Kan väl inte påstå att det automatiskt är jätte-bra för laget att ha hög K/D alla gånger. Tycker snarare att dom som endast jagar kills sälla brukar va vidare hjälpsamma när det gäller att faktiskt vinna matchen. Själv fick jag när jag testade betan väldigt bra score (poäng alltså, som räknas direkt som XP efter matchen) genom att just göra det som är bäst för att vinna. Heala teammates, sätta sig på något bra ställe och suppressa med LMG och liknande. Man får kills sammtidigt för man får liksom hänga med "fronten" för att vara hjälpsam. Sen att det inte är så i alla spel är jag mycket väl medveten om.
Sen verkar det lite som att du missade min poäng. Poängen var att man skulle få "jobba" lite för sakerna, så att man hadde mer "att göra" i spelet, mer än bara spela. Det blir ett sorts "meta-game" om du känner till det uttrycket. Tanken är att man ska tycka spelet är roligare längre, och att man ska få testa de olika utrustningarna i lagom takt. Det är många som brukar testa något en match och snabbt dömma den som kass om det går dåligt, i stället för att lägga tid på att lära sig hur man ska använda det rätt.