.

Hade tänkt att formatera om, dock hittar jag inte mittt USB-minne så jag tänkte jag skulle fråga här ifall ni har några idéer?
Enligt HDDTune och Crystaldisk så har jag alltså _inga_ problem med disken.

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Vad säger Samsungs eget diagnostikprogram om din disk?
http://www.samsung.com/se/support/detail/supportPrdDetail.do?...

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Vad säger Samsungs eget diagnostikprogram om din disk?
http://www.samsung.com/se/support/detail/supportPrdDetail.do?...

Bruten länk.

Hur hittar jag programmet? Eller kan du fixa en fungerande länk?

Visa signatur

Krusidullen är stulen