Permalänk

2004 alltså. That takes me back.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Snart dags att fira 2-siffrigt här med

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

10 bast, läser dock mest.

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

Satt och tjurade över att jag tappade min första användare och kände mig ganska nyregistrerad, så ser jag att nuvarande användarnamn firar 10år om en månad

tidigare <MAG> om jag inte minns fel..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

2004 alltså. That takes me back.

pm ffs

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Man känner sig gammal som gatan, undrade för tio år sedan varför alla gamlingar satt på forumet och inte hade jobb mm.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Man känner sig gammal som gatan, undrade för tio år sedan varför alla gamlingar satt på forumet och inte hade jobb mm.

Men nu vet du?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Fin gammal nostalgitrådi Kommer ihåg tiderna när man kutade runt med sweclockers nyckelband och fick träffa Edin på en hårdvarauställning på tekniska

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Kul tråd, fick mig att komma på att jag faktiskt hade ett konto här.
Var bara tvungen att logga in igen

Visa signatur

SYSTEM ERROR, smash your head against the keyboard to continue

Permalänk

Oj firar/sörjer 10års jubileum just nu

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk

ja man var nog med när de begav sig innan de nya forumet fanns som ja reggade precis när de kom men innan dess minns man också 99 nått sånt ...

såg nu att ja tyvärr inte kom bland dom 1000 första men iaf 1098 så var ju nära men som sagt man satt för mycket på IRC och idlade bort tiden

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk

Då har man passerat 10år på swec

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Man känner sig gammal när man läser här

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Jag hittar hit ibland, även om jag inte skriver så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ens ihåg hur det kommer sig att jag registrerade mig här, tror det var när jag var cirka 13 år gammal och skulle bygga ihop min första dator.. men vilka minnen ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Haha gud, nu när jag kollar efter så har jag ju varit reggad här i över 10 år, men nästan aldrig skrivit. Hängde mest på nordichardware i mina dagar, blev veteran nummer 11 om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

jag lovar...

Permalänk
Medlem

Kul att så många är kvar mycket tid ut har det blivit här, och förhoppningsvis mycket mer tid framöver.

Visa signatur

I/O is everything !

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snutte:

Vem minns inte fantastiska trådar som "Da bear" "ska träffa en brud" eller tråden där man gjorde om katten gustav strippar.
Medlem sen den blåa tiden när man överklockade sin K6-2 från 300 till 450MHz(!), sen blev det en duron 600MHz som man försökte plåga upp till 1GHz med silverpenna och coreknäckande. Det var bättre förr när man själv fick låsa upp CPUn!

Appropå ditt inlägg om strippar så hittade denna när jag kikade igenom min Sweclockers-katalog jag fortfarande har kvar.

Antar att vissa hade den perceptionen av mig.

Skrivet av No:

Det jag undrar är hur många det är av gamlingarna som faktiskt har växt upp?
Vad folk gör nu?
Har ni verkligen tid att forumsurfa nu för tiden?

Tvivlar på att särskilt många minns mig men...
Jag har ett lamt jobb, en underbar make och en vild 1-åring.

Man kan få vänner för livet på swec känns det som.
T.ex. FLAGEL var på A's och mitt bröllop.
Även om man inte hörs så ofta så finns dem där i bakhuvudet ibland, ibland mailar man en rad och uppdaterar varandra på vad som händer i livet. Myyys

Vad många gamla nicks man känner igen - fantastiskt roligt! Än bättre att många inte bytt avatarer!
Många minnen väcks. Tyvärr kunde jag inte medverka, men vem minns de IRL-aktiviteter som swec bidrog till - tänkte specifikt på Folkracet (2003-06-14).

För att svara på Nos frågor:
- Privat: Lyckligt gift, två små barn. Jobb: Hamnat på tillverkarsidan, jobbar med PR på Samsung i Norden.
- Nej, finns inte med tyvärr.
- Minns dig, med massor av fler i denna tråd!

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm jag kan nog räkna mig som veteran, när jag började på swec så fanns inte ens 1000 pers här...

Var aktiv ett par år, med nån sväng som bannad och nån sväng som gallerimoderator. skrev mycket ett tag, men ingen minns väl det

jag är inte aktiv direkt längre, varken inom swec, eller datorer. jag kör en liten asrock nettop dator med över 3tb lagring. i förhållande till min 35kg tunga kub jag släpade till dreamhack varje år förr. den hade 2tb på den tiden. ca 2005-2006 typ, min epenis var gigantisk

I övrigt har jag inte vuxit upp, men jag har köpt hus och en sambo sedan typ 6 år, och ett barn på väg.

Jag jobbar fortfarande på samma järngjuteri som för över tio år sedan.

Har flyttat ut min hobby från datorrummet till garaget, köpt svets och kompressor och har nu ett stort intresse av gamla bilar. Det intresset har jag alltid haft iofs, men när man bodde i lägenhet var det ingen ide att meka bil.

Har ingen direkt kontakt med någon från mitt förflutna, förutom släkt och arbetskamrater.

Bitter? Absolut inte. Livet har bara blivit bättre sedan man sluta peta ner ENORMA pengar summor i datorn.

Den enda bitterheten är väl att man passerat 30, men vi ska ju alla bli gamla och dö. Det är den bittra sanningen.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solstice^:

Var aktiv ett par år, med nån sväng som bannad och nån sväng som gallerimoderator. skrev mycket ett tag, men ingen minns väl det

Jodå, någon minns det allt ... Kan ha haft något med lukten av wunderbaums att göra.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Hedersmedlem

Nostalgi

Klart att man minns folkracet i Hallsberg 2003, jag blev ju 2:a

Personligen var jag inte så aktiv i själva forumet, men mer på sidan i sig. Jag letade i arkivet och kom fram till att jag skrivit 131 artiklar, recensioner och moddningar från den gamla goda tiden. Mest känd blev nog Jumbo H2O-Server och xXx-BOX (som för övrigt snabbt överbelastade sidan efter den hamnade på Shashdot. Synd att inte allt gammalt finns kvar online, dock har jag personligen kvar allt offline såklart. Har även bilder från Folkracet och våra små aktiviteter på Dreamhack.

Jag var ju gammal redan då, nu har jag hunnit bli 36 och jobbar fortfarande med IT.

Permalänk
Medlem

Jumbo H2O-server och xXx-BOX minns jag väl! Finns det kvar några bilder här?

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PreacherMan:

Jumbo H2O-server och xXx-BOX minns jag väl! Finns det kvar några bilder här?

Nej, det tror jag inte. Jag funderar dock på att slänga upp en sajt med all gammal nostalgi på, skriver här inne i så fall.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MjO:

Klart att man minns folkracet i Hallsberg 2003, jag blev ju 2:a

Personligen var jag inte så aktiv i själva forumet, men mer på sidan i sig. Jag letade i arkivet och kom fram till att jag skrivit 131 artiklar, recensioner och moddningar från den gamla goda tiden. Mest känd blev nog Jumbo H2O-Server och xXx-BOX (som för övrigt snabbt överbelastade sidan efter den hamnade på Shashdot. Synd att inte allt gammalt finns kvar online, dock har jag personligen kvar allt offline såklart. Har även bilder från Folkracet och våra små aktiviteter på Dreamhack.

Jag var ju gammal redan då, nu har jag hunnit bli 36 och jobbar fortfarande med IT.

Haha, not bad. Kommer du ihåg vem som vann?

Skrivet av MjO:

Nej, det tror jag inte. Jag funderar dock på att slänga upp en sajt med all gammal nostalgi på, skriver här inne i så fall.

Självklart kommer man ihåg det, vore kul om du slängde ihop en nostalgisajt.

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Hedersmedlem

Yes, vinnaren var Per H, aka WRC!

Permalänk
Medlem

Såg nu utav en slump att det är tom 11 år sen sen man registrerade sig här på Sweclockers.
Tiden går minsann. Var man vill det eller inte.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Underbar tråd detta, och visst kan man väl sakna ett och annat som har hänt här. Nog för att jag inte reggade mig förrän 2003, men visst kommer jag ihåg den blåa tiden.

Skrivet av Solstice^:

Hmm jag kan nog räkna mig som veteran, när jag började på swec så fanns inte ens 1000 pers här...

Var aktiv ett par år, med nån sväng som bannad och nån sväng som gallerimoderator. skrev mycket ett tag, men ingen minns väl det

jag är inte aktiv direkt längre, varken inom swec, eller datorer. jag kör en liten asrock nettop dator med över 3tb lagring. i förhållande till min 35kg tunga kub jag släpade till dreamhack varje år förr. den hade 2tb på den tiden. ca 2005-2006 typ, min epenis var gigantisk

I övrigt har jag inte vuxit upp, men jag har köpt hus och en sambo sedan typ 6 år, och ett barn på väg.

Jag jobbar fortfarande på samma järngjuteri som för över tio år sedan.

Har flyttat ut min hobby från datorrummet till garaget, köpt svets och kompressor och har nu ett stort intresse av gamla bilar. Det intresset har jag alltid haft iofs, men när man bodde i lägenhet var det ingen ide att meka bil.

Har ingen direkt kontakt med någon från mitt förflutna, förutom släkt och arbetskamrater.

Bitter? Absolut inte. Livet har bara blivit bättre sedan man sluta peta ner ENORMA pengar summor i datorn.

Den enda bitterheten är väl att man passerat 30, men vi ska ju alla bli gamla och dö. Det är den bittra sanningen.

Och fina minnen av Solstice^, Edin, Irlut m.fl. på DH. Kul att ni fortfarande finns kvar någonstans ändå!
Ibland säger jag fortfarande för mig själv: "Pluxus" och "Isbjörnar har svart hud", det fick jag på en fin post-it på DH. Vem var det egentligen som lyckades förstöra mig så?

Skrivet av No:

Det jag undrar är hur många det är av gamlingarna som faktiskt har växt upp?
Vad folk gör nu?
Har ni verkligen tid att forumsurfa nu för tiden?

Tvivlar på att särskilt många minns mig men...
Jag har ett lamt jobb, en underbar make och en vild 1-åring.

Man kan få vänner för livet på swec känns det som.
T.ex. FLAGEL var på A's och mitt bröllop.
Även om man inte hörs så ofta så finns dem där i bakhuvudet ibland, ibland mailar man en rad och uppdaterar varandra på vad som händer i livet. Myyys

Och visst minns man No, även om det kanske mest är från IRC.

Själv bor jag nu i Uppsala, jobbar som samordnare för en mindre IT-enhet som sköter allt för ca 400 användare.
Har precis skrivit på ett kontrakt för första lägenheten som känns "riktig", inget andrahand, nyrenoverat och bra läge. Flyttar dit med fästmön om ett par månader.

Permalänk
Medlem

Firar 10 år som medlem i år. Var tidigare medlem på 64bits, har jag för mig det hette? Kan ha varit runt år 2000-2002?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv tycker man att man varit på forumet länge då man snart varit medlem i 5 år. Sen kommer man in hit och känner sig helt ny

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av flyawaynille:

Själv tycker man att man varit på forumet länge då man snart varit medlem i 5 år. Sen kommer man in hit och känner sig helt ny

Patriots!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II