Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Farma poäng för att stiga i rank

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Jag betalar inte 400kr för att stå i eld

Haha, jag kunde inte sagt det bättre själv

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

Eller så kan de skippa hela poängsystemet och låta folk välja vilka vapen och uppgraderingar de vill, att justera poängsystemet för att belöna dem som spelar rätt kommer aldrig funka ändå. Om folk spelade fel bara för att ranka snabbare redan i battlefield 2 och bad company, tänk då hur många som kommer spela fel i battlefield 3 där det finns så mycket mer upplåsbara saker. Folk irriterar sig ju på folk som spelar för att få hög k/d men de är ju bra mycket bättre för laget att få hög k/d än att bara jaga poäng och skita i spelet. Man blir lixom belönad för att griefa, är inte det dumt?

Kan väl inte påstå att det automatiskt är jätte-bra för laget att ha hög K/D alla gånger. Tycker snarare att dom som endast jagar kills sälla brukar va vidare hjälpsamma när det gäller att faktiskt vinna matchen. Själv fick jag när jag testade betan väldigt bra score (poäng alltså, som räknas direkt som XP efter matchen) genom att just göra det som är bäst för att vinna. Heala teammates, sätta sig på något bra ställe och suppressa med LMG och liknande. Man får kills sammtidigt för man får liksom hänga med "fronten" för att vara hjälpsam. Sen att det inte är så i alla spel är jag mycket väl medveten om.

Sen verkar det lite som att du missade min poäng. Poängen var att man skulle få "jobba" lite för sakerna, så att man hadde mer "att göra" i spelet, mer än bara spela. Det blir ett sorts "meta-game" om du känner till det uttrycket. Tanken är att man ska tycka spelet är roligare längre, och att man ska få testa de olika utrustningarna i lagom takt. Det är många som brukar testa något en match och snabbt dömma den som kass om det går dåligt, i stället för att lägga tid på att lära sig hur man ska använda det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinespark:

Kan väl inte påstå att det automatiskt är jätte-bra för laget att ha hög K/D alla gånger. Tycker snarare att dom som endast jagar kills sälla brukar va vidare hjälpsamma när det gäller att faktiskt vinna matchen. Själv fick jag när jag testade betan väldigt bra score (poäng alltså, som räknas direkt som XP efter matchen) genom att just göra det som är bäst för att vinna. Heala teammates, sätta sig på något bra ställe och suppressa med LMG och liknande. Man får kills sammtidigt för man får liksom hänga med "fronten" för att vara hjälpsam. Sen att det inte är så i alla spel är jag mycket väl medveten om.

Sen verkar det lite som att du missade min poäng. Poängen var att man skulle få "jobba" lite för sakerna, så att man hadde mer "att göra" i spelet, mer än bara spela. Det blir ett sorts "meta-game" om du känner till det uttrycket. Tanken är att man ska tycka spelet är roligare längre, och att man ska få testa de olika utrustningarna i lagom takt. Det är många som brukar testa något en match och snabbt dömma den som kass om det går dåligt, i stället för att lägga tid på att lära sig hur man ska använda det rätt.

Är väll mycket bättre att ha hög kd än att ha låg kd och slösa bort sitt lags tickets. Dödar då någon med kniv får du mer poäng, visst kan det vara mer skillat men det är inte mer hjälpsamt mot laget. Visst får du poäng om du gör det som är bäst för att vinna men du får poäng för vad fan som helst oavsett om det är bra eller inte. Joinar du en match som lider mot sitt slut kan du få 900 poäng bara för du spelade ett spel, valde en klass och råkade hamna på det vinnande laget. Jag vete fan vad den snabbaste metoden att farma poäng kommer vara jag är dock övertygad om att någon kommer hitta den, många kommer haka på och jag är även övertygad om att man inte kommer hjälpa sitt lag genom att spela för poängen.
Hoppas det kommer finnas ett serveroption för dedikerade servrar så de kan välja själva om de vill köra poängsystem men är rädd för det är hårdkodat
EDIT: verkar inte som man får något extra för knife kills förutom dog tag

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

För er som tror folk inte kommer ha tålamod att spela för poängen om det är trist kan man ju undra om ni känner till wow?
Där kan folk stå länge och väl och döda samma gamla fiender som spawnar om och om igen bara får att levla upp sin karaktär.
Tycker själv det verkar skittråkigt men det finns miljoner av folk som älskar detta sätt att spela och de kommer falla för bf3 och svämma över alla servrar.
Att det kommer ta längre tid att levla upp än i betan är väll inge bra, innebär ju bara att folk kommer hålla på med detta spelsätt längre, de lär ju fortsätta ända tills det inte finns några mer intressanta saker att låsa upp.
2 månader av farmande för någon som vill ha det ultimata kittet innebär 2 månader av irritation för någon som tar spelet på lite för stort allvar och verkligen gör allt för att vinna varje match.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

För er som tror folk inte kommer ha tålamod att spela för poängen om det är trist kan man ju undra om ni känner till wow?
Där kan folk stå länge och väl och döda samma gamla fiender som spawnar om och om igen bara får att levla upp sin karaktär.
Tycker själv det verkar skittråkigt men det finns miljoner av folk som älskar detta sätt att spela och de kommer falla för bf3 och svämma över alla servrar.
Att det kommer ta längre tid att levla upp än i betan är väll inge bra, innebär ju bara att folk kommer hålla på med detta spelsätt längre, de lär ju fortsätta ända tills det inte finns några mer intressanta saker att låsa upp.
2 månader av farmande för någon som vill ha det ultimata kittet innebär 2 månader av irritation för någon som tar spelet på lite för stort allvar och verkligen gör allt för att vinna varje match.

Nu är kanske inte just WoW ett vidare bra exempel på den genren då det anses som ett väldigt "lätt" MMO, med lite grind i jämnförelse (i alla så gjorde det det när det släpptes, och det har inte dirrekt blivit mer grind). Men du har en bra poäng där.

Sen menade jag inte på nått sätt att det är bra att ha låg K/D. Det jag försökte säga var att det går att ha hyffsad K/D och hjälpa sitt lag, och på så vis få mer poäng än om man bara går för kills. Detta kräver mer skicklighet av spelaren och mer eftertanke. Det är väl snarare därför folk går mer efter kills? Det blir enklare om man "bara" är hyffsat skicklig eftersom det fortfarande ger rätt bra poäng att bara jaga kills.

Sen kommer man kunna köra icke-rankade servrar. Jag förutsätter att det finns för dom som vill köra seriös PCW och dyl. utan en massa XP-trams. Villket borde betyda att man kan ha all utrustning utan att låsa upp den.