Crysis 2 HD textures+DX11, 30-40 på helt ny dator.

Permalänk
Medlem

Crysis 2 HD textures+DX11, 30-40 på helt ny dator.

Installerade Crysis 2 precis för att avnjuta Directx11 samt HD textures-pack, allt maxxat med min nya dator (i7 2600k uppklockad till 4,6 GHZ, 16GB DDR3 Corsair Vengeance 1600MHZ och 2xPowercolor AMD Radeon 6950HD i crossfire.).

Fan vad besviken jag blir...
Jag klarar av Battlefield 3-betan på ultra (jag vet att det inte är "riktiga" ultra.) med 110 FPS inomhus och 85~ utomhus så jag förväntade mig såklart något liknande, men vad händer? hostar fram runt 30-40 FPS enligt fraps, dock känns det snarare som att det skulle vara lägre runt 20-25.

Jag vet att jag inte har de absolut bästa grafikkorten, men det är ändå av den senaste generationen och de "näst bästa" single-GPU-korten i AMD-serien så lite bättre prestanda kan man väl förvänta sig? >.>

Notera att jag inte använder mer än en skärm heller.
Är Crysis 2 verkligen så mycket mer krävande än BF3? Det är ju inte mycket snyggare än det jag såg av BF3 i betan...

Permalänk
Medlem

Börja felsöka. Som du själv förstår är det något fel någonstans.
Jag körde både bf 3 betan och har Crysis 2. Med kortet klockat ligger jag på stadiga 40-60 fps med dx11 och high-res texture pack.
Samt 4xAA configen vilket kräver ännu mer.

Så det är något som inte står rätt till hos dig helt enkelt. Börja med drivrutinerna samt kolla om båda dina kort verkligen jobbar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Börja felsöka. Som du själv förstår är det något fel någonstans.
Jag körde både bf 3 betan och har Crysis 2. Med kortet klockat ligger jag på stadiga 40-60 fps med dx11 och high-res texture pack.
Samt 4xAA configen vilket kräver ännu mer.

Så det är något som inte står rätt till hos dig helt enkelt. Börja med drivrutinerna samt kolla om båda dina kort verkligen jobbar.

Det är det som förvirrar mig, jag får ju "rätt" fps i Battlefield som sagt, jag har även bitar i Crysis där det är 60+ (Inomhus där det inte är eld eller ljuseffekter t ex.) men så fort jag kommer ut i första öppna stället i början av spelet sänks det ner till 40~ enligt fraps.

Mina drivrutiner är 11.9 då 11.10 preview gav mig bluescreen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyOnes:

Det är det som förvirrar mig, jag får ju "rätt" fps i Battlefield som sagt, jag har även bitar i Crysis där det är 60+ (Inomhus där det inte är eld eller ljuseffekter t ex.) men så fort jag kommer ut i första öppna stället i början av spelet sänks det ner till 40~ enligt fraps.

Mina drivrutiner är 11.9 då 11.10 preview gav mig bluescreen.

En bra tumregel är ju att något är definitivt fel om du får bluescreen av en nyare drivrutin. För många många år sedan var det något som kunde hända idag bör man kolla så man avinstallerade de gamla på rätt sätt eller om du har tillräckligt med kraft för att driva dina kort.

Vad har du för nätagg?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Möjligt att mitt nätagg inte gillade att jag överklockade både CPUn och grafikkorten, testade 11.10 nu och problemen med bluescreen verkar ha upphört när korten inte är klockade alls.

Har ett https://www.inet.se/artikel/6900190/corsair-hx-750w-80-bronze...