Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Skojar du med mig? Får 1-100KB/s och ganska ofta får jag connection lost to download server skiten

Jag var beredd på att det skulle ta en evighet efter vad man läst här... men vips så var det klart.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har problemet med att Social Club launchern inte laddar klart och låter en mata in nyckeln?

Gjort allt vad jag kan i min makt för att få det att fungera.

Kör allt vad heter Steam, GTAV, Social Club i administratörsläge. Social Club-kontot är emailverifierat. Avinstallerat Social Club och installerat det igen. Jag venne vad sjutton man ska göra..

Är det någon som har någon idé på fix?

Nån skrev på reddit att ifall man hade udda karaktärer i sitt användarnamn på datorn så skulle man skapa en helt ny användare och starta spelet därifrån. - dafuq..?

Tacksam foer svar.
Pyzz.

Permalänk
Medlem

herregud, står inte ut med den brutala laddningstiden.
å, du lämnar ett online game? 1-2 minuter loading screen. åh, du vill joina en annans game som du visste innan det? eller, du vill köra ett till race som vi av nån anledning inte låter dig göra trots att du nyss gjorde det? 1-2 minuter loading screen.
kommer inte köra online om jag inte har polare som spelar.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hm. Jag råkade ta en screenie vid en scen som jag även tog i PS4-utgåvan. Tog och jämförde de nu och skillnaden är verkligen inte stor (klickbara länkar):

PS4 (observera ganska dålig komprimering på PS4 samt 1920x1080):
http://i.imgur.com/PSddlsb.jpg

PC (very high/maxat förutom MSAA som är inaktiverat, likaså alternativen på advanced graphics samt 2560x1440):
http://i.imgur.com/rnOCxRD.png

Är det bara jag eller är skillnaderna rätt små?

Vet inte på bilden där, svårt att säg på screenshot... men har på ps4an med... tycker det är grymt snyggare på PCn när det är i gameplay... även om jag inte har så väldigt kraftfull PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

Är det någon annan som har problemet med att Social Club launchern inte laddar klart och låter en mata in nyckeln?

Gjort allt vad jag kan i min makt för att få det att fungera.

Kör allt vad heter Steam, GTAV, Social Club i administratörsläge. Social Club-kontot är emailverifierat. Avinstallerat Social Club och installerat det igen. Jag venne vad sjutton man ska göra..

Är det någon som har någon idé på fix?

Nån skrev på reddit att ifall man hade udda karaktärer i sitt användarnamn på datorn så skulle man skapa en helt ny användare och starta spelet därifrån. - dafuq..?

Tacksam foer svar.
Pyzz.

Kan detta hjälpa kanske?

http://m3.idg.se/2.1022/1.621367/gta-v-fixa-lanseringsbuggarn...

Permalänk
Skrivet av pbiddy:

Varför köper man ens spel på releasedagen? Först köra igenom sju skivor och sen ändå behöva ladda ner 5 gb. Det hade väl varit okej om man kunde behålla sin anslutning mer än 10 sekunder...

Ladda ner 5 GB? Jag pre-loadade spelet, laddade ner några MB för att låsa upp krypteringen, och sen inget mer.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag var beredd på att det skulle ta en evighet efter vad man läst här... men vips så var det klart.

Försökt med ett sätt att pausa och resumea, det funkar i en kort stund, får några MB/s i kanske en halvminut/minut sedan går den ner igen, så får jag pausa/resumea igen

Permalänk
Avstängd

Jag gav upp, har avinstallerat allt så nu börjar man om igen.
Fan vad kul man har en tisdag som denna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Försökt med ett sätt att pausa och resumea, det funkar i en kort stund, får några MB/s i kanske en halvminut/minut sedan går den ner igen, så får jag pausa/resumea igen

Jag startade om hela datorn pga annat strul och efter det fick jag nedladdning på ca 2,3 mb istället för 50-300 kb.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag startade om hela datorn pga annat strul och efter det fick jag nedladdning på ca 2,3 mb istället för 50-300 kb.

Om jag startar om, kommer det som redan är nedladdat försvinna eller kommer den fortsätta där jag var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Om jag startar om, kommer det som redan är nedladdat försvinna eller kommer den fortsätta där jag var?

Nej. Men pausa nedladdningen bara så är det inga problem.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Något vart korrupt i filöverföringen från 6e (av 7e) skivan. Hela installationen avbröts. FML.
Installationstid hitills: 2 timmar.

Laddar ner online installationen i 100kBps samtidigt...

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Nej. Men pausa nedladdningen bara så är det inga problem.

nedladdningen fick helt klart en spark åt rätt håll efter en omstart

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

F*N ! Läste till mig att man kunde avsluta social club och öppna det som administratör för att få det att ladda ner fortare. Jag gjorde det och nu har den hoppat över min förra patch på 60.04 GB !? Istället är den nu på 5.04 GB patchen. Visst den laddar ner fortare nu ca 1 - 3 Mb/s, men vart tog min förra patch vägen som var på 57.62 av 60.04 GB vägen !? Nu blir jag rädd... har jag förstört någonting nu?

EDIT - Nu är nedladdningen lika seg som den var innan, fast med 5.04 patchen istället Jag orkar inte..

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk

Någon som har lyckats få SweetFX att funka? Kör jag med RadeonPro för att injecta det så kraschar spelet bara vid startup, slänger jag bara in SweetFX-filerna vid .exen händer ingenting, utan spelet ser ut som vanligt :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

3,5 mb/sec är ju rätt nice fart från Rockstar

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Inte mycket bättre på Steam. Startade för 40 minuter sen. Har 7gig nere än så länge.
Gissar att jag ligger på 2-3Mb/s genomsnittlig hastighet. Normalt är 8-9. =/

Gissar? Det står väl?
Min maxxa mitt nät 12.5MB/S hela vägen. installera sen in game. ingen patch. jävla trevligt imo. Tack steam

Permalänk

Nu ni! Näst sista skivan!
Sen blir det att förbruka halva månadskvoten på internetet på mobilen för patchen...

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Problemet med den där artikeln är att den är inkorrekt, det handlar inte om social club kontot. Det är Windows användarnamn som inte får innehålla några tecken utanför A-Z a-z 0-9.

Själv har man ju ett efternamn med ett Ö i och jag vägrar tanka skiten en gång till på en ny användare.

Sen hade jag även inaktiverat Windows Media Player, eftersom att jag rent utsagt hatar det. Men nu så, är det tyvärr återigen aktiverat...

Får bara sitta fint och vänta helt enkelt på deras patch som kommer behandla UTF-8 eller vad det nu heter.

Permalänk

Får jag fråga var spelet går att köpa billigast? Är inte så jättesugen på att betala fullpris för ett spel jag redan har klarat. Är det GMG som gäller?

Förresten, om man köper en fysisk version av spelet: installeras i så fall spelet genom Steam eller ej?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk

Eehm. Min nedladdningshastighet hade störtdykt såg jag när jag kom tillbaka till datorn nu. Låg runt 100kb/s o pendlade lite upp o ner.
Så jag tänkte att jag har ju inte direkt nåt att förlora. Pausade o startade igen. Hastigheten rasslade direkt iväg upp till 9.8Mb/s! Nu har det sjunkt till 6Mb/s men än så länge håller det sig stabilt där. Ta i trä. *bonk bonk*

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

F*N ! Läste till mig att man kunde avsluta social club och öppna det som administratör för att få det att ladda ner fortare. Jag gjorde det och nu har den hoppat över min förra patch på 60.04 GB !? Istället är den nu på 5.04 GB patchen. Visst den laddar ner fortare nu ca 1 - 3 Mb/s, men vart tog min förra patch vägen som var på 57.62 av 60.04 GB vägen !? Nu blir jag rädd... har jag förstört någonting nu?

EDIT - Nu är nedladdningen lika seg som den var innan, fast med 5.04 patchen istället Jag orkar inte..

Fick samma nu när jag startade om datorn, det är samma patch det är bara det att det står annorlunda för att dom andra sisådär 50 gig som stod från början var från installationen. Så det är samma patch.

Skrivet av Bad boy rune:

nedladdningen fick helt klart en spark åt rätt håll efter en omstart

Startade om, den hade pausat men jag får samma sega hastighet

Permalänk
Medlem

fan snyggt och kul detta spelet är asså flyterpå riktigt bra också!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Får jag fråga var spelet går att köpa billigast? Är inte så jättesugen på att betala fullpris för ett spel jag redan har klarat. Är det GMG som gäller?

Förresten, om man köper en fysisk version av spelet: installeras i så fall spelet genom Steam eller ej?

ej.

3,5 gig kvar seeen!!!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fick samma nu när jag startade om datorn, det är samma patch det är bara det att det står annorlunda för att dom andra sisådär 50 gig som stod från början var från installationen. Så det är samma patch.

Jaha ok, jag får pausa emellanåt och då stiger nedladdningen, men otroligt störande att behöva pausa och resumea hela tiden.... Finns det verkligen ingen lösning på detta problem?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Då var man tillbaks efter det där misstaget.

Köpte spelet direkt efter man vaknat efter att ha kollat över hur det flyter.
Försökte dumstridigt att använda Nvidia Experience för varför inte bara använda en preset från Nvidia?
Jo förutom att den gick över Vram minnet sådär 500mb så gick det ju bra med fryslagg och fps drops..

Spelet flyter på bättre än förväntat med mitt GTX 580, betydligt bättre än GTA IV med nästan allt inställt på high. (ingen AA dock )
Fast dom där 8GB ram försvinner väldigt snabbt
Extremt roligt att spela med kompisar.

Skrivet av Sötpotatis:

Får jag fråga var spelet går att köpa billigast? Är inte så jättesugen på att betala fullpris för ett spel jag redan har klarat. Är det GMG som gäller?

Förresten, om man köper en fysisk version av spelet: installeras i så fall spelet genom Steam eller ej?

GMG eller Gamesplanet är det som gäller.
Fysiska kopior går inte genom Steam, det är bara Steam kopior/nycklar som går via Steam.

Permalänk

Undrar om jag någonsin kommer att klara av att köra bilen och sikta och skjuta samtidigt... kanske har någon inställning fel men när jag försöker sikta så ändrar ju sig hela perspektivet man ser bilen ifrån istället för att siktet flyttar på sig, helt förvirrande för mig.

Bortsett från att det är jävligt snyggt och flyter på bra så kan jag kanske varna för att alt-tabba ut till windows; får mitt spel att bli en svart ruta som låser hela datorn.

Permalänk
Skrivet av Sötpotatis:

Får jag fråga var spelet går att köpa billigast? Är inte så jättesugen på att betala fullpris för ett spel jag redan har klarat. Är det GMG som gäller?

Förresten, om man köper en fysisk version av spelet: installeras i så fall spelet genom Steam eller ej?

Om du orkar trixa med VPN kan du köpa spelet hos http://www.nuuvem.com.br/ för 29 dollar, se http://slickdeals.net/f/7785847-grand-theft-auto-5-gta-v-for-...

Permalänk
Skrivet av GoYoghurt:

Om du orkar trixa med VPN kan du köpa spelet hos http://www.nuuvem.com.br/ för 29 dollar, se http://slickdeals.net/f/7785847-grand-theft-auto-5-gta-v-for-...

Antar dock att det är en Steam-key? Gillar att ha allt samlat på Steam.

Kommer man ej få några DRM problem i framtiden, t.ex. med DLC:n?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk

Har hållt på att ladda ner installationsprogrammet på 175mb från rockstar.com i ca 25minuter nu (100/10mbit lina)
10minuter innan satt jag och kollade i tråden och undrade vad ni e för masochister som gör så här mot er själva. Så går jag och gör exakt samma sak efter att ha kollat lite twitch streams /facepalm
¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11