HDMI kabel släcker de andra skärmarna

Permalänk
Medlem

HDMI kabel släcker de andra skärmarna

Hej swec!

Formaterade nyligen om min dator pga av att grafikkortet inte ville fungera som det skulle med drivrutiner etc, gick inte att installera varken från skiva eller internet. Men det är inte problemet, problemet är att nu när jag kopplade in hdmikabeln från min tv så slocknade mina andra två skärmar, så jag drog ut den igen och då funkar dem ? Hade inga som helst problem med det innan och det är samma mjuk/hårdvara som tidigare. gpu:n är ett 5830

Någon som sitter på en lösning ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Inställningarna lär ju vara på att HDMI blir den primära bildkällan, du får ändra så att bilden klonas eller utvidgas och datormonitorn är den primära skärmen. Har du Windows 7 är det högerklick på skrivbordet -> skärmupplösning du trycker för att ändra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Inställningarna lär ju vara på att HDMI blir den primära bildkällan, du får ändra så att bilden klonas eller utvidgas och datormonitorn är den primära skärmen. Har du Windows 7 är det högerklick på skrivbordet -> skärmupplösning du trycker för att ändra.

Alla inställningar är rätt, har samma inställningar som jag hade innan formateringen. får ingen bild på hdmi skärmen heller

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Har löst det det problemet nu, men nu är problemet att ljudet laggar som fan på tvn och att när jag spelar upp film så syns det på primärskärmen men inte på tvn. VLC rutan kommer upp men filmas visas inte i den ???

Visa signatur

Den dagen, den sorgen