World of Warcraft: Mists of Pandaria [OFFICIELLT]

Permalänk
Medlem

World of Warcraft: Mists of Pandaria [OFFICIELLT]

Officiella hemsidan för WoW:MoP

Features

  • Level cap raised to 90

  • New class: Monk

  • New race: Pandarens

  • Pve Scenarios

  • Pet Battle System

  • New Talents

  • New continent

  • Challenge Mode Dungeons

What is Mists of Pandaria?
The goal is to combine new gameplay with most fun parts of the past.
The plan is to get people back into the world, instead of having players roam around Stormwind and Orgrimmar all the time once they reach max level.
Developers want you to do what you want to do to progress your character. They really want you to feel like you have a menu of content where you can pick whatever you want to do, and you shouldn't feel forced to do something to progress your character. For example, daily quests will reward you with valor points but it will still be faster if you raid of course.
Character builds are going to be entirely revamped. Talents were still too cookie cutter, so the developers want to give players more choices in their talents.

Preview Trailer

Permalänk
Medlem

"levelcap raised to 90"................................................... 32423142135125k crit anyone? Seriöst. lvl 90? kommer det existera något som heter PvP efter denna patch? ja jösses säger jag bara...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Trodde denna posten var ett skämt... Men fan verkar ju vara helt legit. OMG vad utför det har gått för wow.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Som vanligt så kommer det vara extremt många haters som bara gnäller men ändå likförbannat köper spelet när det släpps.

Jag tycker personligen att alla expansions har varit bra(vissa bättre än andra) men ändå hållt sin klass. Så jag ser inget problem med kommande expansion.

Personligen trodde jag det skulle bli naga som nästa ras.

Permalänk
Medlem

Dom har introducerat kung fu panda.. i wow.. grattis.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Pinsamt är vad det är. Från demoner/Ragnaros/Illidian till disneys panda?

Tur Diablo 3 kommer samtidigt.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Men asså.. Dethär måste ju endå vara ett skämt?

Permalänk
Medlem

Hade varit mycket fetare med Nagas som ras tycker jag. Och Monk. Monk? Allvarligt talat?

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk

palla att man kan critta typ 750 k .................................

Permalänk
Medlem

Edit: Misstolka nog... tror jag iaf

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Som Exrox sa så tror jag många haters kommer köpa endå Jag själv spelar inte wow längre men tror nästan att jag ska börja i någon månad när denna expansion kommer, jag gillar att lvla och från 80 - 85 va det SKITKUL! Men när man sedan står där i lvl 85 med bra gear så är det urtrist...

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

De kan ju inte vara seriösa med pet battle-grejen.. Jag menar, Pokemon finns ju redan?

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

En Panda monk? Hur ballt som helst ju! Ska bli kul när det släpps tycker jag

Permalänk
Avstängd

Haha detta är ju bara löjligt ska de sänka åldersgränsen till 8+ eller? snälla... har spelat WoW sedan vanilla till cataclysm dock slutade jag med cataclysm efter 2-3 mån. Har haft några uppehåll i mellan åt men alltid börjat spela när en expanasion börjat men detta var droppen... hoppas det får WoW att äntligen lägga ner för gott!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Dom har introducerat kung fu panda.. i wow.. grattis.

Tror mer att det är pandorna från Warcraft de lyfter fram..

Visa signatur

MKX

Permalänk
Medlem

World of Warcraft: Mists from the Rifts of The Old Republic of Guild Wars.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

har själv slutat spela, men blir förmodligen till och testa i hopp om att det är lite bättre :/

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför dom tar med pandaren nu, det var ju så nej nej i vanilla WoW. Eftersom det var så många från China som spelade och där är tydligen pandor heliga eller något Minns inte riktigt hur det var men iaf så minns jag att blizzard sa något sånt Men iaf Drunk panadas var ju alltid varit kul i Warcraft så tummen upp fasst man inte spelar mera

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Skrivet av lillvirus:

palla att man kan critta typ 750 k .................................

Man är ju nästan där redan idag. En mage som heter Cartoonz vet jag har crittat typ 630k om jag minns rätt. Finns på Youtube.

För övrigt har jag svårt att ta hela den där panda-grejen allvar. Känns ju extremt riktat mot små barn. Som sagt, tur att Diablo 3 kommer snart.

Permalänk

Communityn har velat ha pandarians som spelbar klass sedan release. Fattar inte varför folk gnäller..
Tro fan man skadar mer när man är högre level med högre stats på gearen. Jag kan hålla med om att stastinflationen är väl hög men hur hade ni löst det?

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

vad spelar det för roll hur mycket man kan critta för?
HP kommer ju gå upp likvärdigt så fattar inte riktigt hur ni tänker?

Permalänk
Medlem

Haha. Nu har de gått för långt.
Tacka gudarna för att jag slutade spela spelet.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett trailern både en och två gånger har jag fortfarande svårt att tro att detta verkligen skulle vara nästa expansion. Men det är det ju...

Första gången som jag inte känner mig riktigt taggad efter att ha sett en första skymt av nästa WoW expansion. Mycket tveksamt om jag ens kommer testa WoW:MoP.

Det enda som talar för det är att jag fortfarande inte har hittat ett alternativt mmo som ens kommer nära WoW, när det är som roligast. Kanske SW:Tor kan vara något, men det är jag långt ifrån säker på.

Får väl hålla tillgodo med diablo 3 när det väl kommer

Permalänk

Klart denna ska inhandlas !

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Detta måste bara vara ett skämt... grafiken... storyn... allt är sämre än orginalet för 6-7 år sen!?

Permalänk
Medlem

Nästan så man är lessen när man läser kommentarerna... Är det faktist så att 80% inte vet vad "PANDAREN" är? Och att dom faktist varit med i Warcraft länge ... gissar att en stor del av dom som spelar WoW har missat dom tidigare Warcraft som enligt mig var mycket bättre ;P

Edit : Måste bara länka denna för nostalgi ^^

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Tycker wow har blivit för utstuderat.. finns ingen mystik kvar i spelet.
Man läser om bossarna innan man möter dem, man kollar guider hur man ska specca och vart man ska levla.

Var roligare på vanilla när man sprang runt som en idiot och var dps som diciplin priest för att man hade mindcontrol :]

Tycker alla expansioner har varit bra, men tröttnar snabbt för när man levlat till capen är det om att göra samma sak som man gjort i alla tidigare... skaffa gear och se cool ut ^^

Permalänk
Medlem

Låter roligt med en klass utan autoattack. Kanske blir att köpa Cata+MoP då för att få spela en stor asiatisk nalle! Tror nog faktist att det får bli så! Håller dock med föregående talare. Angående att det inte finns någon mystik kvar. Tror också att det är anledningen varför folk slutar spela. Skulle det vara mer mystik, så skulle vara fler som undrade vad som var bakom nästa hörn etc...

Någon som förstått ifall man får en D3 nyckel för alltid, när man signar upp sig för 12mån wow, eller om den bara är aktiv under tiden kontot är aktivt?

Edt: Vanilla var bäst, var en av de högst levlade rougsen på min server. Level 28(!). Sneaky som fan när jag slaktade folk i Barrens/Ashenvale! Tycker personligen att Fantasy spel måste ha en del mystik...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Har lirat WoW i runt 3 år och slutade i våras efter någon månad i Cata, detta blir ju bara ännu värre i mina ögon. :/
Pet systemet känns kopierat från SWtORs companion (eftersom man kan ge pets items osv), eller en Pokémon kopia.

"Jab generates Light and Dark force, which are used for everything else. Some finishing move uses dark force, some use the light force.
No auto attack! Devs want you to have this street fighter feel where you punch a lot"
Känns ju även det lite inspirerat av SWtOR, jag gillar/gillade WoW, nu går det ju bara utför, tvivlar starkt på att de tar igen subscribers med denna expansionen.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

hunter minimum range - gone! Yaaa svårt att lira nu

Couching Tiger: Hidden Chimera låter ju också vettigt, fast nej