Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Ja ifall det inte görs ordentligt som sagt. Rockstar är ju betydligt bättre än Ubisoft tack o lov.

Vad gäller storyn så är det ju inte en av anledningarna till varför JAG spelar GTA. Jag spelar det för att "spelet i sig" är roligt.

Dock är det ju självklart att många spelar det enbart för storyns skull. Själv väljer jag någon film då istället.

Borde kanske välja ett annat spel med i så fall, spelen som ni eftersöker med dessa online funktioner finns redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ain0k:

Systemkraven för GTA V släppta:
http://wccftech.com/gta-pc-pc-requirements-unveiled/

Ser inte så farligt ut.
Hoppas min 4670k och GTX770it räcker till lite ögongodis

"Rockstar itself hasn’t officially confirmed these requirements so for now I’ll mark these as a rumor"

Så systemkraven är inte alls släppta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Säkert frågat innan i tråden men, hur blir det med fuskare? I GTA IV så var det alltid fuskare i lobbyn när man spelade på dator. Nu när det finns på Steam så lär dem ju använda sig av vac eller något?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Systemkraven för GTA V släppta:
http://wccftech.com/gta-pc-pc-requirements-unveiled/

Ser inte så farligt ut.
Hoppas min 4670k och GTX770it räcker till lite ögongodis

20gb bara? Låter ju inte så lovande :/ Hade förväntat mig minst 40

Permalänk

när kommer gta till pc då vad e statusen nu?

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

när kommer gta till pc då vad e statusen nu?

27/1 Release datum för Gta V(PC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

20gb bara? Låter ju inte så lovande :/ Hade förväntat mig minst 40

Vilka PC-spel är så stora?

Permalänk
Skrivet av Rajat:

så GTA 3 hade ingen story menar du? Även GTA och GTA 2 (inklusive expansioner) hade också en story.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, exakt så menar jag. Eftersom jag skrev, ordagrant: "Det är först i Vice City/SA som det ens fanns en story överhuvudtaget."

Det är såklart mer story än i tex Minesweeper. Men det var i stilen "gå hit och gör det här". Man blev mer eller mindre bara tillsagd vad man skulle göra hela tiden, det är först i Vice som huvudperson ens började prata, och storyn fick en mer cinematisk karaktär.

Storyn i GTA5 skulle vara underhållande att se som en film, utan att man fick peta på spelet själv.
Storyn i trean skulle inte vara i närheten, ens med samma grafiknivå.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Vilka PC-spel är så stora?

Många nyare spel är 40GB och uppåt.

Assassins Creed: Unity 42GB
Battlefield 4 Premium 55GB
Final Fantasy XIII 58GB
Wolfenstein: The New Order 44GB

De som ligger på 40GB+ som jag har installerat just nu. Sedan finns det massor som ligger mellan 20-40GB, exempelvis Evil Within (39GB) och Shadow of Mordor (38GB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Många nyare spel är 40GB och uppåt.

Assassins Creed: Unity 42GB
Battlefield 4 Premium 55GB
Final Fantasy XIII 58GB
Wolfenstein: The New Order 44GB

De som ligger på 40GB+ som jag har installerat just nu. Sedan finns det massor som ligger mellan 20-40GB, exempelvis Evil Within (39GB) och Shadow of Mordor (38GB).

Hmm, bara skitspel alltså.

Nåja, det finns inga officiella siffror från Rockstar än sålänge, så vi får väl se hur det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

20gb bara? Låter ju inte så lovande :/ Hade förväntat mig minst 40

PS4-versionen är 50GB, PC-versionen kommer inte vara mindre. Verkar som någon hittat på kraven.

Permalänk
Medlem

Hoppas dem släpper för nedladdning, på ADSL tar det etag vare sig det är 20 eller 40gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

PS4-versionen är 50GB, PC-versionen kommer inte vara mindre. Verkar som någon hittat på kraven.

Tror inte man dra för stora växlar av hur mycket utrymme spelet kräver på konsoll.

Sen kan man ju rent allmänt fråga sig vad som gör att spelens utrymmeskrav exploderat på senare tid. Fler filmsekvenser? Sämre optimerat? Efterbliven programmering?

Skyrim väger in på nätta 11 GB, som exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tror inte man dra för stora växlar av hur mycket utrymme spelet kräver på konsoll.

Sen kan man ju rent allmänt fråga sig vad som gör att spelens utrymmeskrav exploderat på senare tid. Fler filmsekvenser? Sämre optimerat? Efterbliven programmering?

Skyrim väger in på nätta 11 GB, som exempel.

Elite Dangerous är 3,5GB. Men det har massor av innehåll som är matematiskt skapat.

GTA IV från 2008 drar cirka 32GB på PC (med expansionen, utan mods). Max Payne 3 drar ungefär lika mycket på PC, 31GB. PC-versionen kan bli lite mindre än PS4-versionen (t.ex. om de avsiktligt valt att fylla upp blu-ray:en). Men jag skulle gissa 40GB+ åtminstone.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Tror inte man dra för stora växlar av hur mycket utrymme spelet kräver på konsoll.

Sen kan man ju rent allmänt fråga sig vad som gör att spelens utrymmeskrav exploderat på senare tid. Fler filmsekvenser? Sämre optimerat? Efterbliven programmering?

Skyrim väger in på nätta 11 GB, som exempel.

är väll så att större och bättre texturer osv tar up plats? sedan så är ju hårddiskar billigt och blir större och större så inte mer en rätt att spelen utnyttjar plats om det gör det bättre och mer ögongodis, men sedan finns det spel som är stora men inte riktigt ''bra'' dock

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Inaktiv

Samtliga konsoller kör bluray idag vilket gör att utrymmeskraven inte är lika som innan. Sedan kan vi köpa hårddiskar på flera terabyte att använda i spelkonsoller och, såklart, våra PC's.

Den trista bieffekten är att det blivit svårare att motivera installation av spel på SSD'er. MP-titlar brukar jag dock försöka prioritera för att minska laddningstider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

Säkert frågat innan i tråden men, hur blir det med fuskare? I GTA IV så var det alltid fuskare i lobbyn när man spelade på dator. Nu när det finns på Steam så lär dem ju använda sig av vac eller något?

Bara för att spelet finns på steam betyder det inte att spelet körs via valves servrar och använder sig utav VAC. Vi spelar på Rockstars servrar, precis som i GTA IV.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Ja, exakt så menar jag. Eftersom jag skrev, ordagrant: "Det är först i Vice City/SA som det ens fanns en story överhuvudtaget."

Det är såklart mer story än i tex Minesweeper. Men det var i stilen "gå hit och gör det här". Man blev mer eller mindre bara tillsagd vad man skulle göra hela tiden, det är först i Vice som huvudperson ens började prata, och storyn fick en mer cinematisk karaktär.

Storyn i GTA5 skulle vara underhållande att se som en film, utan att man fick peta på spelet själv.
Storyn i trean skulle inte vara i närheten, ens med samma grafiknivå.

Läs det jag skrev igen, jag ifrågasätter ditt argument eftersom GTA, GTA 2 & GTA 3 HAR en story, så nu kommer jag även ifrågasätta ifall du har spelat GTA innan Vice City över huvud taget. Får att gå in djupare på det så är GTA 3, Vice City & San Andreas en serie som hänger ihop med en story på samma sätt som GTA IV, The Lost and Damned & The Ballad of Gay Tony med den enda skillnaden att Vice City och San Andreas gjordes som fristående spel så att du inte behövde ha GTA 3 för att spela dem.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Att ens göra GTA online är helt meningslöst enligt mig, GTA ÄR och FÖRBLIR en singleplayer spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men då behöver du inte spela det. Många tycker GTA Online är skitkul och själv så tycker jag det är roligare att spela med andra, kanske inte randoms men om man känner några och spelar typ "coop" åker runt och rånar lite butiker eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vilka PC-spel är så stora?

Ptja FC4 tar 35GB ungefär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Ptja FC4 tar 35GB ungefär

Vilken betydelse har storleken för hur spelet är? FC4 tar onödigt mycket plats och vi vet inte hur stort GTA V behöver heller för den delen.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Vilken betydelse har storleken för hur spelet är? FC4 tar onödigt mycket plats och vi vet inte hur stort GTA V behöver heller för den delen.

Sant, det tar även upp till 6-7Gig på RAM när man spelar, så jag får ha alla mina andra program stängda innan jag börjar spela FC4.

Visa signatur

FD R3 | ASUS P8Z68 V-LX | i5-2500K & Antecs Kühler 620 | GTX 970 G1 Rev 1.0 | Corsair VENGEANCE 8GB RAM |Corsair HX 750W|
Samsung 850 PRO 256GB & OCZ 120gb SSD & 1TB HDD | Windows 7 Ultimate | ASUS VE248H |

Permalänk
Medlem

Inga systemkrav är ännu släpta.
När dom släpts finner ni dem på
Http://rockstargames.com/newswire

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vilken betydelse har storleken för hur spelet är? FC4 tar onödigt mycket plats och vi vet inte hur stort GTA V behöver heller för den delen.

"Onödigt mycket plats" när det gälller open world spel eller liknande? GTA V har ett massivt område med oerhört mycket detaljrikedom, det är klart sådant kommer ta plats. Har man mycket minne är det bara bra om spelet utnyttjar det, eftersom då kan det ha ett längre område runt spelaren med detaljerad information och grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vilken betydelse har storleken för hur spelet är? FC4 tar onödigt mycket plats och vi vet inte hur stort GTA V behöver heller för den delen.

Ehm, du kanske borde läsa innan du svarar? Jag svarade helt enkelt på Sveklockarns fråga, sedan så är GTA V ett enormt spel precis som FC4 och det är vanligt att spel tar 30GB+ idag, speciellt open world spel

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Vilken betydelse har storleken för hur spelet är? FC4 tar onödigt mycket plats och vi vet inte hur stort GTA V behöver heller för den delen.

Det som tar mest plats är snygga högupplösta textures. Med tanke på hur stor spelvärlden är i GTA5, och hur mycket varierande textures dom skulle kunna ha, så skulle jag vilja påstå att spelet kan vara väldigt väldigt stort innan det blir "onödigt".

Samma sak med ljudfiler. Av någon dum anledning är dom oftast alldeles för hårt komprimerade på PC-spel. Märks kanske inte om man sitter med nåt logitech-system eller gaming-headset, men försöker man spela på hembion så är det helt klart en punkt som skulle kunna vara väldigt mycket bättre på dom flesta spel.

Så ja, framåt för stora spel!

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv

Spelet kommer vara större än 20GB.

Permalänk
Medlem

Det folk inte verkar förstå är att PS4 versionen ligger på +50GB, och därav vet vi redan att PC versionen kommer ligga på minst lika mycket!
Dock har vi ju större komprisionsmöjligheter på en pc, men med tanke på högre texturer samt en Video Editor så kan jag garantera att vi kommer ligga runt 45-60GB.

Skulle tippa på 7-8 DVD skivor retail version.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Drasteroid:

Det folk inte verkar förstå är att PS4 versionen ligger på +50GB, och därav vet vi redan att PC versionen kommer ligga på minst lika mycket!
Dock har vi ju större komprisionsmöjligheter på en pc, men med tanke på högre texturer samt en Video Editor så kan jag garantera att vi kommer ligga runt 45-60GB.

Skulle tippa på 7-8 DVD skivor retail version.

Mycket möjligt att det inte släpps på skiva ens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tror inte man dra för stora växlar av hur mycket utrymme spelet kräver på konsoll.

Sen kan man ju rent allmänt fråga sig vad som gör att spelens utrymmeskrav exploderat på senare tid. Fler filmsekvenser? Sämre optimerat? Efterbliven programmering?

Skyrim väger in på nätta 11 GB, som exempel.

Vad jag har hört så är det för att många spelföretag har slutat använda sig av onödiga komprimeringstekniker för spelen nu. Tror att de behövde betala någon form av license för det i äldre spel. Kommer inte ihåg var jag läste det, tror att det var här på Sweclockers faktiskt.

Skrivet av Rajat:

Läs det jag skrev igen, jag ifrågasätter ditt argument eftersom GTA, GTA 2 & GTA 3 HAR en story, så nu kommer jag även ifrågasätta ifall du har spelat GTA innan Vice City över huvud taget. Får att gå in djupare på det så är GTA 3, Vice City & San Andreas en serie som hänger ihop med en story på samma sätt som GTA IV, The Lost and Damned & The Ballad of Gay Tony med den enda skillnaden att Vice City och San Andreas gjordes som fristående spel så att du inte behövde ha GTA 3 för att spela dem.

Haha, du har ju verkligen inte spelat GTA serien. Läs på lite innan du skriver så dumma kommentarer. GTA IV och expansionerna äger rum i samma stad vilket inte är fallet med GTA 3, Vice City och San Andreas.

Know you GTA

Skrivet av Joakimbeijer:

Det folk inte verkar förstå är att PS4 versionen ligger på +50GB, och därav vet vi redan att PC versionen kommer ligga på minst lika mycket!
Dock har vi ju större komprisionsmöjligheter på en pc, men med tanke på högre texturer samt en Video Editor så kan jag garantera att vi kommer ligga runt 45-60GB.

Skulle tippa på 7-8 DVD skivor retail version.

Vem har läsare för skivor kvar i sina nya datorer nu mer än entusiaster? Samma som de som håller på med vinylskivor? Det är inte den primära distrubutionskanalen.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro