BF3 Beta maxat med GTX 570 hur gick det till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

en bugg som antagligen inte alla får?

Precis

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

GG ! Det är bara upplösningen dom ändrat, jag undrar vem som är trollet..

Mja, mjo, hade kunnat vart så om inte FrostBite 2 motorn ville ha DX 11.

Haha fyfan vad pinsamt det börjar bli på detta forum. Länken är till ultra men du har ju high att välja själv bland sidorna som alltså inte är på SAMMA sida dom ultra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Haha fyfan vad pinsamt det börjar bli på detta forum. Länken är till ultra men du har ju high att välja själv bland sidorna som alltså inte är på SAMMA sida dom ultra.

Kanske dags att börja bli tydlig i sina inlägg istället? Ja, det skiljer 10 FPS mellan High och Ultra, för mig skiljer det 10 FPS mellan Low och Ultra.

Observera att GTX 570 får 39 FPS hos dom men högre hos #1.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Kanske dags att börja bli tydlig i sina inlägg istället? Ja, det skiljer 10 FPS mellan High och Ultra, för mig skiljer det 10 FPS mellan Low och Ultra.

Observera att GTX 570 får 39 FPS hos dom men högre hos #1.

Kanske dags att veta hur sidor för tester fungerar om man har detta som hobby?

Som du ser i både detta test och swec och minst 5 andra så är det skillnad. Varför du inte upplever den skillnaden vet jag inte men sluta trolla nu och sänka nivån på swec.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Se denna intervju:
http://www.fz.se/filmer/20111010/battlefield-3-intervju-med-k...

Och börjar fatta att ni har spelat en Beta version inte en Demo version som Karl Magnus Troedsson påpekar i interbvjun och att det ska vara många buggar m.m. i ett beta testa. Detta med grafiken säger han inget direkt om men en beta har vad jag vet aldrig alla inställningar på det fulla dvs. som skarpa versionen för då blir det ingen beta.

Stod även så här på forumet på bf3 officiella sida:
"Just like normal procedure when releasing a game, the Open Beta has had long lead times due to testing, certification, and setting up. This means that the code you are now playing is actually quite early and not representative of the final game.

We had to do this in order to have as many people testing as possible, in order to ensure a top quality experience when the game is released. However, we’re confident in the Battlefield formula and confident that our fans will support us in order to make Battlefield 3 better."

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Kanske dags att veta hur sidor för tester fungerar om man har detta som hobby?

Som du ser i både detta test och swec och minst 5 andra så är det skillnad. Varför du inte upplever den skillnaden vet jag inte men sluta trolla nu och sänka nivån på swec.

Missbrukning av ordet trolla? Lär dig ordets bemärkelse innan du uttrycker det.

Jag försöker driva diskussionen vidare och där också berätta vad jag tycker och diskutera ämnet. Skumt att fler en jag tycker samma sak men att sidorna säger annat dock..

EDIT:

Jag anser här också att våran lilla duell inte kommer fram till något så därför " End of Discussion " för våran sida.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Se denna intervju:
http://www.fz.se/filmer/20111010/battlefield-3-intervju-med-k...

Och börjar fatta att ni har spelat en Beta version inte en Demo version som Karl Magnus Troedsson påpekar i interbvjun och att det ska vara många buggar m.m. i ett beta testa. Detta med grafiken säger han inget direkt om men en beta har vad jag vet aldrig alla inställningar på det fulla dvs. som skarpa versionen för då blir det ingen beta.

Stod även så här på forumet på bf3 officiella sida:
"Just like normal procedure when releasing a game, the Open Beta has had long lead times due to testing, certification, and setting up. This means that the code you are now playing is actually quite early and not representative of the final game.

We had to do this in order to have as many people testing as possible, in order to ensure a top quality experience when the game is released. However, we’re confident in the Battlefield formula and confident that our fans will support us in order to make Battlefield 3 better."

Det här argumentet håller inte när det gäller en så viktig funktion som grafikinställningar. DICE har mer eller mindre alltid pekat ut, under betans gång, vilka funktioner som saknas, typ: utökad squad management, 3D, command rose och så vidare. Nu har vi till och med lyckats bekräfta, från repi (https://twitter.com/#!/repi/status/116142295459442689) att de systemkrav som ligger ute nu är slutgiltiga. Enligt dem så krävs enbart ett GTX 560 för att klara av spelet i "high". Så vad är det för magisk trollkonst som DICE ska ha tillverkat som ni tror gör high så otroligt mycket bättre än ultra?

NVIDIA gjorde en artikel om grafiken i betan där de pekade ut följande:
"At Ultra Quality, everything looks better but in a more subtle than dramatic way. The most obvious improvement comes from the 4x MSAA setting which gets enabled at Ultra Quality. Up until Ultra Quality, all antialiasing is handled by a post processing shader , which though powerful, can miss certain objects. For example, at High Quality, fences and thin lines form crawling patterns when you move pass them. At Ultra Quality, the addition of 4x MSAA removes most of the offensive crawlies and moiré patterns."

Där har ni skillnaden mellan high och ultra, liksom. Det äter mer prestanda men ger väldigt lite visuell förbättring. Jag är öppen för möjligheten att texturer kommer att finslipas, effekter modifieras och kanske mer AA läggas till men jag tvivlar starkt på att någon större förändring kommer. Vi har fått bekräftat från zh1nt0 att GTX 580 SLI är det som krävs för att spela BF3 på ultra med en väldigt bekväm FPS. Nu har flera stora testsidor på nätet bekräftat det här. Så vad har ni att stå på när ni säger att inställningarna är låsta? Ni måste ha något mer än typ "men min och min grannes systemkonfiguration fungerar ju såhär" för att ha någon trovärdighet.

Sen att ni inte kan se någon visuell skillnad mellan high och ultra, då är det bara ni. Resten av oss kan se det. Här är ett bra exempel.
http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/guides/batt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Precis!

Kolla Youtube klippet, jag vill bara säga att kom inte och gnäll över att ni kunnat lira på Ultra i BETAn men endast kan lira Medium i fulla realesen.

Skrivet av Tastyandy:

Missbrukning av ordet trolla? Lär dig ordets bemärkelse innan du uttrycker det.

driver diskussionen vidare exakt hur? Det är ju fel. Du har ju varken källa eller bevis. Medan jag har det.

Jag försöker driva diskussionen vidare och där också berätta vad jag tycker och diskutera ämnet. Skumt att fler en jag tycker samma sak men att sidorna säger annat dock..

EDIT:

Jag anser här också att våran lilla duell inte kommer fram till något så därför " End of Discussion " för våran sida.

Håller med båda har sagt det som vill sägas.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Precis!

Kolla Youtube klippet, jag vill bara säga att kom inte och gnäll över att ni kunnat lira på Ultra i BETAn men endast kan lira Medium i fulla realesen.

driver diskussionen vidare exakt hur? Det är ju fel. Du har ju varken källa eller bevis. Medan jag har det.

Skrivet av Tastyandy:

Missbrukning av ordet trolla? Lär dig ordets bemärkelse innan du uttrycker det.

Jag försöker driva diskussionen vidare och där också berätta vad jag tycker och diskutera ämnet. Skumt att fler en jag tycker samma sak men att sidorna säger annat dock..

EDIT:

Jag anser här också att våran lilla duell inte kommer fram till något så därför " End of Discussion " för våran sida.

Håller med båda har sagt det som vill sägas.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Mer twitter från repi:
http://twitter.com/#!/repi/status/118787906121895936 (här säger han i princip att "ultra" fanns med i betan)

http://twitter.com/#!/repi/status/118723575183183872 (återigen pekar ut vad GTX 580 SLI klarar av, som oberoende tester har bekräftat)

http://twitter.com/#!/repi/status/121290491693252611 (och igen, här pekar han på systemkonfigurationer de använder för att köra högsta möjliga inställningar, och det stämmer ju med testerna som har gjorts)

http://twitter.com/#!/repi/status/118762348654772224 (haha, för er som inte ser någon skillnad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

http://twitter.com/#!/repi/status/118762348654772224 (haha, för er som inte ser någon skillnad)

Haha, jävla vilket skönt svar

Permalänk
Skrivet av .maker:

Mer twitter från repi:
http://twitter.com/#!/repi/status/118787906121895936 (här säger han i princip att "ultra" fanns med i betan)

Om du läser vad alla skrivit så har ingen skrivit att Ultra inte finns med i betan (endast att Ultra inte är Ultra egentligen) Så vad vill du bevisa med detta?

Skrivet av .maker:

http://twitter.com/#!/repi/status/118723575183183872 (återigen pekar ut vad GTX 580 SLI klarar av, som oberoende tester har bekräftat)

Här skriver han demo och inte beta. Så vad han menar är de demos de använt på olika mässor där de inte använt beta.

Skrivet av .maker:

http://twitter.com/#!/repi/status/121290491693252611 (och igen, här pekar han på systemkonfigurationer de använder för att köra högsta möjliga inställningar, och det stämmer ju med testerna som har gjorts)

Stämmer bra och det vet vi alla. Deras tester och betan är inte alls samma sak, det borde även du veta.

[QUOTE=.maker;11460033
http://twitter.com/#!/repi/status/118762348654772224 (haha, för er som inte ser någon skillnad)[/QUOTE]

Är väl knappat inte någon som ser skillnad, var väl någon har jag märkt som skriver det men då har de ju inte startat om spelet som man var tvungen att göra för att se skillnad på de olika nivåerna.

Som jag ser med dina länkar har du inte bevisat något alls snarare har du inte riktigt tänkt till när du la upp dem ang. vad vi diskuterar här.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Om du läser vad alla skrivit så har ingen skrivit att Ultra inte finns med i betan (endast att Ultra inte är Ultra egentligen) Så vad vill du bevisa med detta?

Först och främst, vad vill jag bevisa med twitterlänken? Jo, där pekar repi ut att grafikinställningarna för ultra faktiskt finns med i betan.

Jag tror att du måste se över det här påståendet. Du säger att ingen har skrivit att ultra inte fanns med i betan. Samtidigt tror du att "ultra inte är ultra egentligen", därmed har du alltså påstått att ultra inte finns med i betan. Det viktiga är ju trots allt inte att beteckningen (alternativet) finns där, utan att grafikinställningarna (ultra) faktiskt är aktiverade i spelet. Jag påstår att vi inte har någon anledning alls att misstänka att ultra inte fanns med i betan. Till mitt stöd har jag prestandatester och uttalanden från DICE.

Att samtidigt påstå att grafikinställningarna är låsta till medium, är att indirekt säga att ultra inte fanns med i betan. Då säger man dessutom även att high inte fanns med i betan, för den delen.

Skrivet av Excalibur:

Här skriver han demo och inte beta. Så vad han menar är de demos de använt på olika mässor där de inte använt beta.

Min poäng med den här twitterlänken (http://twitter.com/#!/repi/status/118723575183183872) var att bekräfta att ultra faktiskt var aktiverat i betan, därför att de resultat som testsidor har tagit fram stämmer med det som repi säger: att 580 SLI kommer att krävas för så här mycket prestanda när man lirar på ultra. Samma poäng vill jag återigen göra med den andra twitterlänken (http://twitter.com/#!/repi/status/121290491693252611). Ser du hur det här relaterar till diskussionen?

Jag kan försöka klargöra igen. zh1nt0, testsidor och repi har alla bekräftat att du behöver 580 SLI (el. 6970 CF) för att kunna spela spelet på ultra med mycket god (60+) FPS. Det faktum att du behövde den här hårdvaran för att kunna köra ultra i betan (vilket en stor mängd testsidor har pekat ut) bekräftar med andra ord att ja, ultra var aktiverat i betan.

Sen ämnade jag att twitterlänkarna skulle vara ett komplement till mitt inlägg högre upp i tråden där jag bland annat citerar vad Nvidia har att säga om skillnaden mellan high och ultra, vad man ska förvänta sig och varför skillnaden inte är otrolig.

Permalänk
Skrivet av .maker:

Först och främst, vad vill jag bevisa med twitterlänken? Jo, där pekar repi ut att grafikinställningarna för ultra faktiskt finns med i betan.

Jag tror att du måste se över det här påståendet. Du säger att ingen har skrivit att ultra inte fanns med i betan. Samtidigt tror du att "ultra inte är ultra egentligen", därmed har du alltså påstått att ultra inte finns med i betan. Det viktiga är ju trots allt inte att beteckningen (alternativet) finns där, utan att grafikinställningarna (ultra) faktiskt är aktiverade i spelet. Jag påstår att vi inte har någon anledning alls att misstänka att ultra inte fanns med i betan. Till mitt stöd har jag prestandatester och uttalanden från DICE.

Att samtidigt påstå att grafikinställningarna är låsta till medium, är att indirekt säga att ultra inte fanns med i betan. Då säger man dessutom även att high inte fanns med i betan, för den delen..

Låt mig påpeka att JAG inte sagt att "ultra inte är ultra" utan det var någon annan i denna tråd som påpekade det och jag trodde jag klargjorde det i min förra tråd? Förstår inte hur du kunde få det till att jag påstådd detta?

Även jag har inte sagt att grafikinställningarna är låsta på medium utan det är en annan här i tråden. Har du läst hela tråden?

Det jag tror och har skrivit är att grafikinställningarna är satta på lägre (hur mycket eller lite, har jag ingen aning om) för att de skulle få så många som möjligt att testa, så de kunde testa servrarna. Detta är min teori.
Och de har gått ut med att beta är beta inte fullversion så varför hålla på med detta tjafs. Vi lär ju märka detta när BF3 kommer ut.

Så nu lägger jag ner detta och tyvärr har du inte motbevisat mig ang. betan och jag har spelat en del betor i mitt liv och de brukar ofta inte vara som fullversionen grafik som en massa annat pga. att de vill testa allt o lite till. Men men, du tror det som fullversionen och jag inte så får det vara.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Först och främst, vad vill jag bevisa med twitterlänken? Jo, där pekar repi ut att grafikinställningarna för ultra faktiskt finns med i betan.

Jag tror att du måste se över det här påståendet. Du säger att ingen har skrivit att ultra inte fanns med i betan. Samtidigt tror du att "ultra inte är ultra egentligen", därmed har du alltså påstått att ultra inte finns med i betan. Det viktiga är ju trots allt inte att beteckningen (alternativet) finns där, utan att grafikinställningarna (ultra) faktiskt är aktiverade i spelet. Jag påstår att vi inte har någon anledning alls att misstänka att ultra inte fanns med i betan. Till mitt stöd har jag prestandatester och uttalanden från DICE.

Att samtidigt påstå att grafikinställningarna är låsta till medium, är att indirekt säga att ultra inte fanns med i betan. Då säger man dessutom även att high inte fanns med i betan, för den delen.

Min poäng med den här twitterlänken (http://twitter.com/#!/repi/status/118723575183183872) var att bekräfta att ultra faktiskt var aktiverat i betan, därför att de resultat som testsidor har tagit fram stämmer med det som repi säger: att 580 SLI kommer att krävas för så här mycket prestanda när man lirar på ultra. Samma poäng vill jag återigen göra med den andra twitterlänken (http://twitter.com/#!/repi/status/121290491693252611). Ser du hur det här relaterar till diskussionen?

Jag kan försöka klargöra igen. zh1nt0, testsidor och repi har alla bekräftat att du behöver 580 SLI (el. 6970 CF) för att kunna spela spelet på ultra med mycket god (60+) FPS. Det faktum att du behövde den här hårdvaran för att kunna köra ultra i betan (vilket en stor mängd testsidor har pekat ut) bekräftar med andra ord att ja, ultra var aktiverat i betan.

Sen ämnade jag att twitterlänkarna skulle vara ett komplement till mitt inlägg högre upp i tråden där jag bland annat citerar vad Nvidia har att säga om skillnaden mellan high och ultra, vad man ska förvänta sig och varför skillnaden inte är otrolig.

Man undrar om man inte skulle skaffat sig ett 6970 isf 570. Hade ju varit billigare och i cf presterat bättre än 570 i sli, iaf i bf3. Fast i spel som gta iv som bara stödjer singel gpu så har ju ändå 570 en fördel, så det är väll fifty fifty för mig där.

Sen om repi säger att ultra fanns med så stämmer väll troligtvis det, sen så kanske en del haft problem att få inställningarna att funka (jag är troligtvis en av dom). Det var ju faktiskt ett beta och det är ju det av en anledning, i ett beta så funkar allt inte som det ska elr är det bara gjort för att se om det funkar som det ska.

Skulle varken ultra elr high funnits med i betat vad F** ska man då behöva för gpu för att klara maxa i bra fps (+60) vilket är som swec säger i fredagspanelen som ett helt annat spel. Och hur skulle det gå om man vill köra fraps också

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk

Japp beta är beta, bra sagt. Du fick inget exakt svar men du visste ju svaret ändå, troligen en bugg.

Slut på denna tråd då. Vi vet alla att det krävs SLI 580 och CF 6950 för att man ska få best o the best i slutversionen av BF3 dvs. den riktiga. Detta har vi vetat hela tiden så då behöver vi inte spekulera om det var eller inte var högsta i bf3 beta.

Jag tror nog du klarar dig bra med GTX 570, du kommer nog att kunna spela på medium med 60 fps. GTX 580 klarar nog blandat medium och high. Men det gör nog också 570 även om det blir mer medium än High men testa dig fram, det ska jag göra med mitt 580.

Oavsett så kommer du att njuta mycket mer än många många här som inte har så bra grafiikkort som 570 är, du kommer att kunna njuta av underbar grafik må jag säga.
Men tror inte det är så många här inne som har råd att bara lägga 8000-9000 kr på grafikkort (dvs. 2 grafikkort ex. 580) för att få det bästa sen ska ju resten tillkomma.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Japp beta är beta, bra sagt. Du fick inget exakt svar men du visste ju svaret ändå, troligen en bugg.

Slut på denna tråd då. Vi vet alla att det krävs SLI 580 och CF 6950 för att man ska få best o the best i slutversionen av BF3 dvs. den riktiga. Detta har vi vetat hela tiden så då behöver vi inte spekulera om det var eller inte var högsta i bf3 beta.

Jag tror nog du klarar dig bra med GTX 570, du kommer nog att kunna spela på medium med 60 fps. GTX 580 klarar nog blandat medium och high. Men det gör nog också 570 även om det blir mer medium än High men testa dig fram, det ska jag göra med mitt 580.

Oavsett så kommer du att njuta mycket mer än många många här som inte har så bra grafiikkort som 570 är, du kommer att kunna njuta av underbar grafik må jag säga.
Men tror inte det är så många här inne som har råd att bara lägga 8000-9000 kr på grafikkort för att få det bästa sen ska ju resten tillkomma.

Ja, jag skulle iaf inte lägga ut det på grafikkort, om inte jag verkligen behövde det förståss. En ny skärm ska nog göra lite skillnad oxå, köra på tv:n känns ju inte som bästa alternativet

Nu är det bara att vänta på releasen, nog om betat det var trots allt ett beta.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Jo, alltså, anledningen till varför jag tyckte att den här diskussionen var intressant är ju på grund av att det finns en utbredd misstanke om att vissa grafikinställningar inte var aktiverade. Mina inlägg är alltså inte bara riktade mot dig, Excalibur. Jag har inte påstått att vi har fått se det slutgiltiga spelet och jag pekade i ett tidigare inlägg ut att jag förväntar mig att vissa små förändringar kan tillkomma (mindre texturförändringar, mer AA/AF, och så vidare). Det finns däremot ingen anledning att tro att de högsta grafikinställningarna kommer se markant annorlunda ut när spelet har lanserats.

Jag ser ingen anledning till varför man ska ha låst grafikinställningarna i betan. Varför tycker jag det här? På grund av att det inte finns något officiellt uttalande. Jag garanterar att zh1nt0, demize99 eller repi hade twitterbekräftat om grafikinställningarna skulle varit betydligt nedgraderade elller låsta. De har kommenterat mindre betydliga saker än så.

Det finns fortfarande low och medium för system som inte klarar mer än så. Menar du att fler skulle spela betan om high och ultra inte fanns med? Varför skulle de helt enkelt inte kunna välja low eller medium? Det här påverkar inte det som var betans syfte, nämligen stresstestning av serverstrukturen. Samtidigt vet vi att den mest betydliga delen av grafikinställningarna fanns i betan, repi har sagt att de systemkrav som ligger ute nu inte kommer att ändras. Jag är inte den som gör någorlunda grundlösa antaganden.

Jag vill inte att den här diskussionen ska vara fientlig, eller något, jag ser inte heller någon anledning med inlägg som typ "diskussionen över för min del", ni kan helt enkelt sluta skriva inlägg om ni inte vill kommentera ytterligare. Om du upplever att jag har satt fast något påstående på dig, så ber jag givetvis om ursäkt. Tycker fortfarande att diskussionen är intressant, just på grund av den här generella misstanken som inte verkar ha något stöd.

Permalänk

Ang. Inställningar "Ultra" kontra "Medium"/"High" så kan man för övrigt se att texturerna inte har den upplösning dom ska ha och att det saknas effekter et.c. som ska finnas med på "Ultra".

Tyvärr gör detta även Sweclockers test ganska irrelevant eftersom det då inte är "Ultra" dom har testat utan "High" med lite extra AA.

Edit: Kunde se naturligtvis. Betan är ju slut. Doh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinespark:

Ang. Inställningar "Ultra" kontra "Medium"/"High" så kan man för övrigt se att texturerna inte har den upplösning dom ska ha och att det saknas effekter et.c. som ska finnas med på "Ultra".

Tyvärr gör detta även Sweclockers test ganska irrelevant eftersom det då inte är "Ultra" dom har testat utan "High" med lite extra AA.

Edit: Kunde se naturligtvis. Betan är ju slut. Doh.

Tveksam till det här, med tanke på att det inte har bekräftats. Det här är även första gången jag hört någon säga att "texturerna" (vilka?) inte har den upplösning de ska ha. Jag medger att du kan ha rätt, men i så fall är det inget som kommer att nämnvärt påverka prestandakostnaden, för då är jag säker på att det hade pekats ut.

Permalänk
Skrivet av .maker:

Tveksam till det här, med tanke på att det inte har bekräftats. Det här är även första gången jag hört någon säga att "texturerna" (vilka?) inte har den upplösning de ska ha. Jag medger att du kan ha rätt, men i så fall är det inget som kommer att nämnvärt påverka prestandakostnaden, för då är jag säker på att det hade pekats ut.

Var nog jag som yrade lite ang. texturerna, var nyvaken. Det jag däremot ville säga var att du borde kunna se att det "fattas saker" (effekter) i grafiken om du jämnför med de officiella videor som DICE släppt på spelet.

Annars så är jag ganska säker på att det fanns en post eller FAQ på betans webbplats som bekräftade att inte allt var tillgängligt under betan. Om det nu är så, så skulle lika gärna SweC ha kunnat gjöra en enkel miss i detta fallet eller? Vet att jag fick rota runt en del på webbplatsen för att hitta vettig information över huvud taget.

Sen var det faktiskt en gammal version av spelet man fick testa. Därför kan man i alla fall spekulera att dom har optimerat lite grand inför release.