Asus UX21, UX31 Ultrabook under 10 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Asus UX21, UX31 Ultrabook under 10 000 kronor

Till julhandeln satsar datortillverkarna på bärbara datorer enligt konceptet Intel Ultrabook. En av dessa är Asus vars första modeller hamnar under 10 000 kronor i svenska butiker.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kan de inte slänga in nåt bättre än intel hd 3000 graphics, till grafik?

Permalänk
Medlem

Asus UX31 med i7 blir att beställa direkt för min del när den dyker upp i vettig ebutik! Har väntat ett bra tag så detta är trevliga nyheter

Permalänk
Avstängd

Finns ingen orsak att köpa en Mac air längre ;D

lägger hellre 10k på denna än 15k på en Mac som har dubbelt så sämre prestanda...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Inaktiv

Trist på HD3000 bara. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

lägger hellre 10k på denna än 15k på en Mac som har dubbelt så sämre prestanda...

Ledsen men det såg superkul ut!

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk

10 000kr ?? Under $1000 skulle de ju kosta. Dollarn står i 6,85 kr...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SideWinder86:

Finns ingen orsak att köpa en Mac air längre ;D

lägger hellre 10k på denna än 15k på en Mac som har dubbelt så sämre prestanda...

Kolla dina fakta innan du trollar vidare. En 13" MBA med 128 GB SSD kostar 12k utan några som helst rabatter. Då får du ett OS som är betydligt mer pålitligt, och en stor touchpad med multitouch-funktioner som du bara kan drömma om som PC-användare.

Permalänk
Medlem

Sweet!

Bra där! Äntligen känns det som att utvecklingen går framåt! Och föhoppningsvis lagom release för att snygga till hobby-firmans 2011. Så inte alla pengar går till att bygga skolor och vägar och annat onyttigt... =D

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se att någon gör chassit av bra kolfiber... Det är typ oförstörbart om vi snackar om att tappa från ett par meters höjd och liknande...

Metallskal håller visserligen bra och är snygga, men de blir oåterkalleligt deformerade...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Skrivet av 14ccKemiskt:

10 000kr ?? Under $1000 skulle de ju kosta. Dollarn står i 6,85 kr...

Du får lägga till 25% moms på det också.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

10 000kr ?? Under $1000 skulle de ju kosta. Dollarn står i 6,85 kr...

Om du själv åker till staterna kan du få den för bättre peng, I guess.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

10 000kr ?? Under $1000 skulle de ju kosta. Dollarn står i 6,85 kr...

När det gäller dollar så är det väl oftast priset x10 som blir det svenska. Dollar x y + moms = dollar x10

Typ iaf! Men ni som säger att macbook är inte ar samma prestanda? Den har väl exakt samma prestanda + osx!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Core i7-2677M och Core i5-2467M

Konstigare modeller får man ju leta efter!
4h batteritid också eller?

Jag håller mig till Mac som fortfarande är i framkant när det gäller netbooks.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

nja, anser att mobiler är ändå såpass snabba så jag anser att man behöver mer en skaplig android, sedan en laptop med ett grafikkort som man kan använda till lättare spel såsom WC3, Cod osv, sedan en rejäl stationär på ca 600w-800w

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Om/När externa grafikkort slår igenom till laptops så kommer det nog bli en ultrabook!

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

Utmärkt! Då behöver man inte fundera på en MacBook air längre

Att de valt ett sämre grafikkort struntar iallafall jag helt i, spela gör jag på min stationära. Bättre med längre batteritid och svalare dator.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

om det skulle vara 10 h batteri på ux31 skulle jag köpa den direkt, men det lär det ju inte vara, jag som funderat på en ue36sd förut fårse vad det blir

undrar om den klarar spela upp 1080p, har inte direkt koll på grafikkretsen som denna bygger på

Permalänk
Medlem

Läckra burkar.

Skrivet av widL:

Kolla dina fakta innan du trollar vidare. En 13" MBA med 128 GB SSD kostar 12k utan några som helst rabatter. Då får du ett OS som är betydligt mer pålitligt, och en stor touchpad med multitouch-funktioner som du bara kan drömma om som PC-användare.

Du glömmer nämna att apple os har betydligt färre spel och program som är kompatibla.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Core i7-2677M och Core i5-2467M

Konstigare modeller får man ju leta efter!
4h batteritid också eller?

Jag håller mig till Mac som fortfarande är i framkant när det gäller netbooks.

Troll?

Air's motsvarighet:

(11") 1.6 GHz (i5-2467M) dual-core Intel Core i5 with 3 MB shared L3 cache
(13") 1.7 GHz (i5-2557M) dual-core Intel Core i5 with 3 MB shared L3 cache

Med andra ord så låter det som att mac har lika "konstiga" benämningar som PC's, samt att "i7-2677M" låter bättre, och framförallt är billigare.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk

Väldigt intressant. Jag skulle behöva en ny lätt o portabel on-the-go dator.

Skrivet av Rawet:

Jag håller mig till Mac som fortfarande är i framkant när det gäller netbooks.

Det ända Mac är i framkanten är på att låsa, begränsa och suga ut pengar från sina användare. Med det beror på vem du frågar.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Hade varit en perfekt dator för studier och annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Kolla dina fakta innan du trollar vidare. En 13" MBA med 128 GB SSD kostar 12k utan några som helst rabatter. Då får du ett OS som är betydligt mer pålitligt, och en stor touchpad med multitouch-funktioner som du bara kan drömma om som PC-användare.

fler fingrar annan knapptryckning? Nysologiska argument hit och dit som grundar sig att 5% av befolkningen inte förstår att man ska kissa i toalettstolen och inte på tangentbordet.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Skrivet av widL:

Kolla dina fakta innan du trollar vidare. En 13" MBA med 128 GB SSD kostar 12k utan några som helst rabatter. Då får du ett OS som är betydligt mer pålitligt, och en stor touchpad med multitouch-funktioner som du bara kan drömma om som PC-användare.

På vilket sätt är osx mer pålitligt än windows 7?

Skrivet av Rawet:

Jag håller mig till Mac som fortfarande är i framkant när det gäller netbooks.

På vilket sätt?

Permalänk

Underbart med en liten dator med högre upplösning än 1280x800!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Väldigt intressant. Jag skulle behöva en ny lätt o portabel on-the-go dator.

Det ända Mac är i framkanten är på att låsa, begränsa och suga ut pengar från sina användare. Med det beror på vem du frågar.

Sa han i en kommentar om en ny dator 2011 som i princip är en kopia av ett koncept som apple lanserade vintern 2007/2008...

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av SideWinder86:

Finns ingen orsak att köpa en Mac air längre ;D

lägger hellre 10k på denna än 15k på en Mac som har dubbelt så sämre prestanda...

Ja om du ska spela på den så, go for it!

Tycker OSX är bäst för laptops för arbete

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

På vilket sätt är osx mer pålitligt än windows 7?

Den behandlar sin användare som ett intellektuellt svagt barn. Därför är OSX mer pålitligt än Windows 7.

Hamh..

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Den behandlar sin användare som ett intellektuellt svagt barn. Därför är OSX mer pålitligt än Windows 7.

Hamh..

ba dum tss

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Kolla dina fakta innan du trollar vidare. En 13" MBA med 128 GB SSD kostar 12k utan några som helst rabatter. Då får du ett OS som är betydligt mer pålitligt, och en stor touchpad med multitouch-funktioner som du bara kan drömma om som PC-användare.

Vad kan man göra mer än att fingra på touchpaden? zooma in och ut med fingrarna? vad skoj, det kan man ju göra i dagarna ända för man har ju lagt ut 12k för en touchpad

Jag vill ju ha Java och flash samt inga begränsningar på vad jag gör med min dator och kunna spela lite lättare arcade spel

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD