Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nu har jag tröttnat.. köpt 2st 6950 för över 5000kr och de fungerar inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasse42sthlm:

prova att byt språk , hade faktiskt samma problem en gång i tiden med CF och fick tipps av en här att byta språk för CCC
eng operativ svensk CCC eller åt andra hållet

Har gjort det tidigare har jag för mig, men det känns ju som att det är skärm relaterat :/

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 - 1TB Western Digital Caviar Black - Intel Core i5 2500K @ stock - Silversone Rv02 - 64gb m4 SSD - 8gb 1600Mhz Vengeance LP - NH-D14 - 2x upplåsta "6950" 2gb sapphire toxic edition - Corsair AX 850W 80+ Gold - Dell 2412M

Permalänk
Medlem

Jag har testat på både Samsung T220 och Dell U2410, ingen skillnad vad jag har märkt.
Kan ju vara att 24'' använder en högra upplösning (1920x1200)

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Inaktiv

Är skärmen ny och inkopplad via dvi? Testa i så fall att koppla den nya skärmen via dvi till en annan dator som redan använder en dvi-skärm. Koppla sedan in den i nya datorn. Fungerade för mig, konstigt nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Jag har testat på både Samsung T220 och Dell U2410, ingen skillnad vad jag har märkt.
Kan ju vara att 24'' använder en högra upplösning (1920x1200)

Jo, fattar inte varför skärmen flippar ut när man kör med crossfire när den fungerar så bra annars :S Makes no sense

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 - 1TB Western Digital Caviar Black - Intel Core i5 2500K @ stock - Silversone Rv02 - 64gb m4 SSD - 8gb 1600Mhz Vengeance LP - NH-D14 - 2x upplåsta "6950" 2gb sapphire toxic edition - Corsair AX 850W 80+ Gold - Dell 2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Är skärmen ny och inkopplad via dvi? Testa i så fall att koppla den nya skärmen via dvi till en annan dator som redan använder en dvi-skärm. Koppla sedan in den i nya datorn. Fungerade för mig, konstigt nog.

jupp, är ny och kopplad via dvi, ska ge det ett försök! xD Men det låter som salve-kvack! ^^

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 - 1TB Western Digital Caviar Black - Intel Core i5 2500K @ stock - Silversone Rv02 - 64gb m4 SSD - 8gb 1600Mhz Vengeance LP - NH-D14 - 2x upplåsta "6950" 2gb sapphire toxic edition - Corsair AX 850W 80+ Gold - Dell 2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Är skärmen ny och inkopplad via dvi? Testa i så fall att koppla den nya skärmen via dvi till en annan dator som redan använder en dvi-skärm. Koppla sedan in den i nya datorn. Fungerade för mig, konstigt nog.

Nej, det fungerade inte

Borde jag ringa Inet imorgon och klaga? Borde jag inte få en ny monitor/byta till en annan för samma pris?

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 - 1TB Western Digital Caviar Black - Intel Core i5 2500K @ stock - Silversone Rv02 - 64gb m4 SSD - 8gb 1600Mhz Vengeance LP - NH-D14 - 2x upplåsta "6950" 2gb sapphire toxic edition - Corsair AX 850W 80+ Gold - Dell 2412M

Permalänk
Medlem

Sskärmen har väl 2st DVI? blir det någon skillnad där?
Vilket uttag på grafikkortet används?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murrmel5:

Så, nu har jag kämpat länge med att få crossfire att fungera, men det vägrar! Jag känner att tålamodet börjar ta slut -.- Jag får bra resultat i 3dmark så man kan ju tro att det borde fungera, men nej. Jag kan inte starta spel utan att skärmen hela tiden faller. Sekunden jag lirar i windowed eller stänger av crossfire så fungerar det bra.

Jag har:
senaste CCC
senaste ATI Catalyst Application
Win 7 64bit
(komponenterna står nedanför)

De verkar fungera bra var för sig, men fan inte tillsammans vilket får mig att bli otroligt frustrerad.

En till sak, nu visas inte temperaturen eller aktiviteten av det andra kortet i CCC, vilket fungerade för 1 timme sedan...

Tacksam för svar//mathias

Haha, klocla ner grafikminnet bro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Haha, klocla ner grafikminnet bro.

Ehrm, jag kör på stock atm Borde jag sänka mer?

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 - 1TB Western Digital Caviar Black - Intel Core i5 2500K @ stock - Silversone Rv02 - 64gb m4 SSD - 8gb 1600Mhz Vengeance LP - NH-D14 - 2x upplåsta "6950" 2gb sapphire toxic edition - Corsair AX 850W 80+ Gold - Dell 2412M

Permalänk
Medlem

1315 är inte stock. Man brukar få strypt prestanda av ett för överklockad grafikminne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Sskärmen har väl 2st DVI? blir det någon skillnad där?
Vilket uttag på grafikkortet används?

Nepp, bara 1x dvi in på skärmen :/ har provar båda utgångarna på grafikkortet

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 - 1TB Western Digital Caviar Black - Intel Core i5 2500K @ stock - Silversone Rv02 - 64gb m4 SSD - 8gb 1600Mhz Vengeance LP - NH-D14 - 2x upplåsta "6950" 2gb sapphire toxic edition - Corsair AX 850W 80+ Gold - Dell 2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

1315 är inte stock. Man brukar få strypt prestanda av ett för överklockad grafikminne.

Vet att 1315 inte är stock men jag har klockat ner till stock nu..

Btw, så har jag listat ut felet. testade att koppla in i den andra DVI-kontakten på grafikkortet vilket fick det att fungera (weird då jag redan gjort detta, har jag för mig) men iaf.. Betyder detta att det är fel på min första DVIkontakt på grafikkortet?

aja, K bry

Bf3 here I come!

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 - 1TB Western Digital Caviar Black - Intel Core i5 2500K @ stock - Silversone Rv02 - 64gb m4 SSD - 8gb 1600Mhz Vengeance LP - NH-D14 - 2x upplåsta "6950" 2gb sapphire toxic edition - Corsair AX 850W 80+ Gold - Dell 2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murrmel5:

Juste, min gamla skärm är en Samsung SyncMaster t220

har en likadan skärm och upplever att kontakten sitter aningen löst mot grafikkortet..
har även haft andra problem med drivrutinerna till den..

Visa signatur

| MSI 890FXA-GD65 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 4.0Ghz | Corsair H80 | Corsair Venegeance 16 GB 1600Mhz | Radeon 7970 Accellero Xtreme CF | Crucial m4 SSD 128gb x2 + 4TB | CM 1000w 80+ Gold | 14 tysta kylfläktar | NZXT H2 Midi Tower | w10 |

Permalänk
Medlem

@murrmel

hehe det gick bra !

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murrmel5:

Vet att 1315 inte är stock men jag har klockat ner till stock nu..

Btw, så har jag listat ut felet. testade att koppla in i den andra DVI-kontakten på grafikkortet vilket fick det att fungera (weird då jag redan gjort detta, har jag för mig) men iaf.. Betyder detta att det är fel på min första DVIkontakt på grafikkortet?

aja, K bry

Bf3 here I come!

Om du orkar så kan du ju testa byta plats på dina grafikkort då så du sätter det med ickefungerande port underst?
Konstigt att en skärm skulle fungera på den ickefungerande porten medan en annan kluddar till allt...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H