Permalänk
Medlem

Har inga minnen av den "blå" tiden. Men jag vet att jag har hängt här sen den första "grå" men registrerade mig 2002 för jag hade en fråga om nått grafikkort. Är en av dom som saknar gamla ö.ä. Tråden om Da_bear var bra. Även katten Bamse(?) får man heller inte glömma

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Grattis till mig då jag varit här i exakt 10 år idag 27/10-11

http://www.sweclockers.com/profil/defender

edit
Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Alla är vi fortfarande nördar

Bara kolla min sign, haha, minst 5 år old ^^
Fast jag har inte vart här 10 år Nästan dock.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Det är sällan jag brukar tänka tillbaka, och fundera över hur tiden går och att det faktiskt var en jävla massa år sen jag gjorde något visst i livet. Så jag blir lite förvånad när jag läser den här tråden, och minns när jag för 10+ år sedan satt här på sweclockers. Jag minns vad jag läste om, vad jag försökte bygga, vilka spel jag spelade, hur min dator såg ut, och så vidare. Jag har aldrig skrivit aktivt på sweclockers, men jag läser här till och från. Och jag har kanske ett hundratal inlägg genom åren.
Och som någon skrev tidigare i tråden, man lurkade ju bara rundor i ett par månader, kanske år, innan man faktiskt skrev något. Och ja, omregistreringen runt 2001 minns jag också svagt. Hur länge fanns sweclockers innan dess?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Ser man på, idag är det exakt 9 år sedan jag registrerade mig.

Permalänk
Medlem

Vart med rätt länge, även på den blåa tiden.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumvante:

Jag minns tråden om snubben som hittat en övergiven båt som den grymmaste tråden ever. Det var tider! Då var internet något spännande och inte slentrianmässigt som det är idag.

Tänkte precis på det också och kom ihåg att tråden hette något med "jakten på det elita serverchassit". Var tvungen att googla på det. Tråden verkar finnas kvar och kan hittas här http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Bilderna däremot verkar inte fungera längre.

Permalänk
Medlem

Kommer fortfarande ihåg när ÖÄ blev borttaget usch.

The Horror The Horror.
Utöver det så när man kollat tillbaks på sina gammla trådar så är det lite pinsamt(var ett tag sedan jag gjorde detta dock)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockert:

Tänkte precis på det också och kom ihåg att tråden hette något med "jakten på det elita serverchassit". Var tvungen att googla på det. Tråden verkar finnas kvar och kan hittas här http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Bilderna däremot verkar inte fungera längre.

Minns den tråden väl.

Börjar väl jag snart också närma mig 10 år på forumet. Är inte så mycket för överklockning längre, men tittar in lite då och då och läser lite för att hålla mig uppdaterad.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Inaktiv

Jag minns den blåa tiden, läste här då. Men är visst inte reggad förrän 2004.
Men, jag reggade mig nog tidigare med ett annat nick nu när jag tänker efter...

Permalänk

Loggar in allt mer sällan här nu men Swec hänger liksom med en ändå...
10 år har jag inte hunnit med än, men minns allt den blåa tiden

Permalänk
Medlem

Snart 10 år för min del också! Minns hur spännande det var vid den tiden då allt med datorer och överklockning var nytt och spännande. Bara nu slog det mig alla roliga trådar ni har nämnt tidigare i tråden. Sjukt fina minnen! Tiden går fort!

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Ha! Jag har också fyllt tio! Nästan lite läskigt. Hur ser man vilket medlemsnummer man har?

935? Wohoo under 1000! Dubbelt firande!

<-Propellerhatt

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Kommer fortfarande ihåg när ÖÄ blev borttaget usch.

The Horror The Horror.
Utöver det så när man kollat tillbaks på sina gammla trådar så är det lite pinsamt(var ett tag sedan jag gjorde detta dock)

Javisst har man postat en del omoget skräp. Har dock en hel drös med sköna minnen från swec.

Reggade mig 2004-10-27 så jag firade 7år precis

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Dags att känna sig gammal här snart ju, en massa tid som gått Men skönt att många som är reggade -01/-02 fortfarande är här.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Inaktiv

Reggade mig här 5/10,2001. besöker sidan fortfarande varje dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Reporting in !

Har varit ganska flitig läsare sen jag reggade mig däremot har post-frekvensen varit väldigt varierande.

detta var för övrigt mitt 1000:e inlägg men så har jag alltid förespråkat kvalitet framför kvantitet.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Slösurfar på Övriga ämnen ibland när man inte har annat att läsa. Men annars så har man lite annorlunda prioriteringar idag än att peltierkyla datorn

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Skrivet av WaltX:

6-årig Sweclocker här

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena Walter.

Ont: Jo skapade mitt första konto 2005, mitt andra 06, mitt tredje 07 och efter det så dök detta konto upp.
Jo, självklart så minns man sina yngre hårdvarudagar här. Det vart mycket hårdvarupill och Quake spelade med den gamla AMD datorn vi hade.
Hade sett till SweC innan, men hängde inte riktigt här hehe.

Märkt att många veteraner hänger till vid TechSweden numera också Känner igen många nick.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Varit medlem sen januari 2000 tror jag det var. Skulle vara intressant (eller snarare skrämmande) att se hur mycket tid man spenderat här. Har kollat in forum och nyheter i princip varje dag man haft tillgång till en dator. Och det är fortfarande en av de sidor jag spenderar mest tid på.

Snart tolv år sen och då kunde man inte förmedlat detta från sängen via en telefon. Dags att checka in på museum snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q'aman:

Varit medlem sen januari 2000 tror jag det var. Skulle vara intressant (eller snarare skrämmande) att se hur mycket tid man spenderat här. Har kollat in forum och nyheter i princip varje dag man haft tillgång till en dator. Och det är fortfarande en av de sidor jag spenderar mest tid på.

Snart tolv år sen och då kunde man inte förmedlat detta från sängen via en telefon. Dags att checka in på museum snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Du ligger också med i "under 100" klubben.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Tja... Var ett tag sedan man reggade sig här för första gången för att lära sig hur man skulle bygga ihop och överklocka sin dator! Galet vad tiden går fort, men är fortfarande en flitig besökare och läser nyheterna varje dag. Det kan hända att det slinker in ett eller annat svar på någon tråd ibland med

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem

Borde också vara nära tio år snart :>
* edit: jävlar, ett par veckor till bara, trodde jag felade på ett år!
* edit2: kan nån förklara varför Rich har ett senare registreringsdatum men lägre u-id än mig?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Har ett tag kvar till 10-årsdagen! Har blivit lite sporadiskt läsande (och skrivande) här på swec de senaste åren...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, kul tråd! Jag namndroppar Ilja och Alizee i vanlig ordning! Da Bear ska träffa en tjej, Thomas (?) fascination för Lene Marlin, x3mist som med handen på hjärtat kanske inte skulle hänga på nördforum, slampas utbrytarforum. Såg jag hade 2500 inlägg, men jag vet inte om jag vågar läsa igenom något som säkerligen kantas av otrolig präktighet och nonsens, haha. 10 år är lång tid...

Permalänk

Postar för att se när jag är reggad...

Edit: Där ser man.

Dabear-tråd nu!

Edit 2: Dabear-tråd sa du? Okej!

http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Permalänk
Medlem

Tio år är faktiskt sjuuukt lång tid. Vafan har man gjort egentligen? Pillat navel, ätit äcklig mat, druckit för många öl och fått något tunnare hår...

Sy med Castor, den exploderande räkgrytan osv är andra klassiska grejer som oftast inte nämns. Det är mest 'den blå tiden' och 'da_bear' som kommer på tal. Känns som hundra år sen.

Swec har liksom tappat stinget lite... dom gamla rävarna har väl fått annat för sig. Även jag. Men men, sånt är livet. Det förändras.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

skriver för att se mitt registreringsdatum.

borde vara ett par år nu.

Permalänk
Medlem

Gu va massa 01or de va, -04 va tydligen året då jag reggade mig.

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

Har väl aldrig varit speciellt aktiv på forumet, vilket väl iofs gör det ännu mer fascinerande att man fortfarande besöker det då och då såhär 10år senare! Kul att se att det ändå finns en hel del gamla rävar kvar fortfarande!

Men som många påpekat tidigare, dabear och blyertstrimmade AMD-processorer! För att inte tala om kontroversen med det nya forumet då man tappade tidigare reg. datum och userid! Det var tider det

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!