H100 i Define R3 chassi någong som lyckats?

Permalänk
Medlem

H100 i Define R3 chassi någong som lyckats?

Tjena!

Jag undrar om någon här på Sweclockers har lyckats montera ett H100 kylsystem i ett R3 chassi?

Jag beställde alla delar från inet och rådfrågade innan köp både via mail och tele om H100 verkligen får plats och går att montera i ett R3 chassi.
De sa att det inte skulle vara några problem, men det visade sig ganska snabbt att det inte stämde.

Moderkortets I/O uttag (USB portar) tar emot radiatorn, dessutom tar kylflänsarna på moderkortet emot också, vilket medför att man inte kan trycka ner H100 så lång som det krävs för att de ska passa i hålen för skruvarna.

Så min fråga är, är det någon som har lyckats att installera ett H100 system i ett R3 chassi?
Vi var tre kompisar som brottades med detta en bra stund, vi provade att vända på radiatorn, vi försökte lösa det genom att skruva i med endast ett par skruva (3-4) men det gick verkligen inte

Det gör mig en aning frustrerad, så nu har jag mailat inet och bett om att få skicka tillbaka H100 och byta mot ett H80. Får se vad de säger om detta.

Mvh Havoxx

Permalänk
Inaktiv

Efter lite Googlande så verkar Inet ha fel.

Permalänk
Medlem

Du får nog plats med radiatorn i taket om du har fläktarna på utsidan dock är det inte snyggt, annars får du ta bort hdd buren och ha kylaren i framkant, har gjort det fast med min H50.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Efter lite Googlande så verkar Inet ha fel.

Mjoh, det verkar som det. Ringde de alldeles nyss igen och hörde med dem, denna gången så såg dem att det inte är möjligt att ha H100 i R3 då moderkortets komponenter tar emot.

Men det löser sig smidigt, blir en retur av H100 och ett H80 ist.
Jag tänker inte såga inet vid fotknölarna då man kan begå misstag, men men..

Deras support var utmärkt iaf!