Corsair lanserar datorlådan Carbide 400R

Permalänk
Medlem

ehm, detdär chassit har funnits på dustinhome med fler några veckor om inte en månad eller kanske mer...

Permalänk
Medlem

Det är ju ett Corsair chassi så det är nog ett gediget och genomtänkt chassi.

Permalänk
Medlem

Tycker att det såg intressant ut rent specifikations- och funktionsmässigt. Dock tilltalade inte utseendet mig.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Har sett review på denna eller 500R. Hade hellre valt Antec Onehundred.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Tippar denna eller Carbide 500R som nästa storsäljare.
<3 sidofläktar samt 100% kompatibilitet med H100 eller egen 240mm radiator i taket. FÖR ~900kr!

Permalänk
Medlem

Videorecension: http://www.youtube.com/watch?v=-LE4zOi-bB8&feature=channel_vi...

Den är verkligen otroligt ful, men kanske praktisk för den målgrupp Corsair riktar sig till.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Vi får kanske see en recenssion på detta någon gång?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ser ganska välgjord ut för att hamna på en prislapp runt 900kr, dock så vill jag se lådan i ett test här på Sweclockers.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Corsair går åt fel håll :/

Permalänk
Medlem

Meh, inte snyggt tycker jag. Men det kan ju vara bra att bygga i, dock blir det inte snyggare för det.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Tycker den är lik coolermasters haf 922!

Permalänk

Det var ju då inte vackert iaf..

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken, alla kan inte tycka om den, tycker faktiskt den ser okej ut. Men 500R ser 10gånger bättre ut.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av awqawq:

Hur menar du?
Om du menar att man placerar en h100 i sidopanelen så lär det inte funka.
Hur ska man komma åt insidan av datorn?
Blir ju super krångligt.

Det kan bli krångligt ja, men där är ju lite spelrum att skruva av alla skruvar utom en. Så radiatorn "hänger" på en skruv bara, sen ta loss sidan och hålla medans man skruvar. Låter relativt enkelt och värt om man vill/behöver mer kylning åt sina grafikkort.

Edit: Kolla på bild #2 så ser du att slangarna på H100 är rätt långa så man kan öppna det en bit och hålla i radiatorn innan man tar sista skruven;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

Ser ut som en fröjd att bygga i. riktigt genomtänkt

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Hoppas inte hårddiskvaggorna är lika plastiga som de ser ut.

Storebror var desto vackrare... Skulle kanske kunna bli en till nästa bygge (eller innan dess?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryckster:

Storebror var desto vackrare... Skulle kanske kunna bli en till nästa bygge (eller innan dess?)

Permalänk
Medlem

Jag kommer alltid anse att 800D är snyggaste chassit från corsair och med detta chassi anser jag som tidigare talare att corsair går lite åt fel håll. Visst deras senaste mindre chassin har varit helt ok men detta börjar smått spåra ur tycker jag

Visserligen var "storebrodern" lite snyggare än denna men ändå =/

Permalänk
Avstängd

Ett par handtag så liknar det jätte mycket cm storm scout, fast mer stilren

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maillo:

alltid lika trevligt med nya chassin

Jupp agree.:)

Skrivet av Sifear:

En utmanare till Fractal design kanske?

Men jag måste säga att obsidian är helt klart snyggare.

Fractal Design och Obsidian har nog 2 olika målgrupper, där Fractal satsar på tysthet medan Obsidian satsar på kyla och (ännu mer) utrymme än vad Fractal Design har.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

gör en recension snälla <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simme300:

gör en recension snälla <3

Den dyker nog upp imorgon tror jag.;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

skit sugen på den vita 500r

Permalänk
Avstängd

Ser fruktansvärt tråkigt ut

Permalänk

Glöm inte bort 500 R vit / svart också

Permalänk
Medlem
Skrivet av korabosh:

Ser fruktansvärt tråkigt ut

För att lådan inte har blinkande lampor som liknar något ur TRON eller inte har racing stripes?

Permalänk
Skrivet av lillvirus:

skit sugen på den vita 500r

Samma här, har mer eller mindre redan bestämt mig för att det blir ett vitt 500R i mitt kommande bygge. Vitt är läckert som fan tycker jag, men ett helvitt chassi såsom R3 är lite väl. Tycker det är konstigt att inte fler chassin är svart-vita vilket är jävligt snyggt, därför blev jag ordentligt glad när jag såg 500R!

Nu hoppas man bara att 500R kommer snart också...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Skrivet av Nefus:

Kan dem inte släppa ett nytt chassi i Obsidian serien? Äger ett 800D och ville ha en midtower version av 800D, men blev grymt besviken när dem släppte 650D.

Motivera?

Visa signatur

|Antec P280|Asus P8Z77-V Deluxe|Corsair AX 850W|Intel Core i7-3770K|Corsair H100|Crucial BallistiX Tactical Kit 2x8GB CL8|ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC|BenQ XL2420T 24"|Sennheiser PC363D G4me|Ducky SHINE MX-Brown|Logitech® G502|SteelSeries 4HD|

Permalänk
Skrivet av Flugfarfar:

Samma här, har mer eller mindre redan bestämt mig för att det blir ett vitt 500R i mitt kommande bygge. Vitt är läckert som fan tycker jag, men ett helvitt chassi såsom R3 är lite väl. Tycker det är konstigt att inte fler chassin är svart-vita vilket är jävligt snyggt, därför blev jag ordentligt glad när jag såg 500R!

Nu hoppas man bara att 500R kommer snart också...

Den kommer ut i slutet på nästa månad den 20 till JEM Data

Permalänk