Google Android "Ice Cream Sandwich" och Samsung Galaxy Nexus den 19 oktober

Permalänk
Melding Plague

Google Android "Ice Cream Sandwich" och Samsung Galaxy Nexus den 19 oktober

Efter en kortare försening tar Google och Samsung nya tag med nästa version av Android. Nya lanseringsdatumet för operativsystemet med tillhörande telefon är den 19 oktober.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fiint!

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Låter helt ok.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Frågan är när Ice Cream Sandwich släpps till SGS2?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna ha detta på tex gallaxy s2?

Permalänk
Medlem

Vet någon om det går att förhandsboka den redan nu hos någon operatör?

Permalänk
Medlem

Nice!
Blir nog en Galaxy Nexus som nästa telefon, förhoppningsvis inom en månad eller två. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

OMAP är inte en processor utan ett System on Chip (SoC). Processorn är Cortex-A9

Permalänk
Medlem

Onsdagmorgonen lär bli väldigt trevlig då! Jag kommer förmodligen inte att köpa en Nexus Prime, men man vet ju aldrig. Tror jag väntar på MSM8960 istället. ICS skulle dock inte sitta fel!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Hoppas att vi som äger en o2x får ics då via roms, har precis hittat en himmelskt bra gb version. (inget ljud från LGs egna gb uppdatering )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undrar när miui eller galnet fixar över detta till SGS2 ^^
Kommer bli riktigt roligt då

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hoppas att vi som äger en o2x får ics då via roms, har precis hittat en himmelskt bra gb version. (inget ljud från LGs egna gb uppdatering )

Räkna inte med någon uppdatering, LG (som för övrigt står för "Lucky Goldstar") är ökända för att inte släppa uppdateringar till sina enheter tyvärr...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Undrar om de släpps för SG i9000 och om den orkar med det.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Frågan är när Ice Cream Sandwich släpps till SGS2?

Skrivet av Hootski:

Kommer man kunna ha detta på tex gallaxy s2?

Exakt! Ice Cream eller inte Ice Cream till SGS2, det är frågan.

Visa signatur

"Any dumkopf can be incorrect,
but not to be a dumkopf is more correct."
- Lord Brett Sinclair (Sir Roger Moore)

Permalänk
Medlem

Släpps inte denna uppdatering till mer eller mindre _samtliga_ dualcore SoCs är det närmast skandal.

Permalänk
Skrivet av Hwergelmer:

Exakt! Ice Cream eller inte Ice Cream till SGS2, det är frågan.

Vet ej om jag tyder nyheten fel eller inte, men står väl att Ice Cream kommer till alla Androidprodukter, både telefoner och pads?

Permalänk
Medlem

Det förutsätter jag, annars blir det inte Samsung vid nästa mobilbyte.

Skrivet av Hwergelmer:

Exakt! Ice Cream eller inte Ice Cream till SGS2, det är frågan.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Låter bra.

Jag förutspår dock att mycket få i Sverige kommer bekymra sig om att se detta kl 04 på morgonen!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Vet ej om jag tyder nyheten fel eller inte, men står väl att Ice Cream kommer till alla Androidprodukter, både telefoner och pads?

Jo men sen beror det ju på om och när samsung uppdaterar sina telefoner. Enda som får tillgång direkt är ju dom med nexus telefonerna(iaf S)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Räkna inte med någon uppdatering, LG (som för övrigt står för "Lucky Goldstar") är ökända för att inte släppa uppdateringar till sina enheter tyvärr...

Skickades från m.sweclockers.com

står inte LG för Life's Good?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Vet ej om jag tyder nyheten fel eller inte, men står väl att Ice Cream kommer till alla Androidprodukter, både telefoner och pads?

Gissar att de menar att det är ett samlat OS som används både till pads och telefoner, till skillnad från hur det är nu när mobilerna är på 2.xxx och pads på 3.x.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnTysk:

står inte LG för Life's Good?

----------------------------
offtopic: de hette från början lucky goldstar men då de förknippades med ett skitmärke så ville de ändra sin image till lifes good, för mig förblir de lucky goldstar, de har inte ändrat sitt tänk särskilt mycket genom åren.

Ontopic:
Asus svarar ingenstans på ifall ICS kommer komma till transformer1, antar de vill att man ska köpa 2:an istället, slår vad om att de inte tänker göra en uppgradering till såhär fint som de gjort med alla andra uppdateringar..osar katt i hörnen helt enkelt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av EnTysk:

står inte LG för Life's Good?

Det är vad LG vill att du skall tro, och det är också deras officiella "story", men man behöver inte vara särskilt konspiratoriskt lagd för att dra slutsatsen att när Lucky och Goldstar slogs samman, så ville man kapa banden till de gamla (skit-)varumärkena. Så man lät marknadsavd. bestämma hur förkortningen LG skulle utläsas...

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Medlem

Undras vilka telefoner redan släppta som får och orkar med 4.0? Desire lär väl bara vara att glömma antar jag.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer ICS-romar till desire, så kanske man kan stå ut med den tills man kan förnya abbonemanget

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

För mig ståre Galaxy Nexus vs iPhone 4S ^^ Får se vad Samsung och Google kommer med!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Får hoppas den kommer till Galaxy S2 då

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Finns det någon chans att uppdateringen kommer till HTC Desire HD?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad på glassen. Hoopas dom börjar rulla ut den tilll Nexus S direkt.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Mhm, när ska jag få åtminstone 2.3 till min ZTE blade?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."