AMD släpper Catalyst 11.10 Preview 2 för Battlefield 3 och Rage

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper Catalyst 11.10 Preview 2 för Battlefield 3 och Rage

Speloptimeringar från två äldre drivrutiner samlas i nya Catalyst 11.10 Preview 2, en betamärkt version avsedd för Battlefield 3 Beta och nysläppta Id Software Rage.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Precis vad man har väntat på

Permalänk
Medlem

Hehe, trevligt av er att uppdatera mitt i natten på en fredag. Tack ska ni ha.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Jag som hade tänkt att gå och lägga mig

Visa signatur

Mainburken: P67A-GD55 - Intel 2500k kyls med Corsair A50 - 2xGigabyte HD 6950 1GB OC - Corsair XMS3 8GB 1333MHz - Corsair GS800 - Corsair R500

"HTPC" ASRock 970 extreme4 - 1090T BE kyls med CM 212+ PnP - Asus HD 6870 DirectCU - Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz - Corsair TX 650 - CM 690

Permalänk
Medlem

Support för 4000 serien i spelet RAGE men fan inte BF3, GRRR AMD!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt ifall Nvidia gjorde samma sak.. Får märkbart sämre prestanda i SLI med gamla drivrutinen ifrån Nvidia när jag spelar BF3 men då funkar SLI iallafall i rage utan tearing och skit

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Tack AMD!

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som märkt någon förbättring med Crossfire i BF3?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Gott, för efter jag installerade preview 1 så vägrade Rage komma längre än det att man gick "ut ur kapseln". Sen så fick jag blåskärm så fort jag försökte starta CoD:BO så hoppas de fixat detta.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Nice, hoppas texturerna slutar flimra i Rage,.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Någon som märkt någon förbättring med Crossfire i BF3?

Har haft en utmärkt crossfire knuff med både dessa och de äldre drivrutinerna.

No luck i Rage Såklart.

Permalänk

Med den nya drivrutinen får jag konstant 60 FPS, som det är tänkt att det ska vara. Innan denna så hackade det ordentligt och jag var grymt besviken på prestandan. Misstänkte att drivrutinerna var keff så nu är jag nöjd. Ser fortfarande lite flimmer ibland, men det lär väl fixas också.
Jag har HD5870 och kör på "High-end"-config från http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=215674...

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Får se om detta hjälper mot flimret som uppstår lite då och då i bf3 betan eller det lilla småhackandet.

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk

Hmm en boost på 2-10 fps på HD6550d på low settings. Nu når jag ibland 60fps strecket. Danke schön AMD.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan använda ett 6990 med dessa drivrutiner? För de förra gick inte att använda 11.10

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Rage är på väg att bli patchat har jag hört. Hoppas det löser sig för de som har spelet, kommer köpa någon gång nästa månad.

Permalänk
Medlem

Nu arbetar mitt andra 5770 runt 30-40% ibland istället för 0% jämt. Jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

rage drivisar hade ju funnits redan ett tag, men det var den första som jävlades med bf3 eller vad? jag fick lätt 20 fps mera och allt flimmrande o buggande som man höll på få i nerverna på försvann då jag tanka ner amds rage-enhancer(haha) drivis.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Oldvikingschool;11447404"]Hmm en boost på 2-10 fps på HD6550d på low settings. Nu når jag ibland 60fps strecket. Danke schön AMD.[
pratar du om rage? isf var fan hitta du videoinställningar? hitta bara anti-aliasing??

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Nu blev de ju lite roligare att spela Nu märks de ju att båda korten får jobba lite grann iaf

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

har dom jobbat natt och dag de senaste 72 timmarna montro ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nemod:

Får se om detta hjälper mot flimret som uppstår lite då och då i bf3 betan eller det lilla småhackandet.

flimrandet är nog mer i själva betan. bugg dvs då alla råkar ut för det titt som tätt..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Hehe, trevligt av er att uppdatera mitt i natten på en fredag. Tack ska ni ha.

Finns en anledning till detta också, men tipstack passar sig visst inte längre..

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Detta ska bli intressant och testa! i caspian border så ligger jag från 25-50 fps och kör 2 st 6970 hoppas verkligen på lite mer fart! men det kanske är min gamla phenom 940 som bromsar!?

Permalänk

Bara jag som tycker Rage ser ut som skit?
Ser ut att som Doom 3 med ännu sämre grafik och samma vapen och monster med mindre modifieringar i princip.
spel är inte vad det har varit .. suck

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Njetski:

Detta ska bli intressant och testa! i caspian border så ligger jag från 25-50 fps och kör 2 st 6970 hoppas verkligen på lite mer fart! men det kanske är min gamla phenom 940 som bromsar!?

Det rullar på över 60fps för mig nu efter nya drivisar men det är rätt så ostabilt, det kan sjunka ner till 30 ganska ofta på öppna ytor

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Bara jag som tycker Rage ser ut som skit?
Ser ut att som Doom 3 med ännu sämre grafik och samma vapen och monster med mindre modifieringar i princip.
spel är inte vad det har varit .. suck

Doom3-motorn portad till konsol + moddad för att bli en racer/shooter i en postappokalyptisk värld?

Permalänk
Keeper of Traditions

Nog för att det är kul att vi med 4xxx-serien fortfarande får lite kärlek, men vad sjutton, bara till Rage?

Finns väl ingen som föredrar optimeringar till Rage framför optimeringar till BF3

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Doom3-motorn portad till konsol + moddad för att bli en racer/shooter i en postappokalyptisk värld?

Att påstå att Id Tech 5 är Doom 3 motorn är fel.
Studerat denna motor nära fem år nu, det finns inte mycket skript kvar från första releasen av ID Tech 4.
Spel som Brink, Enemy Territory Quake Wars & Prey 2, Wolfenstein sägs ha ID Tech 4, men egentligen så är de närmre släkt med ID Tech 5 då motorn skrivits om kraftigt.
Hittills så har bara några få spel använt sig av base koden som Doom3 använder sig av.

Visa signatur

Apple Mac Mini