Fredagspanelen 20: AMD Bulldozer, MSI mot Gigabyte, IFA i Berlin och veckans pryl

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 20: AMD Bulldozer, MSI mot Gigabyte, IFA i Berlin och veckans pryl

Det är fredag och hög tid för ett nytt avsnitt av den alltid lika populära fredagspanelen. Jonas och Emil tar upp aktuella händelser och diskuterar de senaste nyheterna, bland annat hur det egentligen står till med AMD Bulldozer och vad som visades upp på mässan IFA i Berlin.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

JAAAAAAAAAAAAAA

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Äntligen.
Bästa botemedlet mot en i övrigt deprimerande fredag! Och jag som precis gjort köttbulls/rödbetssallad till mina mackor ^^

Permalänk
Medlem

Jag ska ut på krogen ikväll med ett riktigt läckert piece-of-ass... men panelen smäller lite högre!!

Permalänk
Medlem

Nu blir det fredagsmys...

Permalänk
Medlem

Blir förbannad varje fredag det inte är fredagspanelen Nu knäcker jag en bärs och firar in helgen!

Permalänk
Medlem

Jarrå, Fredagspanel!
Edit: Är det veckans pryl jag ser inkopplad i skärmen tro?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Yesss!!! Satt precis med kaffet i handen och önskade att det fanns ett nytt fredagspanelen att kolla på! Uppdaterade sidan och vips!! Önskan uppfylld :D:D

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

"Han är tysk! *ilsken blick*" @2:18

Permalänk
Medlem

Varma mackor, check. Iskall cola med is, check, Absurt bekväm ikea stol med bra lut, check. Swecs fredagspanel, check. Fredagen är nu komplett.

Permalänk

Total förvirring med bulldozermoduler? Visste att multiplikationstabellen är svår för vissa, men 2an?
2x2=4
3x2=6
4x2=8
För er som blev förvissade av modulerna, där har ni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Jag ska ut på krogen ikväll med ett riktigt läckert piece-of-ass... men panelen smäller lite högre!!

Eh....va?

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk

äntligen! har väntat hela dagen på detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Att KFA2-grejen ser ut som ett rymdskepp är väl inte så konstigt? Det är ju Galaxy som står bakom KFA2.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

släpp lga 2011 nu!

edit: Visst snabb uppstart är ingen livsnödvändighet. Men när man trimmar å startar om titt som tätt är de jävligt skönt.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag ser fram emot ett Ultrabooktest väldigt mycket!

Permalänk
Medlem

KFA2 Stream HD kostar 1500-1600 spänn! Helt jävla sjukt.

Permalänk
Medlem

Vad man har längtat, detta är det man ser mest fram emot efter jobbet.

Permalänk
Medlem

mmmmh vilken härlig fredagspanel ännu en gång.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Veckans pryl var mycket inressant! Perfekt om man har TV i ett annat rum än datorn, och dessutom fungerade den tydligen perfekt. Priset är väl gränsfall, men 1700kr på Dustin Home, känns ändå prisvärt för att slippa sladdar och annat

Mer sånt som veckans pryl!

Visa signatur

Corsair 650D | Asus Z87-A ATX
Intel i7 4770K | Corsair H80i
Sapphire Radeon R9 290X 4GB TRI-X OC
4GB Kingston + 8GB Corsair Vengeance DDR3 | Corsair Force 3 120GB SSD
Samsung 500GB HDD 7200 RPM + 2TB WD HDD 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Som vanligt: just precis nog mycket sarkasm!:P

Permalänk
Medlem

Låter som att Jonas kommer in i målbrottet vid 24:35

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem

han e ju förkyld juh men underbart vad bra ni har blivit!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Min dator startar jag om... Tja, den startas om när den kraschar.

Permalänk
Medlem

Som vanligt, otroligt uppskattat med Fredagspanelen trots att Jonas kände sig lite svag idag!
Bra jobbat och nu hoppas jag på lite nyheter under veckan så ses vi igen på Fredag den 16e. 8D

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk

Äntligen en fredagspanel finns f*n inget bättre än det, klockrent ;-), Ultrabook konceptet är väldigt intressant om nu inte Apple med sin "ifåne" stämmer för det har patent på bärbara datorer , lekstuga som det skriker över det. Krya på dig Jonas.

Permalänk
Medlem

Haha, galet härlig panel som vanligt.

Permalänk
Medlem

Precis lagom i tid! Tackar!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Skön Fredagspanel som vanligt.:) Kul panel med tillhörande kommentarer till ("Blir man en bättre människa om uppstarten är snabbare"?) rapporteringen som gör att man fnissar till lite då coh då.:):D Veckans Pryl tycker jag är ett roligt inslag i Fredagspanelen, så Veckans Pryl får ni gärna behålla.:)<3

Krya på dig Jonas så hoppas vi du känner dig frisk och kry när nästa Fredagspanel drar igång.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Sweclockers Fredagspanel. Klockrent som vanligt och höjdpunkten på veckan

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||