Permalänk

Sandy Bridge-E och PCIe 3.0

Hur länge tror ni att det tar innan PCIe 3.0 dyker upp till Sandy Bridge-E??

Jag personligen kommer vänta på PCIe 3.0 till Sandy Bridge-E. Om det inte kommer så blir det en Ivy Bridge. Det känns mer framtidssäkert med PCIe 3.0.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RödMicra:

Hur länge tror ni att det tar innan PCIe 3.0 dyker upp till Sandy Bridge-E??

Jag personligen kommer vänta på PCIe 3.0 till Sandy Bridge-E. Om det inte kommer så blir det en Ivy Bridge. Det känns mer framtidssäkert med PCIe 3.0.

Bra fråga och jag undrar också.. Tycker för övrigt det känns lite rörigt med alla moderkort som har pci 3 men ändå inte "riktigt" etc etc. Känns nästan som bäst att köra på ett vanligt moderkort och vänta tills nästa år med att köpa nytt?

Permalänk
Medlem

Framtidssäkerhet är överskattat

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Framtidssäkerhet är överskattat

Håller med, speciellt med PCIe 3. Kommer nog dröja ett antal år innan det börjar bli intressant med mer bandbredd för grafikkort känns det som.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rydisen:

Håller med, speciellt med PCIe 3. Kommer nog dröja ett antal år innan det börjar bli intressant med mer bandbredd för grafikkort känns det som.

Även för 3 next gen kort i sli, bf3, 3d vision surround?
Det är 6 månader tills dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Även för 3 next gen kort i sli, bf3, 3d vision surround?
Det är 6 månader tills dess.

Jaa, tror fortfarande PCIe 2 räcker till. Kanske 1% vinst eller något, men inget som gör att jag skulle vänta med ett datorköp.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rydisen:

Jaa, tror fortfarande PCIe 2 räcker till. Kanske 1% vinst eller något, men inget som gör att jag skulle vänta med ett datorköp.

Okej nice! Då får vi lita på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Okej nice! Då får vi lita på det

Det har jag ju dock aldrig sagt Men det är vad jag tror och känner, precis som hysterin att man skulle förlora jättemycket prestanda av att köra CF på x4.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H