GTX 580; ingen bild, ny dator!

Permalänk

GTX 580; ingen bild, ny dator!

Sådär ja. Har nu satt ihop alla delarna, allt lyser och roterar som det ska. Men får ingen bild!

Har testat både Displayport och HDMI från grafikkortet till skärmen; inget av de funkade. 2 st x 8 pin-kontakter sitter i grafikkortet.
Har ett 1000w nätagg.

Spec kan ni se nedan!

Kan f.ö. meddela att grafik-kortet lyser grönt med en diod vid sidan; dock vet jag ej vad detta betyder.

Har datorn bredvid mig, och sitter vid min laptop. Så svar på vad det kan vara uppskattas, och jag svarar tillbaka snabbt igen och berättar om det funkar eller ej.

Tack

Permalänk
Medlem

Testa DVI också för säkerhetsskull? Samma skärm som du haft förut? Kanske har fel ingång vald på skärmen, så den försöker köra DVI t.ex.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

Har bara HDMI och DisplayPort på skärmen, ingen DVI

Permalänk

Ej samma skärm som förut, inte haft en stationär på 6 år. Bara laptop. Har dock byggt en del stationära åt polare som fungerat felfritt. Så jag har ingen extra skärm

Permalänk

Hade samma problem när jag satte i mitt GTX580, testade 3 olika skärmar och alla anslutningar. Fick använda mitt gamla grafikkort för att installera om windows och när allt var färdigt så stängde jag av datorn, tryckte i mitt GTX580 och då funkade de

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Hmm, har nu inte tillgång till det. Skall prova att reseta biosen

Permalänk

Sorry läste inte att du hade bytt alla komponenter, kanske flasha bios till moderkortet men de borde ju inte behövas då det är nytt.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Att reseta biosen är nog onödigt, fabriksnyss! Provat med bara 1 minnessticka i, funkar inte heller

Permalänk

Nu börjar det hända saker. En sladd satt liiiite löst. Det som skett nu är att skärmen får respons från datorn... Men det blir bara mörkblå =( Och inget annat händer

Permalänk
Medlem

Har grafikkortet ström? Alltså har do kopplat in 2x6pin eller vad det är de ska ha

EDIT:Bah sry... trött missade att du hade skrivit det ><

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Har du installerat Nvidias drivrutiner? Default out är DVI och kortet ger ingen signal via de andra utgångarna utan drivrutiner.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk

Löst sig! Petade lite på alla sladdarna i datorn, och då ville den iaf komma in på BIOS; Tack för svaren! Detta är en splittrans ny dator, så det fanns inga drivrutiner på den =P