Permalänk
Medlem

Desperat behov av hjälp!

Hallå! Ursäkta för ännu en sådan här tråd men vet inte var jag ska vända mig annars.

Min gamla dator har klappat ihop så nu behöver jag en ny. Jag är ingen expert och inte så erfaren med varken datorbygge eller vad som är bra eller inte, men detta är vad jag plockat ihop.

http://www.komplett.se/k/cart.aspx

Min tanke är att jag vill ha en framtidssäker mellanklass speldator som håller några år och så har jag tänkt att testa det här med överklockning. Då jag inte har så mycket pengar så kan jag inte köpa allt på en gång och det dröjer ett tag innan jag kommer beställa det här paketet (i slutet av November) men tanken är väl att detta paketet ska ligga mellan 6-8000 kr. Jag tänkte eventuellt återanvända både grafikkortet och dvd-romen från min förra dator i den nya, men är osäker om den är kompatibel med den nya. Så vad tror ni? kan jag få det billigare med samma prestanda och kvalitet eller är det bra som det är? Vill gärna ha ett snyggt chassi som det jag valt. Är osäker på vad jag ska välja för lagrings disk också.

Är mycket tacksam för hjälp då jag inte har tid att kolla runt så speciellt mycket när jag inte har någon egen dator eller internet hemma. Får sitta på bibliotekets sega datorer och allt tar ljusår att göra här. Så det kan ta tid innan jag svarar på era kommentarer.
Tack för mig!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Medlem

kan inte se vad du har i kundvagnen
du måste spara den på komplett

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz