datorn startar och stänger sen av sig

Permalänk
Medlem

datorn startar och stänger sen av sig

Fick hem mitt moderkort från komplett idag men nu när det är monterat så har jag ett problem.
Problemet är att när jag ska starta datorn så går den igång(fläktar+hdd snurrar) men den ger ingen bild och sen stängs den av efter ca 10sec.

Jag har testat att ta ur batteriet och att flytta bygeln(inte samtidigt) och att byta plats på minnena och även testa dom ett och ett. Tyvärr så har inget fungerat:(

Ngn som har något råd om vad som kan va fel?

Edit: har testat systemet med bara moderkort, processor, ram och graffikkort och det är samma fel fortfarande.

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Avstängd

Låter som det kan vara processorn i ditt fall, normalt brukar inte datorn starta alls om processorn är trasig men vet att det kan bli så, kan även vara moderkortet.

Har du någon bekant som har samma socket som dig föreslår jag att ni testar din processor på hans modekort fungerar det testar ni hans processor på ditt moderkort. Då får du veta svaret =D

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

fick ju tillbaks moderkortet från reparation så hoppas att det inte e trasigt. Är tyvärr den enda jag känner som har 1155:(

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till